X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האגודה למלחמה בסרטן
▪  ▪  ▪

יום הסרטן הבינלאומי מוקדש בכל שנה למסר חדש שנועד למניעת סרטן ולקדם את יעדי אמנת המלחמה בסרטן, שיזם ארגון הסרטן הבינלאומי (UICC). על-פי הנתונים, כ-12 מיליון בני אדם ברחבי העולם, ו-27,000 בישראל, מאובחנים בסרטן מדי שנה. 7.6 מיליון בני אדם בעולם נפטרים מהמחלה, מתוכם כ-9,500 בישראל.
מהמידע המחקרי הקיים כיום, ניתן למנוע למעלה מ-40% ממקרי הסרטן. זאת באמצעות הקניית אורח חיים בריא: ביצוע פעילות גופנית סדירה, הקניית הרגלי אכילה בריאים, הימנעות ממוצרי טבק, ירידה בצריכת אלכוהול והפחתת החשיפה לשמש.
השנה, יפרסם ארגון הסרטן הבינלאומי ביום הסרטן הבינלאומי דוח המפרט את הקשר בין זיהומים בגוף לסיכון לחלות בסרטן. ההערכה היא כי כ-20% ממקרי הסרטן בעולם מיוחסים לזיהום וירלי או בקטריאלי, אם כגורם ישיר או כגורם המגביר סיכון. על-פי נתוני הארגון, קיים פער מובהק בנושא זה בין מדינות בעלות הכנסה נמוכה (26%) לבין מדינות בעלות הכנסה גבוהה (6%) בשיעורי ההיארעות של סרטן הקשור לזיהומים. כמו-כן ניכר גם הבדל בנגישות לתוכניות מניעה, טיפול ושירותי בריאות.
לדוגמא, 80% ממקרי מוות מסרטן צוואר הרחם ברחבי העולם מתרחשים בארצות מתפתחות, ואף במקומות שבהם זמינה טכנולוגיה במחיר סביר, עדיין קיימים מכשולים עצומים עקב המגבלות במודעות למחלות ובתשתיות בריאות הציבור. מצב זה משתקף גם בהבדלים המשמעותיים בכיסוי (ביטוח) תוכניות לחיסון דלקת כבד B באופן כלל עולמי, בין המדינות השונות.
יש לציין כי בישראל החיסון לדלקת כבד B (העלולה להוביל לסרטן הכבד) כלול בתוכנית החיסונים ובסרטן צוואר הרחם מאובחנות כ-160 נשים מדי שנה (שיעור נמוך משמעותית בהשוואה לשיעורי המחלה בעולם) והחיסון לסרטן צוואר הרחם מתוכנן להיכנס לשגרת החיסונים ב-2011.
פרופסור דיוויד היל, נשיא ארגון הסרטן הבינלאומי: "השנה ימקד ארגון הסרטן הבינלאומי, המייצג מעל 300 ארגונים בלמעלה מ-100 מדינות, את מבצע יום הסרטן הבינלאומי בהגברת המודעות להשפעת הזיהומים על נטל הסרטן הגלובלי". לדבריו, ניתן למנוע מחלות סרטן הנגרמות על-ידי זיהומים וירליים או בקטריאליים באמצעות אסטרטגיות כגון מתן חיסונים, הקניית אורח חיים בריא, טיפוח התנהגות בטיחותית, ונקיטת אמצעי זהירות נוספים, וניתן ליישם את כל האסטרטגיות הללו ברחבי העולם.
האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את הציבור לחתום על אמנת הסרטן הבינלאומית, למען קידום מנעית הסרטן בארץ ובעולם: www.uicc.org/declaration. מידע מפורט על האמנה בעברית ניתן למצוא בקישור הנמצא בדף הבית של אתר האגודה למלחמה בסרטן בישראל: www.cancer.org.il.
מסע ההסברה של ארגוני הסרטן בעולם הוא חלק מתוכנית בת חמש שנים, במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן. האגודה למלחמה בסרטן בישראל היא אחת מהארגונים השייכים לארגון הסרטן הבינלאומי. פרופ' אליעזר רובינזון - יו"ר האגודה למלחמה בסרטן שימש בעבר כנשיא ארגון הסרטן הבינלאומי ומנכ"ל האגודה, מירי זיו, מכהנת כחברה בהנהלת הארגון הבינלאומי, זו הקדנציה השניה.
למידע נוסף על מניעת המחלה, גילוי מוקדם, טיפולים ועוד, הציבור מוזמן לפנות ל"טלמידע" של האגודה למלחמה בסרטן: 1-800-599-995.

תאריך:  28/01/2010   |   עודכן:  28/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il