X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם דלק תעשיות
▪  ▪  ▪

ראשי קבוצת דלק, חברת דלק תשתיות וחברת תנובה חתמו אמש (13.7.2009) על הסכם להקמה ותפעול של תחנת כח פרטית אשר תספק למפעלי תנובה באלון תבור חשמל וקיטור.
ההסכם שנחתם מהווה המשך למזכר הבנות אשר נחתם בין הצדדים באוקטובר 2008 ולפיו תחנת הכוח אשר תיבנה ותתופעל על-ידי חברת-הבת איי.פי.פי דלק אלון תבור בשיטה BOO (E BUILD,OWN,OPERAT), בשטחו של מחלבת אלון תבור תנובה, תהיה מסוג קוגנרציה ותפיק כ -55 מגה וואט באמצעות טורבינת גז מופעלת בגז טבעי וקיטור לצורכי התעשיה.
עוד סוכם בין הצדדים כי תקופת ההסכם ההתקשרות הינו ל-27 שנים שתחילתן במועד הסגירה הפיננסית אשר תתרחש לא יאוחר מחודש אפריל 2011.
בנייתה של תחנת הכח צפויה להסתיים בסוף שנת 2012 כאשר עלות הקמתה מוערכת על יד קבוצת דלק בכ-63 מיליון דולרים.
בטקס החתימה, שנערך אמש במשרדי חברת תנובה במעמד מנכ"ל תנובה, אריק שור, יו"ר קבוצת דלק גבי לסט, מנכ"ל קבוצת קבוצת דלק, אסי ברטפלד, וכן מנכ"ל דלק תשתיות, סילביו וויטיניג צויין כי עודפי החשמל יסופקו למפעלים נוספים באזור התעשיה אלון תבור ולחברת החשמל .
יודגש כי חברת דלק תשתיות הינה הראשונה בישראל אשר הקימה תחנת כח פרטית לשימושים מסחריים: באמצעות חברת -דלק אשקלון מפעילה החברה תחנת כח בשטחו של מתקן ההתפלה באשקלון המייצרת כ- 87 מגה וואט חשמל אותו היא מספקת למתקן ההתפלה, לחברת מקורות, למפעל נילית ולחברת החשמל.
יודגש כי דלק תשתיות באמצעות חברת-הבת איי.פי.פי דלק- רמת גבריאל חתמה במהלך חודש אוקטובר האחרון על הסכם עם חברת נילית שבמגדל העמק על הקמת תחנת כח פרטית בשטח מפעלה של החברה. תחנת הכח, אשר עלות הקמתה מוערכת ב-60 מיליון דולרים, תופעל באמצעות טורבינת גז ותפיק 50 מגהוואט חשמל , קיטור ומוצרים נלווים. עודפי החשמל יסופקו למפעלים באזור התעשיה של רמת גבריאל ולחברת החשמל. פעילותה המסחרית של תחנת כח זו תחל בשנת 2013.
אריק שור מנכ"ל קבוצת תנובה אמר עם חתימת ההסכם כי "במסגרת המאמצים של תנובה לשמירה על איכות הסביבה ולניצול נכון של מקורות אנרגיה, חתמנו על ההסכם שמטרתו להקים מרכז אנרגיה בשטח מחלבת אלון תבור. החשמל שייוצר על-ידי טורבינה המונעת מגז, יספק למחלבת אלון תבור ולמפעל 'בעמק' חשמל וקיטור. שיתוף הפעולה עם קבוצת דלק ימשך שנים רבות. הקמת התחנה מבליטה את החשיבות הרבה שתנובה מייחסת לתחום הגנת הסביבה".
מנכ"ל דלק תשתיות, סילביו וויטיניג, אמר כי דלק תשתיות מרכזת בתוכה אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון מצטבר בתחום תחנות הכח. הקמת תחנת הכוח עבור תנובה היא חלק מהאסטרטגיה שלנו לבסס את מעמדה של החברה כחברה המספקת חשמל וקיטור למפעלים באזורי תעשיה תוך הפחתה משמעותית בזיהום האוויר באמצעות שימוש בגז טבעי המחליף דלקים מזהמים באזור, הוזלת עלויות הייצור של המפעלים תרומה להרחבת אזורי התעשיה והתעסוקה באזור.
לדברי יו"ר דירקטוריון קבוצת דלק , גבי לסט "חתימת ההסכם להקמת תחנת כח במפעל תנובה מחזקת את מעמדה של קבוצת דלק כמובילה בתחום האנרגיה בישראל . קבוצת דלק באמצעות דלק תשתיות שמה לה למטרה לפעול לפיתוח משק החשמל הפרטי ולשיפור איכות הסביבה בישראל".
את ההקמה והתפעול של התחנה תבצע חברת "IPP- דלק אלון תבור בע"מ", חברת בת של דלק תשתיות שהוקמה לצורך הפרויקט ובה תחזיק דלק תשתיות 57% מהון המניות. יתרת המניות (43%) יוחזקו ע"י חברות סיגמא-אפסילון ו"עדי אנרגיה".
את דלק תשתיות ייצג עורך הדין איציק זיסמן ואורנה שוורץ ממשרד עורכי הדין שיבולת ואת תנובה הוצג עו"ד נועה עידן ואורי מנדל ממשרד לןי מידן בע"ם.

תאריך:  14/07/2009   |   עודכן:  14/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il