X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם תיאטרון חיפה
▪  ▪  ▪

בתיאטרון חיפה החלו בימים אלה החזרות על "המקום ממנו באתי", מחזה מאת אחד מגדולי היוצרים האמריקנים בעת החדשה, דייוויד מאמט, במקור באנגלית: (THE OLD NEIGHBORHOOD by David Mamet).
בהצגה זו, שתעלה ב-26 ביולי בתיאטרון חיפה, מצטרף השחקן מנשה נוי לשחקנים אורלי זילברשץ ("שלוש מסיבות"), ירדן בר-כוכבא ("המכוער"), דביר בנדק ("המכוער") ורוברטו פולק ("הבחורים בדלת ממול"), שימשיכו לשחק גם במהלך העונה הקרובה בהצגות של תיאטרון חיפה.
"המקום ממנו באתי" הוא סיפורו המצחיק-עצוב של בובי גולד (מנשה נוי), שחוזר לביקור בשכונה היהודית הישנה בה גדל, לשלושה מפגשים טעונים עם דמויות מעברו.
במפגש הראשון נפגש בובי עם חבר ילדות שאותו לא ראה שנים (דביר בנדק), והם מפנטזים על החיים הטובים והפשוטים שהיו יכולים להיות להם בשטייטל, כשמאחורי ההומור הגדול מסתתר סיפורם של שני גברים שמרגישים בודדים בנישואיהם.
במפגש השני פוגש בובי את אחותו ג'ולי (אורלי זילברשץ) ואת בעלה (רוברטו פולק). במפגש זה חושפת ג'ולי את ילדותם המטורפת, האומללה והמצחיקה כאחד.
במפגש השלישי פוגש בובי את הנערה שאהב כשהיה צעיר (ירדן בר-כוכבא), שהיום היא גרושה ממורמרת.
אסף צפור, המוכר עד כה כתסריטאי מוכשר וכאחד מיוצרי "החמישייה הקאמרית", תרגם את המחזה במשותף עם מנהלו האמנותי של תיאטרון חיפה, משה נאור, והשניים גם יביימו במשותף את ההצגה. זוהי טבילת האש הראשונה של צפור כבמאי בתיאטרון רפרטוארי, והפעם הראשונה שהבמאי משה נאור ("שמו הולך לפניו", "הכתובה", "שמנה") משתף פעולה עם במאי נוסף כדי לביים הצגת תיאטרון.
דייוויד מאמט הוא מחזאי זוכה פרס פוליצר, סופר, תסריטאי ובמאי קולנוע אמריקני ממוצא יהודי. פרט למעמדו הבולט בתיאטרון האמריקני המודרני, עם שורה של מחזות ידועים, בהם גלנגרי גלן רוס, עליו זכה בפרס פוליצר לשנת 1984, כבש מאמט מקום בפסגת הקולנוע האמריקני עם סרטים כמו "שם המשחק", "העוקץ הספרדי", "דברים משתנים", "סטייט פינת מיין" ועוד.
מאמט נולד בפרבר של שיקגו, אילינוי, למשפחה יהודית שמוצאה ברוסיה. הוא למד במכללת גודארד במדינת ורמונט ואחר-כך נסע ללמוד משחק תיאטרון.
הפקה זו היא יריית הפתיחה של עונת המנויים החדשה בתיאטרון חיפה, הכוללת, פרט למחזה זה של מאמט, גם מחזות של מחזאים גדולים אחרים, כמו טום סטופארד ואלן אייקבורן, ועד שני מחזות ישראלים חדשים - של בעז גאון ושל אילן חצור.
תיאטרון חיפה מציע השנה למנוייו שמונה הצגות - שש הצגות סדרה + שתי הצגות לבחירה. ברוח המיתון מציע התיאטרון מפעל מנויים מיוחד, במחיר 329 שקלים עד 595 שקלים למחיר מלא, ואפשרות לחלק את התשלום לעד חמישה תשלומים ללא ריבית. אפשרות נוספת היא מנוי פתוח לחמש הצגות בחירה, שאז המחיר למנוי נע בין 350 שקלים ל-450 שקלים מחיר מלא. צעירים עד גיל 25 ימשיכו ליהנות ממבצע "תיאטרון 10", ולרכוש כרטיס לבמות הקטנות בעשרה שקלים.
יוזמה ברוכה נוספת של תיאטרון חיפה היא התגייסות למען הקהילה. במבצע משותף לתיאטרון ולשותפות חיפה-בוסטון, עוזרים שחקני התיאטרון לגייס את הקהל לתרום לנוער בסיכון. השבוע החלו שחקני תיאטרון חיפה ביוזמה הזו, תחת הכותרת "עבורם הרחוב הוא לא תיאטרון". בתום כל הצגה מבקשים השחקנים מהקהל שהגיע לתיאטרון, לתרום למען בני נוער הנמצאים בסיכון, כש"אפילו שקל אחד יספיק".
דיילות עומדות ביציאה מהאולם עם קופות מיוחדות לאיסוף הכסף, והקהל, כאמור, תורם כפי יכולתו. שותפות חיפה-בוסטון התחייבה להכפיל כל סכום שייאסף בהתרמה המיוחדת הזו בסוף השנה. ראשונים החלו בכך השחקנים דב נבון ודביר בנדק, כוכבי ההצגה "שלוש מסיבות", שביקשו השבוע מהקהל לתרום למטרה זו. מהתיאטרון מדווחים על היענות יפה מצד הקהל.

תאריך:  22/06/2009   |   עודכן:  22/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il