X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית הספר רעות
▪  ▪  ▪

רציונל
מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ויהודית, מדינת העם יהודי. לימודי האזרחות בחטיבה מתחילים עם משפט זה. במהלך החטיבה לומדים הילדים מושגים שונים, מתנסים בדילמות רבות ומשכילים בלימוד המציאות הישראלית.
בבית ספר "רעות" לימודי האזרחות מתקיימים כערוץ לימודי פלורליסטי, כלומר חיזוק החשיבה המורכבת והימענות מחשיבה סטריאוטיפית.
על-מנת לעודד ילדים לעסוק באזרחות מעשית ולא רק לגלות עניין במושגים עיוניים, התעורר הצורך בטיפוח מנהיגות אזרחית ומתן כלים לאותם צעירים לשנות ולהשפיע בפועל בקהילה, בחברה, בעירם ירושלים ובמדינה.
ברעות אנחנו עוסקים רבות בסנטימנט האהבת לעם היהודי. זהו "אני מאמין" בית ספרי. אנחנו מדברים על רגש יהודי ישראלי ומנסים לברר איך רגש זה מתבטא אצל הילדים. אנחנו עושים רבות על-מנת לחבר בין כל זרמי היהדות. טיפוח מנהיגות אזרחית מעודדת התאהבות בקסמה של המדינה. הילדים מרגישים שייכים יותר, צינים פחות, מבינים יותר את האקטואליה הישראלית. בנוסף, אנחנו מחנכים לחיזוק ההבנה והאמפטיה לצורכי המיעוט ולעזרה לחלש.
בכל כיתה בבית-ספר "רעות" משולבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים כשווים בחברה. על-מנת להשיג גיבוש אמיתי בין כל הילדים אנחנו מחויבים לחיזוק הפלורליזם. ניסיון חינוכי רב מדריך אותנו לטפח אהבת אדם בנשמת הילדים.
רציונל זה מעורר התלהבות רבה אצל בני נוער. על-מנת לכוון את צלילי ההתלהבות שלהם יש צורך בתוכנית מובנת.
התוכנית נבנתה:
  • למען ילדים מחוננים אשר זקוקים לאתגר וחיזוק הפאתוס הטמון בהם.
  • למען ילדים בעלי צרכים מיוחדים (תסמונת דאון, שיתוק מוחין, כבדי ראייה, כבדי שמיעה, בעלי חרדות ועוד) על-מנת לאפשר ביטוי עצמי ועידוד היוזמה האישית שלהם.
  • למען ילדים בעלי התנהגות אלימה המגיעים לחטיבה. התוכנית מאפשרת לימוד מחודש של דרכי התבטאות, של תקשורת לא אלימה, לימודי רטוריקה והבעה בעל-פה על-פי דרך ארץ. התוכנית מחזקת את ה"אני מאמין" של הילד הפחות נינוח וחסר ביטחון על-מנת למנוע התנהגות אלימה שהיא, בין השאר, פרי של רגשי נחיתות.
  • למען התלמיד החלש לימודית על-מנת לחזק את תחושת השייכות שלו למסגרת עיונית נוקשה, למנוע נשירה ולאפשר הצלחות בתחום החברתי אזרחי.
  • למען ילדים אשר לא מגיעים להישגים לימודים אך הפוטנציאל האינטלקטואלי טמון בהם. בסיס התוכנית הינו חיזוק המוטיבציה האישית מתוך ראיה מערכתית: "החברה זקוקה לכם, אנחנו כאזרחים לא מוותרים על ילדים". אנחנו זקוקים לכם בחיזוק בית הספר, קהילת רעות, ירושלים עירכם ומדינת ישראל. אותם ילדים, אשר מסיבות אישיות (היסטוריה אישית של גירושים, מחלות או מצב כלכלי ירוד) מגלים שהם יכולים להשתתף במועצת החינוך של ירושלים, להשפיע ולתרום.
הדרך
  • התוכנית מאפשרת מתן כלים של סדר, ארגון וניהול הזמן. מנהיג אינו מוסיף שעות ליומית שלו. 24 שעות הן תמיד 24 שעות. אפשר ללמוד לנהל את הזמן נכון.
  • התוכנית עוסקת בקשר המובנה בין מצוינות ערכית למצוינות לימודית.
  • התוכנית מפחיתה חרדות מבחן ותורמת לחיזוק הרצון של הילדים ללמוד לשם לימוד ולא לשם מבחן.
  • התוכנית מחברת בין לימודי אזרחות עיונית (זכויות האדם, עקרונות הדמוקרטיה, מאפייני המדינה ועוד) לאזרחות מעשית הכוללת הובלת התנדבויות, לקיחת אחריות במצבים של לחץ חברתי ומעורבות אזרחית במציאות הישראלית.
  • התוכנית מסבירה לילדים את תדמית מדינת ישראל בתקשורת העולמית ואת ההיסטוריה המורכבת של האנטישמיות הקלאסית והמודרנית.
נושאים "כבדים" אלה נלמדים מתוך תקווה שכל הילדים יכולים להשפיע במוקדם או במאוחר כמנהיגים, כדוברים, כאזרחים פעילים. בחרנו במגילת העצמאות כפרויקט חקר. התלמידים לומדים את המגילה, בוחנים את הזכויות המוסריות, היסטוריות, משפטיות, טבעיות של העם היהודי על שטחה של מדינת ישראל.
בנוסף ללימוד ולדיונים הרבים, הילדים עוסקים במחקר בקרב הקהילה, המשפחה, החברים. במגילת העצמאות טמון חזון מדינת ישראל. חזון זה הוא פרי מחשבה מנהיגותית. התלמידים לומדים את דמותו של בן-גוריון כאדם וכמנהיג. הם בוחנים את חזונו ואת הדרך בה החליט לפעול.
בנוסף לבן-גוריון, בחרנו מנהיגות אוניברסלית השייכת לכל תחומי החיים, לכל העמים והדתות ולכל התקופות וביררנו את חזונם ואת העשייה בפועל: מרתין לותר, מרטין לותר קינג, ג'ון לוק, ברק אובמה, אריה גיגר, לואי אמסטרונג, גלילאו גלילי, רנה דקארט, אנואר סדאת, ולד צפש (מכונה דרקולה), אטילה מלך ההונים ועוד.
על-פי בחירת הילדים אפשר להוסיף ללא מגבלה מנהיגים לרשימה זו. כל ילד יכול לבחור מנהיג המהווה עבורו דוגמה ולחקור את האדם ואת העשייה.
כמו-כן, כל ילד יכול לבחור תחום בו הוא מעוניין, כמנהיג צעיר, לשנות ולשפר. דוגמה מצוינת הינה הנכונות של הילדים להשפיע בתחום זהירות בדרכים ואיכות הסביבה.
לכל ילד/ה פרויקט אישי משלו/ה הקשורים באיכות הסביבה ובשמירה על הסביבה החיצונית. בנוסף, כאזרחי מדינת ישראל, הילדים הופכים מצופים פסיבים לאזרחים פעילים אשר מפעילים יצירתיות בלתי רגילה לפתרון הבעיה באמצעות חינוך מבוגרים. מצב מיוחד זה, בו ילדים צעירים מלמדים ילדים מבוגרים מיהם לשמור על ערך החיים וזהירות בדרכים הינו חדש ומשמעותי בקהילת בית הספר.
מטרת התוכנית
מטרת התוכנית הינה מתן כלים עיונים ומעשיים לכל הצעירים על-מנת להעיז ולפעול במדינת ישראל למען טובת העם וזכויות הפרט. פרויקט טיפוח מנהיגות אזרחית מביא עמו רוח רעננה של מוטיבציה.
הילדים מפתחים ביטחון עצמי, תחושת שייכות לקבוצה, לקהילה, לעם, לדת היהודית. אין כאן מקום, בשטח הצפוף של מדינת ישראל, לדיעה אחת בלבד ולדרך אחת. הרבה נאמר על רב גוניות ורב תרבותיות.
לדעתנו יש להוסיף בחיזוק חכמתם הטבעית של הילדים, בדיאלוג עם ילדים אחרים, בחיפוש אחרי שאלות ולא רק אחרי תשובות סטנדרטיות.
ככל שנבין יותר את החומר הרוחני ממנו עשוי מנהיג, נוכל לקוות למנהיגות אמיתית ולעודד את הילדים לחלום, לפתח חזון משלהם.

תאריך:  30/08/2009   |   עודכן:  30/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונית תירוש
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il