X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם פסטיבל פליציה
▪  ▪  ▪

פסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה ה-11, ייפתח ברוח הומוריסטית, ימשיך בפינה חמה לקהל הצעיר ובמפגש חוזר עם אנסמבל ארפג'יאטה ותקופת הבארוק. בהמשך, יפגיש את הקהל הישראלי לראשונה את תזמורת "כנורות המלך" מקנדה ועם פאולה וזאק מורלנבאום מברזיל.
הפסטיבל כולו חוגג עם העיר תל אביב 100 שנה להיווסדה ופותח את האולמות לקהלים חדשים המעוניינים להכיר מוזיקה אחרת, חצופה ומוכרת.
לצד יצירות ושירים לא ידועים נמצאים בתוכנית הפסטיבל גם חומרים רבים מן הרפרטואר הידוע. השנה ייהנה קהל שוחרי הפסטיבל משלושה אנסמבלים ומנצח/סולן מאירופה, בריטניה, קנדה וברזיל. האמנים האורחים יופיעו בחלקם גם בתוכנית המיועדת להורים ולילדים.
הפסטיבל פונה השנה במיוחד אל הקהל הצעיר. שלושה מופעים לכל המשפחה, וסדנאות פתוחות לילדים ולקהל הרחב. כך, בני המשפחה יזכו להתוודע אל כלים שלא ראו אף פעם, ישמעו מנגינות מעבר לים ובתום הקונצרט יוכלו להתנסות בנגינה ובשירה בסדנאות שהוכנו במיוחד.
הפסטיבל הבינלאומי יתקיים בתאריכים 23-18 במאי, במוזיאון תל אביב לאמנות, בניהולה של אביגייל ארנהיים ובניהול האמנותי של אנט סלין, שהקפידו גם השנה לבנות תוכנית אמנותית הכוללת יצירות אהובות ומוכרות, לצד רפרטואר מוכר פחות, מופעים של טובי המוסיקאים מישראל ומהעולם, סרטים המעשירים את התוכנית המוזיקלית וגם מחווה לעיר תל אביב.
בין המופעים הבולטים:
את הפסטיבל יפתח מופע פתוח לקהל: "אופרה בטירוף" - סטנד אפ אופראי עם דודי זבה (קול ומשחק) ואירית רוב (פסנתר). ההופעה הוירטואוזית של זבה הצליחה כבר להוציא אנשים רבים מאדישותם ושלוותם. במופע זה, צפויות הפתעות. הכניסה חופשית.
בקונצרט הפתיחה החגיגי יככב הפסנתרן הקומיקאי ריינר הרש, לצד תזמורת סולני תל אביב, עם דיאלוג בין המנצח לתזמורת, אשר יוצר עולם מוזיקלי חדש ומשעשע. בתוכנית עיבודים ליצירות מאת רוסיני, לירוי אנדרסן, הנדל, שטראוס, גריינג'ר, דבוז'אק, אלגר וריינר הרש. למחרת יופיע ריינר הרש עם רוני פורת במופע חד פעמי לכל המשפחה.
לאור דרישת הקהל, חוזר אנסמבל ל'ארפג'יאטה מצרפת, בניהולה האמנותי של כריסטינה פלוהר, אשר יעלה שני מופעים למבוגרים ואחד לילדים. במופע הראשון "האגדה של אורפאו" מציג האנסמבל ושני זמרים ברגישות והומור את סיפור האהבה העצוב של אופראו ואורידיצ'ה, באמצעות הרכב יוצא דופן של כלים עממיים וכלים מתקופת הבארוק.
במופע השני, ילווה האנסמבל, זמרות עם ורקדנית, מוסיקה ושירים ממשפחת המלוכה של נאפולי. יצירות מלאות אהבה, אכזבה ושמחה, מאת פאלקוניירו, היוט וריבאיאז.
לשתי הופעות בכורה בישראל, תגיע תזמורת המיתרים הצעירה "כנורות המלך" מקנדה. עם הכנרת המובילה ז'אן לאמון תופיע זמרת הסופרן מירל ליבל ונגן הצ'מבלו מיכאל בורגסטדה.
שני מופעים שהם מחווה לאנטוניוס קרלוס ז'ובים וסגנון הבוסה נובה יהיו בכיכובם של רביעיית ז'אק ופאולה מורלנבאום מברזיל. אל הזוג מורלנבאום שחצה את העולם עד לפני 15 שנה עם ז'ובים, יצטרפו לולה גאלבאו בגיטרה ורפאל באראטה בתופים.
עוד בפסטיבל, מחווה לנגנית הצ'מבלו החלוצה וונדה לנדובסקה. בתוכנית שנבנתה במיוחד לפסטיבל יחברו מוזיקאים ישראלים למוזיקאים מאירופה ליצירות מאת קופרן, טלמן ובאך. השחקנית מרים זוהר תקריא קטעים מתוך מאמרים וזכרונות של לנדובסקה.
עוד במסגרת הפסטיבל: הקרנת סרטים דוקומנטרים על לנדובסקה, ערב הומריסטי של דני קיי והפילהרמונית של ניו יורק וקטעי סרטים קצרים מתקופת הזהב של נאפולי.
המופעים לילדים
קלאסי לילדים - קונצרט להורים ולילדים עם הקומיקאים ריינר הירש ורוני פורת, המגישים קונצרט קלאסי עם תזמורת סולני תל אביב, בדרכם המשעשעת.
נאפוליטני לילדים - קונצרט להורים ולילדים עם אנסמבל ל'ארפג'יאטה מצרפת, הרקדנית אנה דגו והזמרת לוסילה גלאצ'י, בתוכנית עם שירי עם נאפוליטאניים וצבעיו הרבים של מקצב ה"פנדנגו".
בוסה נובה לילדים - קונצרט להורים ולילדים עם רביעיית ז'יבה הישראלית, אשר תדגים ותפעיל את ההורים והילדים במקצב הבוסה-נובה הברזילאי.
מיד לאחר המופעים תתקיימנה סדנאות מוזיקליות לילדים, הקול, הקסילופון והקצב שמאחורי השיר והמנגינה.
הפסנתרנית פליציה בלומנטל נולדה באירופה ונמלטה לברזיל בעת מלחמת העולם השניה. הקריירה שלה כוללת הופעות רבות עם מיטב התזמורות ברחבי העולם, והקלטות של למעלה מ-60 אריכי נגן. את פסטיבל פליציה בלומנטל, הנערך מדי שנה, יזמה בתה אנט סלין, במטרה לשמר את רוחה ואהבתה למוסיקה הקלאסית בסגנונות שונים ומגוונים. הפסטיבל האיכותי מעניק לשוחרי המוסיקה בישראל שבוע של גיוון מוזיקלי עם אמנים מחו"ל והפקות שנבנו במיוחד לפסטיבל עם מוזיקאים ישראלים.
רכישת כרטיסים: קסטל - טלפון: 03-6045000. www.tkts.co.il, מוזיאון תל אביב לאמנות - טלפון: 03-6077020, לקבוצות: בטלפון: 03-6201185. משרדי הפסטיבל: טלפון 03-6201185. אתר הפסטיבל: www.blumentalfestival.com.
מחירי כרטיסים: בין 35 ל-145 שקלים.

תאריך:  05/05/2009   |   עודכן:  05/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il