X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית החולים נהריה
▪  ▪  ▪

בית החולים לגליל המערבי נהריה, מתגייס כמדי שנה למבצע הגברת מודעות הציבור לנזקי השמש. במסגרת שבוע המודעות לנזקי סרטן העור שמצוין החודש ברחבי הארץ, מזמין בית החולים נהריה את הציבור לבצע בדיקות חינם לאבחון נקודות חן וכתמים על העור, ולקבל הסבר על נזקי החשיפה לשמש וכיצד ניתן להתגונן מפניה.
הבדיקות יבוצעו על-ידי ד"ר אורה ביטרמן, רופאת עור בכירה ומנהלת מרפאת העור בבית החולים, והן יערכו ביום חמישי (14 במאי) בין השעות 15:00 עד 18:00, בחדרים 115 ו-118, בבניין מרפאות חוץ.
בזכות בדיקות אלה, אותן יזמה האגודה למלחמה בסרטן לפני 17 שנה, עלה בשנים האחרונות שיעור האבחון המוקדם של מלנומה בקרב גברים ונשים. גילויה המוקדם של המחלה, מגדיל באופן משמעותי את סיכוי החולה להחלים מהמחלה.
על-פי הדוח האחרון של משרד הבריאות, כ-1,200 ישראלים, רובם בגילאי 24-18, לקו בשנה האחרונה בסרטן העור. מדובר בעלייה קלה ומדאיגה של מספר החולים לעומת שנה קודמת, כשהנתון הבולט הוא, ששליש מהחולים אובחנו כבר בשלב מוקדם של המחלה, מה שהגדיל את סיכוי הריפוי שלהם מהמחלה. במשרד הבריאות ובאגודה למלחמה בסרטן, מייחסים זאת למודעות ההולכת וגוברת של הציבור לגבי הסכנות מנזקי השמש. נתון נוסף שעולה מהדוח הוא שרוב החולים היו גברים. במשרד הבריאות מעריכים, כי הסיבה לכך היא שאצל הנשים המודעות גבוהה יותר.
ישראל, אגב, נמצאת במקום החמישי בעולם בשיעור סרטן העור בגברים, ומקדימות אותה אוסטרליה, ניו-זילנד, ארה"ב ונורבגיה. בשיעור סרטן העור בקרב הנשים, ישראל במקום ה-13 בעולם. "רוב הציבור הישראלי, מודע לסכנות הטמונות מחשיפה לשמש ומתייחס אליהן ברצינות רבה", מציינת ד"ר ביטרמן, "בזכות הפרסומים בנושא, יותר ויותר אנשים מקפידים על כללי זהירות מהשמש, כגון: ישיבה בצל, חבישת כובע ושימוש במקדמי הגנה, מסנני קרינה וכדומה. עם זאת, מכיוון שאנו חיים במדינה שטופת שמש, רצוי להיבדק מדי שנה".
מנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום: "לאור העובדה כי גילוי מוקדם של המחלה הוא המפתח להחלמה, אנו מזמינים ומציעים לבצע בדיקות חינם כשירות לציבור הרחב". באגודה למלחמה בסרטן, שיבחו את בית החולים נהריה על שיתוף הפעולה ועל תרומתו ופעילותו הענפה למען הקהילה בנושא חשוב זה.

תאריך:  12/05/2009   |   עודכן:  12/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il