X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קדימה מדע
▪  ▪  ▪

נציג של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, ד"ר סמית' ג'ונסטון, האחראי על הצד הפיזיולוגי של האסטרונאוטים בנאס"א, יגיע ביום חמישי לקרית-ים לרגל יום הזיכרון השישי לנפילתו של האסטרונאוט אל"מ אילן רמון ז"ל, במסגרת כינוס חלל ומדע אשר יתקיים בעיר. ד"ר ג'ונסטון הגיע יחד עם נציגים נוספים מנאס"א שהוזמנו על-ידי משרד המדע התרבות והספורט.
מאחורי היוזמה לקיים את טקס הזיכרון בקרית-ים עומדים ראשי קדימה מדע אשר הכריזו לפני כשנה, ביחד עם משרד החינוך, על קרית-ים כעיר המדע של ישראל.
קדימה מדע פועלת לקידום החינוך המדעי-טכנולוגי בארץ החל מסוף שנת 2006. כל פעילויותיה נועדו לקדם תלמידים בכל הרמות למצוינות במדע וטכנולוגיה ולהעניק להם כלים לחיים בסביבה טכנולוגית מתקדמת, וזאת באמצעות השבחת סביבת הלמידה, הקמת מעבדות חדשות, הפיכת בתי-הספר לבתי-ספר מתוקשבים ופיתוח והקמה של "כיתות חכמות". קדימה מדע פועלת ב-34 קמפוסים חינוכיים הפזורים ברחבי המדינה, בעיקר באזורי הפריפריה, ונהנים ממגוון פעילויותיה אלפי תלמידים.
יום הזיכרון וכינוס "מדע וחלל" נערכים לזכרו של אל"מ אילן רמון ז"ל, טייס החלל הישראלי הראשון. אילן רמון, ששימש כמומחה מטען בצוות מעבורת החלל קולומביה במסגרת משימה STS-107, נספה יחד עם צוות המעבורת, שהתפרקה עם חזרתה לאטמוספרה, ב-1 בפברואר 2003.
ביום החלל שיתקיים באולם אשכול הפיס שבעיר (ליד בית-ספר רודמן) ישתתפו משלחות תלמידים ממגמות לימודי פיזיקה, חלל ואסטרו-פיזיקה מ-34 בתי הספר אשר משתתפים בתוכנית קדימה מדע. כל בית-ספר ישלח נציגות של כ-4 תלמידים, אליהם יצטרפו 45 תלמידים נבחרים משלושת בתי-הספר התיכונים של קרית-ים.
במסגרת יום החלל, יאזינו התלמידים להרצאה מפיו של האורח מנאס"א בנושא חקר הרפואה בחלל. ד"ר סמית' ג'ונסטון, מדען בעל שם בתחום רפואת חלל, יענה בתום ההרצאה לשאלות התלמידים. בנוסף, ישתתפו התלמידים בהרצאה חווייתית שיעביר המדען תומס גודמן ממכון ויצמן, הכוללת מצגות, סרטונים והפעלה בנושא החיים בחלל. הרצאה זו היא רק אחת מבין שורה ארוכה של סדנאות ייחודיות שיעבירו מדריכי "מדעטק" באותו יום בנושאים מגוונים ומעניינים כגון: ספקטרוסקופיה, פלנטריום, פעילות סביב השמש ובחינת החוק השני של ניוטון והקשר שלו לעולם הטילים.
שיאו של יום החלל יהיה בהכרזת הזוכים בתחרות מחקרים ופיתוחים בתחום החקלאות וחקר החלל מבין בתי-הספר המשתתפים באירוע. נושא זה נבחר בשנה שעברה בשל חלקו של אילן רמון ז"ל בניסוי שנערך במעבורת לחקר ההשפעה של סופות אבק על המזרח התיכון. מספר קבוצות ניגשו לתחרות אולם בחירת הזוכים תהיה מבין שלוש הקבוצות שהגיעו לשלב הסופי: כפר הנוער הדתי, כפר חסידים, בהדרכת ד"ר איטה ארנון, בית חינוך גליל מערבי, בהדרכת ענת שטיין, מנהלת אשכול הפיס ומנהיגת חדשנות טכנולוגית בבית-הספר, ובית-הספר החקלאי כדורי, בהדרכת ד"ר יעל צורגיל. המקום הראשון בתחרות נקבע על-ידי פאנל שופטים בראשות פרופ' אבי הופשטיין מהמחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, שחבריו הם ד"ר ג'אנט טלמון וד"ר אורי יואל מהפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית וד"ר מירה קיפניס ממכון דווידסון שבמכון ויצמן למדע.
כל חברי הקבוצה שתוכרז כזוכה בתחרות יזכו במחשב אישי. לאחר ההכרזה על הזוכים, תוצג התחרות החדשה לשנה זו, העוסקת בנושא "חלל ורפואה", במסגרתה יבחנו עבודות ומחקרים חדשים של ילדי בתי-הספר המשתתפים בפרויקט קדימה מדע.

תאריך:  28/01/2009   |   עודכן:  28/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il