X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מלון פסטורל כפר בלום
▪  ▪  ▪

במסגרת סופי השבוע המוסיקליים "פסטורליה בצלילים", יתקיים סוף שבוע "סונטה לאור הירח" שכולו מוקדש לגדול יוצרי המוזיקה הקלאסית המלחין הגרמני בטהובן.
יוסי שיפמן, יועץ מוסיקלי של "פסטורליה בצלילים", אומר כי בטהובן יצר צורה מוסיקלית אמוציונלית שניתן לראות בה את הישגו המרשים ביותר בפיתוחה של צורת הסימפוניה הרומנטית, צורה המתמקדת במאפיינים של דרמה ושל גבורה. הוא ניצב במקומו הרם, בזכות האנרגיה העצומה של כוח ההמצאה הכביר והמרומם המייחד רק אותו ואולי גם את איתני הטבע.
הסינפונייטה הישראלית באר-שבע והמנצח דורון סלומון בקונצרט חגיגי עם המוזיקה לבלט "יצורי פרומתאוס", סימפוניה מס. 7 שכונתה כבר בשעתה "אפותיאוזה של מחול" .
הסיפור על פרומתאוס שגנב את האש מן האלים ונתנה לבני האדם, הפך בצליליו של בטהובן לאירוע קצבי ותוסס שהוא ישוב וישתמש בו באחת היצירות החשובות שלו הסימפוניה מס' 3 "אֶרוֹאיקָה".
על הקונצ'רטו ה-3 עבד בטהובן שש שנים, כיוון שלא הספיק לכתוב את התפקידים הסולניים, ניגן בעל-פה ואולי אף אלתר. הסוד היה גלוי בעיקר למדפדף שישב לידו והעביר לפי סימני הראש של בטהובן את ספר התווים מדף ריק אחד לדף ריק שני. הקונצ'רטו אינו מסגיר את חוש ההומור שליווה את הופעתו על במת העולם.
ברק, יופי ודיאלוג מופלא עם הנגנים שסביבו במינון נכון של קלילות ורצינות ממקמים את היצירה הזאת, בדיוק באמצע. השלישי בין חמשת הקונצ'רטות שחיבר בטהובן, הוא אמצע מתמטי ואמצע רעיוני. את הקונצ'רטו ינגן - כמיטב מסורת מלון פסטורל - אמן צעיר ומצליח, הפעם הפסנתרן אסף קליינמן.
הקונצרט יסתיים בנגינת הסימפוניה השביעית, יצירה סוחפת ומרגשת שגם בה וביתר שאת מודגש הצד הריקודי. כך שהפרק האחרון, הוא מעין סחרחורת, ביטוי לאנרגיה שרק בטהובן מסוגל לייצר. ללא כל עצירה במרץ בלתי נדלה נעה המוזיקה קדימה.
הסינפונייטה הישראלית באר שבע - הוקמה בשנת 1973 על-ידי נגנים עולים חדשים. התזמורת הפכה לגוף אמנותי בעל מוניטין בארץ ובחו"ל. עוסקת בקידום יצירה מקורית של יוצרים ישראלים ומקיימת קונצרטים של זמר עברי. התזמורת זכתה בפרס ראשון של המועצה לתרבות ואמנות בשנת 1995 וכן בפרס הצילינדר הנודד של "אמנות לעם" לשנת 1998.כיום, הסינפונייטה הישראלית באר-שבע נחשבת לסמל ודוגמה לרוח החלוצית הרב-גונית של ישראל.
דורון סלומון - התמנה ב-2005 למנהלה המוסיקלי ומנצח ראשי של הסינפונייטה של באר שבע - ניצח על תזמורות רבות בעולם ועל כל התזמורות החשובות בארץ, לרבות הפילהרמונית הישראלית. זכה בפרסים רבים על יצירותיו.
אסף קליינמן, פסנתרן - בן 23. החל את לימודי המוזיקה בפסנתר ובקומפוזיציה בגיל שבע. השתתף בכיתות אמן עם אמנים כקלוד פרנק, דמיטרי בשקירוב ובוריס ברמן. זכה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל בפסנתר ובקומפוזיציה ובפרסים הראשונים בתחרויות של האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים.
הקונצרט "מן הבלט לסימפוניה" - של הסינפונייטה הישראלית באר-שבע. יום חמישי, 26 בנובמבר 2009, בשעה 21:00, מלון פסטורל בבית העם כפר בלום. האירוע פתוח לקהל הרחב. מחיר כרטיס: 50 שקלים. טלפון: 04-6816640/2.

תאריך:  16/11/2009   |   עודכן:  16/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il