X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז מפנה
▪  ▪  ▪

אוניברסיטת בר-אילן ומרכז מפנה עורכים יום פתוח לקראת לימודי מחזור ו' של התוכנית הדו שנתית להכשרת מטפלים בגישת מפנה המתמחה בטיפול בתינוקות שאובחנו בספקטרום האוטיזם, שתפתח באוקטובר 2009 באוניברסיטת בר-אילן.היום הפתוח יתקיים במרכז מפנה בראש פינה, שם תתקיים ההתמחות בתוכנית הלימודים.
לימודי השנה הראשונה של התוכנית להכשרת מטפלים בגישת מפנה יחלו באוניברסיטת בר-אילן ויעסקו בלימודים עיוניים כמו: היסודות הפסיכולוגים והפיזיולוגים הרפואיים של ילדים בגיל הרך, התפתחות הילד ועוד. השלב השני יתרכז בעיקר בהכשרה במרכז מפנה בראש פינה, בה יעבדו הסטודנטים בהתנסות אישית ומעשית, ירכשו מיומנויות טיפוליות במערכת המשפחתית, אסטרטגיות טיפוליות, טיפול במצבי משבר במשפחה, אבחון ועוד.
חנה אלונים, מנהלת מרכז מפנה תציג בפני המשתתפים את גישת מפנה הייחודית, המשתתפים יצפו בסרטי תיעוד של טיפולים במפנה, המראה את השינויים שלפני ואחרי הטיפול. בנוסף תוצג תוכנית הלימודים ויתקיימו ראיונות אישיים.
אלונים מציינת, כי התוכנית הייחודית מיועדת למספר מצומצם של עד 15 מטפלים וכי המועמדים לתוכנית ההכשרה נבחרים בקפידה ועוברים תהליך מיון הכולל גם ראיון עם פסיכולוג, כל זאת על-מנת לאתר את אנשי המקצוע הטובים והמתאימים ביותר לעבודה טיפולית עם פעוטות שאובחנו בספקטרום האוטיזם ובני משפחותיהם.
מרכז מפנה הינו חלוץ בטיפול באוטיזם בגיל הרך, הטיפול עורך כשלושה שבועות אינטנסיביים, זמן בו כל המשפחה הגרעינית שוהה במרכז הטיפול. לאחר שלב זה, חוזרת המשפחה לביתה ומלווה על-ידי מטפלים שהוכשרו לכך בקורס הדו-שנתי באוניברסיטת בר-אילן.
"הגישה הטיפולית במפנה היא הוליסטית. היא משלבת היבטים רפואיים ביולוגיים-נפשיים, פסיכולוגיים וחברתיים סביבתיים. המשפחה מטופלת על-ידי אנשי מקצוע מיומנים, תוך מגע יומי בין המטפלים עצמם לשם למידה עדכנית on-line והחלטות על הדגשי טיפול עדכניים. המפגשים הטיפוליים עם המשפחה נערכים בפורומים של הזוג, של כל אחד מהם בנפרד ושל המשפחה כולה. מפגשי ייעוץ קליני מילולי ולא מילולי בטכניקות שונות, מפגשי משוב על עבודתם עם הילד ומפגשים עם הצוות כולו", אומרת חנה אלונים.
יום פתוח יתקיים במרכז מפנה בראש פינה ביום רביעי ה-19.08.09, יש לאשר השתתפות בטלפון: 04-6802002, 04-6931021, או בדואר אלקטרוני: info@mifne-autism.com.

תאריך:  12/08/2009   |   עודכן:  12/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il