X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת נפגעי עמוד השדרה בישראל
▪  ▪  ▪

עמותת נפגעי עמוד השדרה בישראל תערוך ביום חמישי, בתאריך ה-24.12.09 כינוס שנתי בבית לוינשטיין, שבמרכזו יעמוד הדיון בנושא "התחדשות תאי עצב - התגלית, התקווה והשפעתה על עתיד השיקום בנפגעי חוט השדרה". בכינוס ייקחו חלק בין השאר, פרופ' מיכל שורץ, חוקרת במכון ויצמן שתחשוף מידע חדש על התגלית, דר' רונית אלוני - סקסולוגית ומשקמת מינית, פרופ' יעקב הרט מנהל של בית החולים השיקומי בית לוינשטיין, כמו-כן אישי ציבור בכירים נוספים.
בישראל מדי שנה נפגעים בחוט השדרה למעלה מ-500 בני אדם בכל הגילאים. תפקידו של חוט השדרה הוא לקשר בין המוח לשאר האברים בגוף. הוא עובר דרך עמוד השדרה, כך שלמעשה מהווה את המשכו של גזע המוח וחלק ממערכת העצבים המרכזית בגוף. הפגיעה בחוט השדרה יכולה להיגרם כתוצאה מחבלה, מחלה, מניתוח, מניוון שרירים, מאירוע מוחי או מנפילה. היא פוגעת ביכולתו של אדם ללכת, להזיז גפיים, לדבר ובמה לא בעצם. נפגעי חוט השדרה ניצבים מול מציאות בה אין טיפול כלשהו לפגיעתם, בין אם ניתוחי או תרופתי.
עמותת נפגעי חוט שדרה בישראל מונה 54 חברים מכל רחבי הארץ, הפועלים מזה כשנה במחלקות של נפגעי חוט השדרה בבתי החולים השונים בארץ, בין היתר, במרכז הרפואי שיבא-תל השומר, בבית החולים רעות ובבית לוינשטיין, תוך שהיא משתפת פעולה עם עמותות שונות. במסגרת פעילותה היא מעניקה עזרה לנפגעים, מבחינה בירוקרטית - הם מספקים מידע לנפגעים על זכויותיהם, מכוונים אותם לגופים הבירוקראטיים הנכונים ובכך מקצרים תהליכים ארוכים ומקלים על ההתנהלות היומיומית של הנכה. זאת על-מנת לעזור, לתמוך, לעודד, לחזק ולומר כי קיימת תקווה לכל אותם הנפגעים.
בנוסף, העמותה פועלת לקידום הנושא באמצעות עריכת כינוסים, ימי עיון ופעילויות חברתיות שהיא מפעילה במהלך השנה. כדוגמת שיתוף הפעולה עם הקרן הקיימת לישראל במהלכו חברי העמותה רותמים בעלי מוגבלויות אחרים ויוצאים יחדיו לנטוע עצים ברחבי הארץ, כאשר כל עץ מקבל שם של הנוטע. נוסף, העמותה פועלת לקידום הנושא באמצעות מימון מחקרים בתחום. בין חבריה נמנים עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגיים, רופאים מובילים ועוד.

תאריך:  21/12/2009   |   עודכן:  21/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il