X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אשכול הגליל המערבי
▪  ▪  ▪

דוקאביב הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי ה-11, שהתקיים השנה בחודש מאי בעיר תל אביב, מגיע לגליל המערבי. דוקאביב, במסגרתו הוקרנו כ-80 סרטים מהארץ ומהעולם, יקרין בגליל כ-30 סרטים נבחרים בנושא "המשפחה".
לדברי גליה בדור, מנהלת פסטיבל דוקאביב, פסטיבל דוקאביב בשיתוף עיריית מעלות-תרשיחא והתאגיד לפיתוח הגליל המערבי, מקיים חגיגה תרבותית יוצאת דופן לכל תושבי הגליל, במטרה לחשוף את היצירה הדוקומנטרית למגוון רחב של קהלים. הפריפריה מהווה מוקד משיכה ואתגר עבור כל יוצר בתחום הדוקומנטרי: ייחודו וכוחו של הקולנוע התיעודי נובע לעיתים קרובות מחשיפה יוצאת דופן של החיים בפריפריה. כ-150 סרטים תיעודיים מופקים בישראל מדי שנה, ביניהם סרטים רבים ומצוינים העוסקים בתכנים, קונפליקטים ודמויות מרתקות מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל. לצערנו, במגזרים רבים של האוכלוסיה, שעיקרם בפריפריה, עדיין לא זוכות יצירות אלו לחשיפה וייצוג נאות.
כחלק מהאג'נדה החברתית לאורה פועל פסטיבל דוקאביב יפגיש המיזם בגליל אוכלוסיות מגוונות עם הסרטים ויקדם את התכנים ויוצריהם באמצעות מפגשים, שיח ודיונים עם אנשי תרבות מובילים בעולם הדוקומנטרי. "לראשונה אנו פותחים בדיאלוג קולנועי דוקומנטרי עם קהלים חדשים בצפון הארץ, במטרה להעלות על סדר היום דיון בנושאים רלוונטיים, אותנטיים ובועטים. הבחירה בנושא המשפחה משקפת היטב את השאיפה שלנו להגיע לקהל רב ככל האפשר, נושא המשפחה והמורכבות שלו, כפי שבא לידי ביטוי בסרטים התיעודיים, הוא מרתק ובעל משמעות עבור כל אחד ואחת", אומרת בדור.
לדברי עו"ד אריק מויאל, מנכ"ל אשכול הגליל המערבי, פסטיבל דוקאביב המזוהה עם תל אביב, יתרום לחיי הקהילה והתרבות של המקום, יצור עניין ויהווה אבן שואבת לרבים להגיע וליהנות מהאזור. לדבריו, התכנים והקונפליקטים שמציף הקולנוע הדוקומנטרי, מדברים לכולם וימצאו צופים נלהבים שלא נמנו עד כה על חסידי הדוקומנטריה. "אין לי ספק שרבים מתושבי האזור יאמצו את הז'אנר וימשיכו לעקוב אחרי הפסטיבל, שכן הוא מהווה עבורנו סנונית ראשונה בתוכנית עשירה בנושאי תרבות ופנאי לתושבי הגליל המערבי לשנת 2010".
בנוסף ציין עו"ד מויאל, כי תושבי הפריפריה הם צרכני תרבות נלהבים ותרים אחר אירועים והזדמנויות לחיים איכותיים עבורם המגיעים לאזור המרכז. "אני מברך על המהלך המשותף של הנהלת פסטיבל דוקאביב, עירית מעלות-תרשיחא ואשכול הגליל המערבי, שיהווה את תחילתו של שיתוף פעולה תרבותי ארוך טווח בגליל המערבי. בנוסף, אשכול הגליל המערבי מקדם מהלך בשיתוף מעלות-תרשיחא, במסגרתו ייחנך בשנת 2010 האודיטוריום וישמש בין היתר כסינמטק אזורי וכבית לפסטיבל דוקאביב גליל, כמו-גם ליוזמות קולנועיות נוספות לרווחת האזור כולו".

תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il