מותג הוודקה חורטיצה מחברת א.ג.ת.ד יוצא בקמפיין פרסומי חדש, זאת לאחר סקר ממנו עולה, כי בקרב צברים - 45% מהציבור חשב שפירוש המילה הוא "קללה" "מחלה" או "חברת כנסת בישראל ביתינו".
גם אתם ראיתם בשלטי החוצות את הפרסומות החדשות של חברת הוודקה "חורטיצה"? כעת מתברר מה קדם למהלך השיווקי המסיבי: סקר שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור וודקה "חורטיצה" ואשר שאל את הציבור הרחב מה פירוש המילה חורטיצה, גילה ממצאים מעניינים, ואף משעשעים: 62% מהציבור הישראלי ידע כי "חורטיצה" זוהי וודקה, אך 18% חשבו שמדובר ב"מחלת עור נדירה" או "קללה ברוסית", 12% חשבו שחורטיצה זהו "חור בפיצה" - כנראה בגלל הצליל הדומה של המילים, ועוד 7% מינו את חורטיצה ל... חברת כנסת במפלגת "ישראל ביתנו".
ב"חורטיצה" דווקא נטו לציין את ההבדל הגדול בין אוכלוסיית העולים החדשים, בה 86% מהתשובות ידעו שחורטיצה היא וודקה, לעומת הוותיקים בארץ שם ידעו רק 56%, בעוד ש-20% חשבו שמדובר במחלה או בקללה, ועוד 11% בחברת כנסת ממפלגתו של ליברמן, ו-15% בכלל שזוהי ההגדרה לחור בפיצה.
גם בקרב המינים נרשם הבדל גדול: בעוד ש-70% מהגברים ידעו כי חורטיצה היא וודקה, רק 54% מהנשים ידעו זאת, בעוד ש-23% מהנשים העדיפו לחשוב שחורטיצה היא מחלה או קללה, למשל.
מחברת א.ג.ת.ד יבואנית "חורטיצה" נמסר: "אנו רואים בשנים האחרונות עלייה משמעותית בחשיפה של חורטיצה לציבור הישראלי, והסקר מצביע על כך - אך עדיין אנו רואים פערים בין עולים חדשים המכירים היטב את המותג לבין צברים שמצריכים חיזוק, וכן אצל נשים שמכירות אותנו הרבה פחות מאשר גברים".
הקמפיין מתפרס על-פני מאות שלטי חוצות ברחבי הארץ ועל-גבי אוטובוסים במסלולים מרכזייים. כמו-כן שודרו פרסומות ברדיו האזורי בפריסה ארצית של מותג חורטיצה. הקמפיין מורכב מפתיח של משפטים שונים כמו "גם הבחורה ב-GPS שלך", "גם המאהבת של סבא שלך". והסוגר לקמפיין הוא: "עכשיו כולם יודעים מה זה חורטיצה".