X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית החולים כרמל
▪  ▪  ▪
[צילום: אלי דדון]

במאמץ מיוחד לקראת החגים עבר בית הכנסת של בית החולים כרמל מתיחת פנים ושיפוצים נרחבים כדי להכשיר אותו ובזמן לטובת המתפללים והחולים המאושפזים בבית החולים.
בהשקעה של עשרות אלפי שקלים נרכשו מערכות ישיבה מהודרות מעץ אורן וכשהמושבים בציפוי קטיפה רך ונוח החליפו את כסאות הפלסטיק הישנים. ריצוף בית הכנסת הוחלף לריצוף גדול ויפה, וילונות חדשים נתלו, לטובת החזנים נקנה עמוד תפילה חדש ומהודר, בימת הקריאה בתורה הוחלפה והכל עומד חדש ומוכן לשנה החדשה.
"מדובר במאמץ גדול לטובת המתפללים כדי שהכל יהיה ערוך ומוכן ובצורה מכובדת לחגים ולימים הנוראים", אומר רב בית החולים כרמל הרב דוד דהן. למאמץ השיפוץ הנרחב שותפים הנהלת בית החולים כרמל, מחלקת דת וכשרות של הכללית ותרומה אישית ומרגשת של כל אחד מהמתפללים הקבועים בבית הכנסת.
"ההכנות לימים הנוראים בעיצומן", אומר הרב חיים קאופמן סגן רב שירותי בריאות כללית, "ובחגים יערכו בבית הכנסת המחודש בכרמל תפילות חגיגיות עם מיטב החזנים ובעלי תקיעה יעברו לפני התיבה ויתקעו בשופר כהלכה".
כדי לזכות גם את ציבור החולים המאושפזים במצוות תקיעת שופר יעלו בעלי התקיעה ורב בית החולים למחלקות האישפוז בראש השנה ויעברו מחלקה מחלקה וישמיעו את קול תקיעות השופר והברכות לכל המאושפזים המעוניים במיצווה.
לקראת יום הכיפורים מוכן כעת חוזר מיוחד של מחלקת דת וכשרות על-ידי הרב מנחם רוזנברג, רב שירותי בריאות כללית, שיופץ לכל החולים עם נהלים והמלצות לקראת צום יום הכיפורים. מה קורה עם חדר האוכל, מה הם סידרי התפילות, שעות הצום ועוד.
בערב יום הכיפורים יערכו הרב הראשי לחיפה הרב שאר ישוב כהן ורב בית החולים הרב דוד דהן סיור אישי בכל מחלקות בית החולים ויאפשרו לחולים לשאול שאלות ולפי הצורך לקבל היתרים. האם הם חייבים לצום, מה הפתרונות ההלכתיים לחולים מורכבים שאינם יכולים לצום, היכן יש מקרה פיקוח נפש והכל בשיתוף רופאי בית החולים כרמל.
לקראת סוכות כבר הוכנה עמדת הסוכה המרכזית ברחבת בית החולים שתוכל לארח את כל המטופלים ואורחיהם שירצו לקיים את מצוות סעודה וישיבה בסוכה בזמן השהיה בבית החולים.
"בכל מחלקה אנו נחלק סט 4 מינים מהודר אומר הרב דהן וזאת כדי לאפשר לכל מי שיחפוץ לזכות במצוות 4 המינים החשובה".
כחלק מהכנות בית הכנסת לחגים התקבלה בימים אלו גם תרומה של ספר תורה נוסף שיחזק את מצב ספרי התורה של בית החולים. הספר הושג במאמצים של מר יונתן בן שמעון תושב חיפה מהמתפללים הקבועים של בית הכנסת. "אני מקווה שבית הכנסת המחודש יהווה מקום של תפילה ברכה וחיזוק לכל המטופלים בבית החולים, ולרפואה שלמה ושנה טובה לכל עובדי ומבקרי בית החולים כרמל", סיכם הרב דהן.

תאריך:  14/09/2009   |   עודכן:  14/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il