X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הרפואי שיבא
▪  ▪  ▪

מרפאת "פוקוס" העוסקת באבחון, טיפול ומחקר בתחום הפרעת קשב אצל מבוגרים, החלה לפעול לאחרונה במרכז הרפואי שיבא. צוות המרפאה הוא רב מקצועי וכולל פסיכיאטרים, נוירולוגים, פסיכולוגים ונוירו פסיכולוגים.
למרות שמקובל לחשוב, כי מהפרעת קשב וריכוז סובלים בעיקר ילדים, היא אינה נעלמת כאשר אלו הופכים בני 18. ההפרעה, בצורות שונות, ממשיכה לתת את אותותיה אצל אחוזים ניכרים (עד 60%) מאלו שסבלו ממנה כילדים. כמבוגרים, אנשים אלו מוסחים בקלות, אינם שמים לב לפרטים ומתקשים במשימות הדורשות מספר שלבים או תכנון וארגון. ההפרעה מובילה לפגיעה תפקודית בתחומי החיים השונים - החל מקשיים במערכות יחסים (עם שיעורים גבוהים של גירושין), דרך תפקוד ירוד בעבודה עם שיעורי פיטורין גבוהים ומעבר בין עבודות, תפקוד אקדמי לקוי וכלה בשיעורים גבוהים מהממוצע במעורבות בתאונות דרכים.
קשיים בתחומי חיים כה רבים ומגוונים מובילים לא פעם לדימוי עצמי נמוך, חרדות ודיכאון. אנשים אלו יכולים להיתרם משמעותית מטיפול בהפרעת קשב וריכוז.
תהליך האבחון מצריך על-פי רוב מספר ביקורים וכולל חלק או את כל המרכיבים הבאים: הערכה פסיכולוגית ופסיכיאטרית - על-מנת להעריך אם אדם סובל מהפרעה זו וכיצד היא באה לידי ביטוי בחייו; הערכה נוירו-פסיכולוגית - מתמקדת בתחומי תפקוד קוגניטיביים כגון זיכרון, קשב, ארגון ותכנון; הערכת ליקויי למידה - למרות שמרבית המבוגרים סיימו את בית הספר, ליקוי למידה עשוי עדיין להיות בעל השפעה על תפקוד יום יומי.
שירותי הטיפול כוללים:
  • טיפול קוגניטיבי ממוקד אסטרטגיות - בטיפול זה לומד המטופל באופן פרטני ומכוון כיצד לנהל טוב יותר בעיות בתחום הקשב, הריכוז, התכנון והארגון.
  • טיפול תרופתי - התאמת טיפול תרופתי כולל מעקב אחר יעילותו ונחיצותו.
  • טיפול קבוצתי ממוקד - הטיפול כולל עיבוד רגשי של תוצאותיה המתמשכים של ההפרעה בחיי האדם והכרת תסמיני ההפרעה וביטויים. הדגש הוא בעבודה משותפת על שיטות התמודדות, ארגון משימות ותקשורת בין אישית.
במקרים בהם תתקבל אבחנה כי סיבת הפרעת הקשב נעוצה בבעיה גופנית, יופנה המטופל להערכה בקופות החולים או במרכז הרפואי. במידה ותתקבל הערכה כי קיימת בעיה נפשית, ניתן יהיה להפנות את המטופל לאחת ממגוון המרפאות הפועלות במרכז הרפואי: מרפאת אופק - לטיפול בהפרעות חרדה והפרעות במצב הרוח; מרפאת שחר - לטיפול במשברים נפשיים אצל מבוגרים צעירים; מרפאת אדווה - לטיפול בהפרעות אישיות; מרפאת חווה - לטיפול בבעיות נפשיות הנלוות להריון ולידה.

תאריך:  14/09/2009   |   עודכן:  14/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il