מסלול אקדמי חדש ובלעדי נפתח באוניברסיטת חיפה ללימודי ליצנות רפואית. המסלול מיועד למי שלא עוסק כיום בתחום הליצנות הרפואית או עוסק בה בתור חובב בלבד ומעוניין להפוך עיסוק זה למקצוע. התואר הדו חוגי יתמקד בתחומי הידע הקשורים לתחום הטיפול כמו סיעוד, פסיכולוגיה התפתחותית ותולדות הרפואה ובמיומנויות התיאטרון הדרושים לליצן כמו משחק בקומדיה, אימפרוביזציה, תיאטרון חוצות, להטוטנות ועוד.
בשנת 2006 פתח החוג לתיאטרון מסלול מיוחד לתואר ראשון לקבוצת "רופאי חלום" - קבוצה של ליצנים רפואיים שביקשו להעמיק את תחום עיסוקם בעזרת לימודי תואר ראשון, המתמקדים בנושאים מתחום הסיעוד, קשר מטפל-מטופל, הפסיכולוגיה של מטופל הסובל מכאב ועוד. בעקבות הצלחת המסלול והפניות הרבות שהגיעו מאנשים שאינם עוסקים עדיין במקצוע הליצנות הרפואית, החליטו בחוג לתיאטרון להרים את הכפפה ולפתוח מסלול חדש שהופך את הסטודנטים לליצנים רפואיים אקדמאים.
"מטרת התוכנית החדשה להקנות השכלה אקדמית והכשרה מקצועית. בניגוד לתוכנית הקודמת, תוכנית זו כוללת לימודים מעשיים בליצנות, ליצנות רפואית, משחק דרך הגוף וכמובן תולדות התיאטרון, תולדות הליצנות ועוד קורסים שהופכים את הליצן לבעל ידע רחב ומקיף. אולם בניגוד ללימודי ליצנות בלבד, בוגרי התוכנית הזו יקבלו גם את הבסיס הטיפולי וכך הם יידעו איזה השפעות יש לפעילויות שלהם בתור ליצנים רפואיים", אמר עתי ציטרון, ראש החוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה.
לדבריו, המטרה העיקרית של המיסוד האקדמי של הליצנות הרפואית היא להפוך את העיסוק בתחום זה למקצוע מוכר, בדיוק כמו פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת וכד' והכרה אקדמית היא אחד התנאים החשובים לכך. עוד הוא הוסיף, כי לשם כך כוללת התוכנית גם קורסי חובה הנדרשים לקבלה ללימודי תואר שני בבית הספר לטיפול באמצעות אמנויות באוניברסיטת חיפה, כך שמי שירצה יוכל להמשיך ללימודי מוסמך אלה מייד עם תום לימודי התואר הראשון.
"ההכשרה האקדמית תסייע ביצירת סטנדרטים שיקבעו מי יכול לטפל ומי לא. יש נטייה לראות את מקצוע הליצן כמשהו לא רציני, זמני, אבל מקצוע הליצן הרפואי מחייב עקביות והשקעה. ההשכלה האקדמית תעיד שזו לא חוויה רגעית אלא תקדם את המקצועיות של הליצן ותאפשר להשתמש בכלים של הליצנות ככלים טיפוליים לכל דבר", הדגיש.