X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המוזיאון הפתוח בגן התעשיה תפן
▪  ▪  ▪
עד תביעה [צילום: יח"צ]

המוזיאון הפתוח, בגן התעשיה תפן מעלה תערוכה חדשה פרי יצירתה של אמנית ההדפס והרישום אורית חופשי. בתערוכה יוצגו 24 עבודות בטכניקות שונות, בגדלים שונים.
אורית חופשי, אמנית וירטואוזית בטכניקות בהן היא משתמשת: רישום, חיתוך עץ, הדפס עץ והדפסת המונוטייפ - הדפס יחידני. הידע והמיומנות חוברים אצלה לכושר אבחנה דק ולרגישות חברתית, ואלה יוצרים יחד גוף עבודה יוצא דופן באמנות הישראלית. העבודות, בחלקן גדולות מימדים עד לרוחב של עשרה מטרים.
התערוכה מציגה בעיקר את רשמיה לאחר המסעות שערכה באירלנד ובאיסלנד, כאשר הנוף הדרמטי, הקיצוני, אופי האנשים המוזיקה והתרבות משפיעים על יצירתה. חופשי ששהתה באירלנד תקופה בה טיילה ועבדה במסגרת מלגת יצירה, אומרת, כי במסעה לאירלנד גילתה את ההקבלה בין ישראל ואירלנד מבחינת הסיפור ההיסטורי והמאבק על הזהות, האווירה והקונפליקטים הפוליטיים שחווים האנשים. הנוף ביצירתה של חופשי מבטא את הקונפליקטים הפוליטיים של המקום כסימבול. בחלק מיצירותיה ניתן לראות את מורשת משפחתה ששורשיה בצ'כיה, האירועים הפוליטיים בארץ ומסעה באיסלנד.
כותב התעשיין סטף ורטהימר בספר בהוצאת המוזיאון הפתוח בתפן המלווה את התערוכה: "תערוכתה של אורית חופשי, מעניקה למוזיאון הזדמנות להציג אמנות, בעלת טכניקה עתיקת יומין, חיתוך עץ, שהופכת בידה של חופשי, לאמנות עכשווית, מרתקת וייחודית. אורית חופשי שולטת במפסלת, הידע הרחב שלה וההתנסות האישית המקיפה בחומרים שונים, כמו העץ והדיו, מזכירים את הידע של האמן המייסטר, כזה שאמנותו היא גם אומנותו".
פטריק מרפי, מנהל האקדמיה המלכותית, בדבלין, אירלנד, מקדיש את מאמרו בספר ליצירתה המוקדמת של חופשי שבה באה לידי ביטוי היכולת האקספרסיבית שלה. תמנע זליגמן, אוצרת ממוזיאון ישראל, בראיון עם חופשי המפורסם בספר, מעלה לדיון את מקורות ההשראה שלה כמו הזמן, העקבות, הסבל האנושי וכוח החיים. רותי אופק, אוצרת התערוכה, מדגישה במאמרה את ייחודיות דרכי יצירתה של חופשי בעולם האמנות הישראלית. מעצבי הספר, חווה מורדכוביץ' וכפיר מלכא, השכילו למצוא דרכים עיצוביות לביטוי ממדי העבודות והטכניקות המיוחדות של חופשי.
המוזיאון הפתוח תפן - שעות פתיחה: א'-ה' 17:00-09:00, ו'- סגור, שבת - 17:00-10:00.
מחיר: מבוגר - 22 שקלים, ילד/סטודנט/עולה חדש - 18 שקלים, אזרח ותיק - 11 שקלים, לחיילים הכניסה חינם! המוזיאון הפתוח בתפן - 04-9109600, אתר - www.omuseums.org.il.

תאריך:  21/06/2009   |   עודכן:  21/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il