X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ארגון שבי ישראל
▪  ▪  ▪

לראשונה בתולדות פולין, וייתכן שלראשונה בתולדות הנצרות, הכנסייה הקתולית הוציאה לאור ספר חדש מטעמה שנכתב במשותף על-ידי רב יהודי מפולין וכומר נוצרי קתולי.
מדובר בספר "מבוא לספרות ומדרש יהודיים" אשר נכתב בפולנית ופורסם רק לאחרונה מטעם בית ההוצאה לאור של הכנסייה הקתולית. הרעיון לכתיבת הספר הוא פרי יוזמתו של הכומר מאריוסז רוסיק מוורוצלב שבפולין אשר פנה לרב יצחק רפפורט, שליח ארגון "שבי ישראל" בפולין המכהן גם כרב העיר, והציע לו להשתתף בכתיבת ספר על המקורות היהודיים שבו תובא התפיסה הנוצרית לצד התפיסה היהודית. הרב רפפורט נתן לכומר רוסיק את הסכמתו רק אחרי שקיבל התחייבות מפורשת מהכנסייה שלא תערוך או תשנה את תוכן כתיבתו.
הרב רפפורט מתייחס בספר לשרשרת המסורות של קבלת התורה מסיני ומסביר את המבנה והתפקיד של התלמוד והמדרש במורשת ובמחשבה היהודית ובפרשנות של המקרא. ראוי לציין, שלמרות שתכנים אלה עומדים בסתירה מהותית עם התפיסה הרשמית של הכנסייה הקתולית, באופן חריג - ומפתיע שלעצמו - הספר קיבל מטעמה אישור רשמי לפרסום המכונה Imprimatur, אשר הוענק על-ידי הארכיבישוף של העיר וורוצלב, מריאן גולובייסקי.
לדברי הרב יצחק רפפורט, מדובר בהתפתחות משמעותית ביחסים שבין קתולים ויהודים בפולין. "לספר הזה יש משמעות מיוחדת. עד כתיבתו, כל מה שפולנים קתולים ידעו על היהודים הוא מה שהכנסייה סיפרה להם. הספר הזה חושף בפניהם לראשונה את מה שהיהודים חושבים על עצמם ועל היהדות, ובכך ייחודו", ציין רפפורט. "מדובר בצעד דרמטי ומשמעותי בתהליך ההיפתחות וההתקרבות כלפי היהודים בפולין שעוברת בשנים האחרונות הכנסייה הקתולית", הוסיף.
מיכאל פרוינד, יו"ר ארגון שבי ישראל, מסר בתגובה: "העובדה שהכנסייה, מיוזמתה, מבקשת לשמוע את דעתם של יהודי פולין היא הוכחה נוספת לכך שהחיים היהודים בפולין הולכים ומתחזקים. אני מקווה שפרסום הספר יסייע לצמצמם את גילויי האנטישמיות בפולין, ויוכיח לפולנים שלמרות שיהודים וקתולים שונים בהשקפותיהם התיאולוגיות הם עדיין יכולים לחיות זה לצד זה בשותפות וכבוד הדדי".
על ארגון שבי ישראל
ארגון ללא מטרות רווח, אשר הוקם על-ידי מיכאל פרוינד, עולה מארה"ב, הפועל לחיזוק הקשרים עם צאצאי יהודים במקומות שונים בעולם, ובכלל זה גם בפולין. בין הקהילות עמן נמצא הארגון בקשר: "בני האנוסים" בספרד, פורטוגל ודרום אמריקה, ה"סובוטניקים" שברוסיה, קהילת יהודי קייפנג שבסין, "היהודים הנסתרים" בפולין, "בני המנשה" בהודו ועוד. מידע נוסף על הארגון באתר: www.shavei.org.

תאריך:  12/10/2009   |   עודכן:  12/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il