X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המוזיאון לקריקטורה וקומיקס
▪  ▪  ▪
מתוך התערוכה [צילום: יח"צ]

התערוכה "זאב במובן הקלאסי", התערוכה הגדולה הראשונה המוצגת לאחר מותו בשנת 2002 של הקריקטוריסט יעקוב פרקש (זאב), תוצג במוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון בתאריכים 2.4-20.6.09. אוצר התערוכה: ניסים (נוסקו) חזקיהו. התערוכה התאפשרה תודות לתרומתה הנדיבה של משפחת פרקש לארכיון המוזיאון.
יעקוב פרקש (זאב), מענקי הקריקטורה הישראלית נטה להתכתב לא פעם עם הדימויים הקלאסיים המוכרים לנו כל-כך ולשדך אותם עם סיטואציות חדשות ואקטואליות כדי להעניק פרשנות חדשה, מפתיעה ומרעננת. התערוכה "זאב במובן הקלאסי", משקפת את ייחודו זה ומציגה בפעם הראשונה נבחרת מרשימה של קריקטורות מאת זאב, שצוירו כולן בהשראת תמונות קלאסיות מפורסמות כמו: פסל הזאבה של רומא בגרסה עברית קואליציונית כשרה, משמר הלילה הדרמטי של רמברנט במהדורת פוסט פיגוע טראומטי ואת הפרסקו בריאת האדם של מיכאלאנג'לו בכיכובם המעודכן של הרב עובדיה יוסף ושליחו אריה דרעי.
מעבר לכשרונו הנדיר והשערורייתי ללהטט בקו וירטואוזי, ניחן זאב בידע בקנה-מידה אנציקלופדי ובאהבה גדולה לתולדות האמנות. התערוכה המוצגת לפנינו מוכיחה עד כמה אהב זאב להיעזר בקלאסיקות. עושר הדוגמאות ומגוון הציטוטים לאורך שנות היצירה הארוכות מוכיח שאת השימוש באמנות - הפך זאב לאמנות בפני עצמה.
בניגוד למרבית הקריקטוריסטים הישראלים העכשוויים - זאב לא הסתגר בתוך האקטואליה המקומית בלבד אלא פרץ את גבולותיה המוכרים של הארץ לחו"ל. הוא התייחס בתשומת לב ראויה לחדשות שהגיעו מציביליזציות אחרות בכדור הארץ, מבלי לגרוע בהתייחסות ל'שטפון' החדשות בציון.
זאב, הקריקטוריסט הפוליטי של עיתון הארץ והמאייר של מעריב, נחשב ליוצר וירטואוז בקנה מידה בינלאומי. הוא נפטר בשנת 2002 ועזבונו העשיר המונה רבבות קריקטורות ורישומים שוכן כעת בארכיב המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון.
זאב אייר עשרות ספרים, ופרסם תדיר במגזינים כמו טיים, ניוזוויק, ניו-יורק טיימס, לה מונד, דר שפיגל. הוא הציג בעשרות תערוכות יחיד בארץ ובעולם וזכה בפרסים רבים. גולת הכותרת, עבורו, הייתה זכייתו ב"פרס ישראל" בשנת 1993, זו הייתה הפעם הראשונה בה זכה קריקטוריסט עברי בכבוד זה.
מספר האוצר ניסים (נוסקו) חזקיהו: "הייתי בן 14 וכבר אז גרופי מושבע של הקריקטוריסט הידוע. כתבתי מכתב רשמי וביקשתי ממנו בנימוס להיפגש איתי ל"ריאיון עיתונאי", הוא שמח לפנייתי והזמין אותי לקפה תמר התל אביבי, זו הייתה, מסתבר, פגישה מכוננת ותחילתה של ידידות מופלאה. פגשתי אדם סימפטי, סבלני וחף מגינוני פוזה. הראיתי לו את ה"שירבוטים" שלי באותם ימים, שלא היו אלא חיקויי בוסר לציורים שלו וגמעתי בצמא כל מילה שאמר לי. הקשר בינינו נמשך מאז 27 שנה ברציפות, עד מותו בשנת 2002. תערוכה זו, שהיא אפס קצהו של החומר העצום שהותיר אחריו, היא תוצר של עבודת אוצרות בלתי רגילה, מסע לתקופה קסומה, המקפל פיסת חיים, שכולה מצויירת".
"זאב במובן הקלאסי" - פתיחה: 2 באפריל 2009 בשעה 19:00, נעילה: 20 ביוני. המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון - כתובת: ויצמן 61 חולון. ימי שני, רביעי, שישי ושבת 13:00-10:00. ימי שלישי ושבת 20:00-17:00. טלפון: 03-6521849. www.cartoonmuseum.org.il.

תאריך:  11/03/2009   |   עודכן:  11/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il