X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם סינמטק הרצליה
▪  ▪  ▪

המהפכה הקולנועית שזכתה לשם "הגל החדש" עומדת במרכז תוכניית הסינמטק החודש, ולצד תוכנית עשירה מסרטי התנועה, בעותקים משוחזרים שהגיעו היישר מצרפת, יקדיש הסינמטק מקום נרחב גם לסרטים שהושפעו ממנה.
סרטי הגל החדש שיוקרנו החודש:
  • "סרז' היפה" (במאי: קלוד שברול, 1958) יוקרן בשבת ה-09.05.09 בשעה 20:30 - פרנסואה (ז'אן קלוד בריאלי) חוזר לכפר שבו גדל לאחר היעדרות רבת שנים. הוא פוגש בחברו הטוב שהיה ידוע כ"סרז' היפה" והפך לאלכוהוליסט מריר נפש. פרנסואה מגלה שסרז' נשא לאישה את איבון אבל משברי החיים יצרו חיץ בין השניים וסרז' מסתובב בכפר ללא מזור לסבלו. פרנסואה מחליט לסייע לחברו. (98 דק', צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית). קלוד שברול - זוכה פרס הבמאי הטוב ביותר, פסטיבל לוקרנו 1958
  • "עד כלות הנשימה" (במאי: ז'אן לוק גודאר, 1960) יוקרן ביום חמישי ה-14.05.09 בשעה 20:30 - מישל (ז'אן-פול בלמונדו) הוא עבריין קטן ששואב את סגנונו מדמותו הקולנועית של המפרי בוגרט. אחרי שהוא גונב מכונית במרסיי ומסתבך ברצח שוטר, הוא מחליט לנסוע לפריז לבקר את אהובתו האמריקנית פטרישה (ג'ין סיברג) ומתנחל בדירתה. הרומן בין השניים סוער, אבל שוטר שמאתר את מישל בפריז מנסה לשכנע את פטרישה להסגירו. (90 דק', צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית). ז'אן-לוק גודאר - זוכה פרס דב הכסף, פסטיבל ברלין 1960.
  • "פיירו המשוגע" (במאי: ז'אן לוק גודאר, 1965) יוקרן בשבת ה-23.05.09 בשעה 20:30 - פרדיננד אינו מרוצה מחייו. נישואיו משעממים אותו, והוא מאבד את משרתו בתחנת הטלוויזיה. הבייביסיטר של ילדיו, חברתו לשעבר מריאן, מספקת לו עניין. הוא עוקב אחריה לדירתה ומגלה בה גופה. אחרי מריאן, כך מתברר לו, רודף צמד גנגסטרים ממוצא אלג'ירי, ועתה גם הוא על הכוונת. השניים נמלטים על חייהם, ובדרכם עמוסת התלאות הם עוברים מפריז לדרום צרפת ומנסים להתיישב ולמצוא שקט בחייהם. בעוד פרדינאן מנסה להעמיק בקריאת ספרים, עיסוק בפילוסופיה וכתיבת יומן, מריאן מוצאת את החיים החדשים משעממים, עד שערב אחד מחכה לשניהם הפתעה בבר השכונתי. (110 דק', צרפתית ואנגלית, תרגום לעברית ואנגלית). מועמד לפרס ארי הזהב, פסטיבל ונציה 1965.
  • "קליאו מ-5 עד 7" (במאית: אנייס ורדה, 1962) יוקרן ביום רביעי ה-27.05.09 בשעה 20:30 - קליאו היא זמרת פופ באחד מימיה הקשים ביותר. היא ממתינה לתוצאה של ביופסיה שתאבחן אם חלתה בסרטן. הפגישה עם הרופא היא בשבע, וקליאו צריכה לחכות שעתיים. את הזמן הזה היא מעבירה בפגישות עם חברים ובשיטוט ברחובות פריז. המפגש עם חבריה אינו מביא לה נחמה, ומבטי העוברים ושבים נדמים חודרניים ופולשים. לראשונה בחייה מרגישה קליאו את החיסרון בהיותה סלבריטי. פגישה מקרית עם חייל שעתיד להישלח לאלג'יר מביאה לה סוף-סוף מעט נחמה. (90 דק', צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית). מועמד לפרס דקל הזהב, פסטיבל קאן 1962.
סינמטק הרצליה: פסז' הסינמטק קומה 1, רח' סוקולוב 29. להזמנות ובירורים: 1-800-50-30-20 (בשעות פעילות הקופה), hcinema@hcinema.org.il. לרכישת כרטיסים באינטרנט: www.hcinema.org.il.

תאריך:  04/05/2009   |   עודכן:  04/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il