בזק משדרגת את השירות ללקוחות עסקיים ומשיקה שירותי ניטור ובקרת רשת. שירותי הניטור והבקרה מאפשרים ללקוחות העסקיים לצפות ולעקוב אחר ביצועי הרשת שלהם ולקבל עידכונים בזמן אמת על מצב קווי התקשורת שלהם.
בתוך כך, משווקת בזק את שירותי הניטור והבקרה, כחלק מחבילת שירותי המומחה, הכוללת תמיכה טכנית רחבה בניהול ועידכון רשת התקשורת של הלקוח ושירות תיקונים יזום, ללא כל צורך בפנייה למוקדי השירות של בזק, שירותי מומחה מתאימים לאלפי לקוחות עסקיים של בזק שברשותם קווי DATA, כגון: IPVPN, תמסורת ו-ATM DIRECT.
שירותי הניטור והבקרה מסופקים באמצעות מערכות שליטה ובקרה מתקדמות, אשר הוטמעו במערכות התמיכה והשירות של בזק. כבר היום, עשרות אלפי קווי תקשורת מנוטרים באמצעות מערכות אלו בעבודה שוטפת של מוקדי השירות והתמיכה של בזק.
באמצעות מערכות הבקרה החדשות, לקוחות שירות מומחה יוכלו ליהנות גם מניטור אקטיבי המאפשר זיהוי תקלה והעברתה לגורמים הטכניים לטיפול באופן יזום, מבלי שהלקוח מבזבז זמן יקר באיתור התקלה ובהמתנה למענה של מוקדי השירות. הלקוח מקבל עידכונים שוטפים באמצעות הודעות SMS ומייל, החל מאיתור התקלה ועד לסיום תיקונה, על-ידי נציגי השירות של בזק.
חשוב לציין, כי לקוחות המנויים לשירותי "מומחה" יוכלו לעקוב ולצפות בזמן אמת אחר ביצועי הרשת שלהם באמצעות פורטן ניטור אינטרנטי ידידותי ומאובטח. הפורטן כולל קונסול לקוח המאפשר קבלת התראות על בעיות בביצועים, התרעות על תפקוד הרשת, בקרת עומסים, הצגת נתונים בצורה גראפית, הפקת דוחות על ביצועי הרשת ועוד.
קובי פז, סמנכ"ל החטיבה העסקית של בזק, "שירותי מומחה הינם נדבך נוסף במערך התמיכה המקיף והמקצועי שבזק מעמידה לרשות לקוחותיה העסקיים, על-מנת לתת מענה מהיר לכל דרישה או תקלה במערך התקשורת של הלקוח".