X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האופרה הישראלית
▪  ▪  ▪
טושיקו אקיושי [צילום: יח"צ]

סדרת הג'אז במשכן, "בצעדי ענק", שבמסגרתה יבצעו הרכבים מצמרת הג'אז העולמית מחוות לשישה ענקי ג'אז תקיים בקונצרט הקרוב מחווה לענק הג'אז דיוק אלינגטון עם הפסנתרנית האגדית טושיקו אקיושי ואיתה לו טבאקין ונגני הטריו שלו.
הקונצרט בסדרה יתקיים ביום ו' ה-22.1.10 בשעה 22:00 באופרה הישראלית - המשכן לאמנויות הבמה. ניהול אמנותי של הסדרה: ניצן קרמר.
אדוארד קנדי "דיוק" אלינגטון (1899-1974) - היה אחד מעמודי התווך של הג'אז בכל הזמנים. כפסנתרן, כמלחין ומנהיג תזמורת גדולה במשך חמישה עשורים, אלינגטון תרם תרומה מעצבת ומכרעת להתהוות הג'אז הקלאסי והמודרני, יצירותיו היו חדשניות והפכו ל"ספר שירה אמריקני" בפני עצמו.
את הקונצרט תנהיג הפסנתרנית טושיקו אקיושי, 80, שזכתה לכבוד אדיר לאורך הקריירה שלה והוכרזה ב-2007 כ"מאסטר של ג'אז" על-ידי הקרן הממשלתית לאומנות של ארצות הברית, המעמד היוקרתי ביותר בעולם הג'אז. הלחנים המיוחדים והמקוריים אותם היא כותבת להרכב מושפעים מאוד משורשיה היפניים ומשולבים בצורה מקורית ומיוחדת אל תוך פורמט הג'אז. אקיושי וההרכב הגדול שלה זכו לאין ספור פרסים ומועמדויות לפרסי תעשיית המוזיקה במשך השנים (14 מועמדויות לפרס הגראמי) ופועלה הונצח בסרט התיעודי עטור הפרסים "ג'אז הוא שפת האם שלי".
לאחר הופעות לצד נגן הסקסופון צ'ארלי מאריאנו (לו גם הייתה נשואה בין השנים 1959 ל-1967) הפכה אקיושי לפרטנרית המוזיקלית ולבת הזוג של הסקסופוניסט, החלילן והמלחין לו טבאקין שהתחיל את הקריירה שלו בתחילת שנות ה-60 באזור פילדלפיה. הוא שיתף פעולה עם נגנים כטאל פארלו, אלוין ג'ונס, דונלד בירד ורולאנד האנה. לצד עבודתו עם אקיושי מקליט טבאקין אלבומי סולו מצליחים ומנהיג הרכב טריו שמרבה להופיע ברחבי העולם. אקיושי וטבאקין עברו לפעול בתחילת שנות ה-70 בלוס אנג'לס שם הקימו לראשונה את "התזמורת הגדולה של אקיושי וטבאקין" שהפכה לאחת מתזמורות הג'אז החשובות ביותר בג'אז המודרני.
הקונצרט הקרוב של טבאקין ואקיושי בבית האופרה יכלול ביצועים ללחניו של אלינגטון לצד קטעים מקוריים שלהם. את ההרכב ישלימו חברי השלישייה של לו טבאקין: בוריס קוזלוב, אחד מהבסיסטים העסוקים ביותר בניו-יורק שיתף פעולה עם אינספור כוכבי ג'אז ובהם בני גולסון, באדי ד'פרנקו, רוני קיובר וג'יימס מודי. קוזלוב הוא גם חבר קבע בהרכב "Mingus big band"; מרק טיילור, מנהיג הרכב משל עצמו ומתופף שהופיע והקליט עם מיטב הסולנים ובהם סוני סטיט, מוז אליסון, ריי בראון, קני בארון, פרנק ווס וקלרק טרי.
על אורחי הסדרה נכתב בחו"ל:
"הגברת אקיושי היא אחת מפסנתרני הג'אז הטובים ביותר של העידן המודרני" (פיטר ווטרואס, ניו-יורק טיימס).
"לאחר 30 שנות עבודה משותפת עם טושיקו אקיושי, לו טבאקין נמצא בשיאו ומאלתר באופן מבריק ובעצמת רגשות" (מבקר הג'אז קרטיס שלבר).
ההרכב שיגיע יכלול את: טושיקו אקיושי - פסנתר; לו טבאקין - סקסופון טנור, חליל; בוריס קוזלוב - קונטרה בס; מרק טיילור - תופים.
תאריך: יום ו', 22.1.10 שעה 22:00. משך הקונצרט כשעתיים. מחיר: 115-199 שקלים. להזמנות - 03-6927777. או באתר האופרה הישראלית - www.israeli-opera.co.il.

תאריך:  10/01/2010   |   עודכן:  10/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il