X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ג'וינט ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

כ-40 ערכות ראשונות של העמל"ן (ערכת שירותיים ניידת למרחב מוגן לנכים מוגבלים בניידות) חולקו בימי החירום האחרונים לנכים באזור הדרום, כדי לתת מענה לצורך בשירותים (Toilet) מותאמים לנכים במרחבים המוגנים. הערכות שפותחו על-ידי עמותת מילב"ת, ביוזמה ובליווי של היחידה לנכויות ושיקום בג'וינט ישראל ובסיוע מגבית קנדה, ניבנו בימים האחרונים בכדי לתת מענה יעיל למצוקתם של הנכים במרחבים המוגנים ובמקלטים. עלות כל ערכה עומדת על 1,200 שקלים והן חולקו עד כה בשדרות, אשקלון,יד מרדכי, בני שמעון, אופקים, שער הנגב וקריית גת.
ערכת העמל"ן תוכננה ונבנתה כתוצאה מסקר צרכים שנערך לאחר מלחמת לבנון השנייה בקרב נכים בישובי הצפון בשתוף פעולה של היחידה לנכויות ושיקום בג'וינט והמרכז הישראלי לנגישות - שקל. בסקר נמצא, כי נכים המוגבלים פיזית מתקשים לגשת לשירותיים במקלטים ואזורים אחרים בשל חוסר נגישות לנכים וחוסר בנוחות ופרטיות, דבר שמונע מהם לשהות במרחב המוגן זמן ממושך. דבר זה גרם לעיתים אפילו לסיכון חייהם של נכים, שנאלצו להישאר בדירותיהם הלא ממוגנות בכדי להיות נגישים לשירותים מותאמים.
העמל"ן יכול לשמש נכים בשהות בבית, במקלט, במרכזי פינוי או אצל בני משפחה וחברים, למקום בו השירותיים לנכים אינם נגישים. הערכה קלה להתקנה ולהובלה וניתן להשתמש בה לאחר הדרכה קצרה. העמל"ן מורכב מפריטי ציוד קיימים והוא כולל: פרגוד להבטחת אינטימיות המשתמש, כיסא שירותים (קומוד), ערכה לספיגת שתן וצואה וחומרי ניקוי, מארז לכל המרכיבים ודפי הדרכה על אופן השימוש.
בשונה מצרכים אחרים (כגון תרופות ומזון), שניתן להסדיר את המענה עבורם באמצעות תיאום בין ארגוני וניתן לספקם בחלופות שונות (גורמי חירום, קופות חולים, רשויות מקומיות, עמותות מתנדבים), בתחום המיגון הפיזי והנגיש, כולל שירותים Toilet, לא היה לנכים מענה משביע רצון וחלופה הולמת, למעט פינוי למקומות נגישים, שמספרם מוגבל ביותר. את סקר הצרכים ואת תהליך הפיתוח של העמל"ן ליוו נציגי אנשים עם מוגבלות כולל מאזורי העימות, פיקוד העורף, משרד הרווחה, משרד הבריאות ונציבות השוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

תאריך:  11/01/2009   |   עודכן:  11/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il