X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אורמת
▪  ▪  ▪

חברת אורמת נכנסת לפעילות מסחרית בתחום האנרגיה הסולרית בישראל. החברה חתמה היום על הסכם שיתוף פעולה עם חברת סאנדיי אנרג'י בע"מ להשקעה בפרויקטים של אנרגיה סולרית בטכנולוגיית פוטו-וולטאי בהספק כולל של 36 מגוואט ובהשקעה המוערכת בכ-720 מיליון שקלים.
אורמת טכנולוגיות הנסחרת בבורסה בניו-יורק (סימול ORA), חברה-בת של אורמת תעשיות, הודיעה היום, כי חתמה באמצעות החברה הבת הישראלית שלה, אורמת מערכות בע"מ, על הסכם שיתוף פעולה עם סאנדיי אנרג'י בע"מה כולל יזמות, הקמה (EPC) ותפעול של מערכות להפקת חשמל באמצעות אנרגיה סולרית בטכנולוגיה בישראל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית.
במסגרת שיתוף הפעולה, תעביר סאנדיי לתאגידים משותפים שיוקמו ואשר בהם לאורמת תהיה שליטה ובעלות של 70% ולסאנדיי 30%, את זכויותיה לקרקעות ואו גגות הדרושים להקמת פרויקטים לייצור חשמל סולרי בהספק כולל של 36 מגווט. אורמת וסאנדיי יפעלו על-פי חלקם היחסי בהסכם כקבלן מבצע והמתפעל של המתקנים אשר יוקמו בהתאם לחוזי EPC ספציפיים שיחתמו בין הצדדים עבור כל מתקן שיוקם.
אורמת מביאה איתה ניסיון של ארבעה עשורים בייזום, הקמה, מימון ותפעול של פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בהיקפים של מאות מגווטים ברחבי העולם. סאנדיי הינה אחד היזמים המובילים בישראל בתחום האנרגיה הסולרית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית מיצרנים שונים. היא מביאה עימה ידע בתכנון מערכות סולריות וכן ניסיון בהשגת האישורים הרגולטורים, וחיבור המערכות לרשת החשמל הארצית.
אורמת בחרה בחברת סאנדיי עקב הכרתה את התחום וכישורים יזמיים מוכחים ומאחר שהמודל אותו הציגה הבטיח את האיכות הגבוהה ביותר תוך שמירה על רווחיות הפרויקט למען כל הנוגעים בדבר. להסכם שיתוף פעולה זה קדם הסכם בין הצדדים להקמת מערכת סולרית על גגות מפעל אורמת בהספק של מגוואט אחד שתותקן על 15 דונם מגגות אורמת המהווה את "הגג הסולרי הגדול במזרח התיכון". השלב הראשון של המערכת בהספק 50 קילווואט הוקם וחובר לרשת החשמל באוגוסט השנה.
הצדדים להסכם מעריכים כי היקף ההשקעה הקפיטלית הכולל במתקני האנרגיה יעמוד על כ-720 מיליון שקלים (כ-195 מיליון דולר ארה"ב). החשמל שייוצר ממתקנים אלה יימכר לחברת החשמל לישראל בע"מ במסגרת חוזים ארוכי טווח (20 שנה). בהתבסס על התעריפים הצפויים והכפופים עדיין לאישור רשות החשמל הציבורית, ההכנסות השנתיות הצפויות לכשיושלמו המתקנים, יעמדו על כ-110 מיליון שקלים (כ-30 מיליון דולר ארה"ב). ההשקעה תמומן במימון פרויקטאלי טיפוסי (Non-Recourse) שכולל מרכיב חוב של כ-80%.
באורמת מציינים, כי השקת הפעילות הסולרית בישראל הינה במסגרת הערכות לכניסה לתחום האנרגיה הסולרית בכלל ופוטו-וולטאית בפרט.
בהתייחסו להסכם שנחתם, אמר מר יהודה ברוניצקי, יו"ר הדירקטוריון ומנהל הטכנולוגיה הראשי של אורמת: "פעילותה המסחרית של אורמת בתחום האנרגיה הסולרית היא נדבך נוסף באסטרטגיה של אורמת להעמיק מובילות בתחום האנרגיה המתחדשת. הזיקה של אורמת לאנרגיה סולרית התחילה כבר בפרויקט בריכת השמש, שפותח על-ידי אורמת בין השנים 1977 ל-1984 ואשר היווה את הבסיס לפיתוחה של הטכנולוגיה לייצור חשמל מאנרגיה גיאותרמית אשר הציבה את אורמת כחברה מובילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית. אנחנו שבעי רצון מההזדמנות להוספת תחנות של אנרגיה ירוקה ישראלית ל-1200 המגוואטים של אנרגיה ירוקה שהתקנו בעולם. אנו רואים בשיתוף פעולה זה הזדמנות עסקית אטרקטיבית שמונעת מהירידה במחירי התאים הפוטו-וולטאים והגידול בהיצע והן מהתעריפים הצפויים לחשמל סולרי בישראל".
לדברי קובי דינר, מייסד ומנכ"ל סאנדיי, "מדובר בשיתוף הפעולה המרתק והמאתגר ביותר עד כה של סאנדיי הן בהיקפו והן במשמעותו האסטרטגית. חברת סאנדיי גאה שוב לשתף פעולה עם אורמת, התאגיד היחיד המתמחה והמוביל בתחום (גם בזירה הבינלאומית) האנרגיה המתחדשת מבין שאר השחקניות המרכזיות בישראל. אנו רואים בבחירתה של אורמת בסאנדיי כשותפה - הבעת האמון ביכולתנו ובתוואי הדרך שלנו. שילוב מכפילי הערך המוסף של אורמת וסאנדיי יהפכו את השותפות בין החברות לשחקן המוביל בתחום האנרגיה הסולרית בישראל ויקדמו את החזון של הפיכת ישראל לאחד מהמרכזים הסולריים המובילים בעולם. בטוחני גם כי הציבור הישראלי ייהנה וירוויח משיתוף פעולה רחב היקף זה".

תאריך:  19/10/2009   |   עודכן:  19/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורָן תייר
- הודעה מטעם מארגני המופע
עיריית רעננה
- הודעה מטעם עיריית רעננה
לינור נבו
- הודעה מטעם מרכז שניידר
שרון שפירא
- הודעה מטעם גיא אופק תקשורת
אמיר גלעד
- הודעה מטעם איגוד ה-IEEE
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il