X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז רפואי סורוקה
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

בטקס חגיגי ומרגש נחנך בסוף השבוע שעבר "גן רוגע", גן פסלים מיוחד במרכז הרפואי סורוקה. גן הפסלים הוקם על מדשאות בית החולים בשטח של כשני דונם (בסמוך למרכז בריאות השד), תודות לתרומה שנתקבלה מקרן לגאסי הריטג' (Legacy Heritage Fund).
גן זה יעמוד לרשות המאושפזים והמבקרים כאזור הרגעות שישרה אוירה נעימה ותומכת במהלך הביקור בבית החולים, טיפול או אשפוז. התכנון האדריכלי לגן הפסלים בוצע על-ידי מר איזי בלנק, אדריכל גנים ונוף.
המרכז הרפואי סורוקה פנה בקריאה לאמנים מאזור הנגב להגיש הצעותיהם לפרויקט מיוחד זה. למעלה מ-40 אמנים הגישו הצעות, מתוכן נבחרו עבודותיהם של 3 אמנים:
  • "אמא ובן" של יוסי אריש מבאר שבע.
  • "תהליך ריפוי" של אברהם צבי בן צבי מבאר שבע.
  • "צירים ברוח" של עז עפרוני וצצה פורת, עז אדריכלות מעין יהב.
כל אמן קיבל סכום של 18,000 שקלים לביצוע העבודה.
לדברי אברהם צבי בן צבי, נציג האומנים הנבחרים: "התכנסנו אמני הנגב להגות ולפעול לשילוב פיסול בגן הרוגע ואכן נרתמנו למשימה. איש איש לפי רעיונו, יכולתו ומיטב כישרונו ליצירת פינת רוגע והתייחדות כאן בסורוקה. פינה של אסתטיקה וערך מוסף לבנאליות. אמן צריך לפעול מתוך הקהילה ולמען הקהילה, ולכן עצם קיום התחרות בין אמני הנגב מדגישה את חשיבות המרכז הרפואי סורוקה לקשר עם הקהילה".
לדברי ד"ר מיקי שרף, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "אחד הערכים המרכזיים בחזון בית החולים סורוקה הוא הצבת המטופל ומשפחתו במרכז העשייה ומתן טיפול רפואי מיטבי תוך גילוי כבוד הדדי, חמלה ורגישות לרב גוניות התרבותית בקהילה אותה אנו משרתים. גן פסלים זה מייצג ערכים אלה בהם אנו מאמינים. מחקרים מצביעים על שיפור משמעותי בתהליך ריפוי החולה כאשר סביבת האשפוז מעניקה לו תחושת רוגע. אנו מקדמים בסורוקה גישה של שימוש באמנות כגורם מזרז לריפוי חולים ולראייה, פסלים נוספים המוצבים ברחבי בית החולים. היה לנו חשוב שהפסלים שיוצבו בגן זה יביאו לידי ביטוי את האמנים הטובים שיוצרים כאן באזור הנגב. זו הזדמנות נהדרת לקדם את אמני הנגב והתוצרים הם כאן לפניכם".
מצ"ב מכתב שנשלח להנהלת בית החולים כמה ימים בלבד אחרי שהוצבו בגן הפסלים הספסלים:
"זה נכון, לא אני המצאתי את הקשר בין היכולת של אמנות להרגיע, לרפא, לעשות טוב ללב, אבל בכל זאת אני לא יכולה להישאר אדישה לקסם הזה, ששמר עלי ברגעים הקשים בסורוקה, נתן לי כמה שעות של שקט של מרגוע בכאוס הנורא... אמי הגיעה לבדיקה במרכז השד, סמוך לגן הפסלים היפיפה שצמח כמו פטרייה אחרי הגשם הראשון.. אני מודה שראיתי אותו, עברתי דרכו בכניסה, אבל כל-כך היינו מוטרדות מהבדיקה שבאמת רק עברנו דרכו...
היה יום של שמש אחרי גשם ראשון - פסטורלי וכל-כך שונה מההרגשה הקשה שליוותה אותנו מהבוקר. ההמתנה התארכה קצת, ואני החלטתי לעשות סיבוב של שאיפת אוויר באיזשהו אוויר בסביבה, המתח בפנים רצה רק אוויר נקי של גשם וקצת שקט.
יצאתי ממרכז השד וגיליתי אותו, גן של קסם עם פסלים ומוזיקה, שאפשר לשים את הראש על הספסל להתרכז בכל אחד מהפסלים ולרגע לברוח, לשכוח מה מחכה לי בפנים. ישבתי שם חצי שעה מנסה להבין את המשמעות בכל פסל, נהנית מהשמש ומהיופי הכובש, כמעט נרדמת על הספסל בגן ואוספת כוחות לבשורה הכי קשה מכל.
תוצאות הבדיקה לשמחתנו היו טובות משציפינו, וחשבתי לעצמי למה לא לכתוב לכם ולומר שזה המקום שממנו אני רוצה להיכנס ולצאת אחרי כל חוויה מטלטלת בבית החולים. תודה לכם אנשי סורוקה".

תאריך:  19/03/2009   |   עודכן:  19/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כרמית אורפז
- הודעה מטעם המרכז הרפואי הדסה
עדי וילדר
- הודעה מטעם קניון הזהב
קרן אשכנזי-ברנדט
- הודעה מטעם עמותת אחת מתשע
עינת שפריר
- הודעה מטעם חברת קלין
מירי חיון
- הודעה מטעם חברת גליל האופק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il