X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית החולים הדסה
▪  ▪  ▪

הצגה קלינית: 17.2.10, המחלקה המציגה: מחלקת ילדים, הר-הצופים. הנושא: "דוקטור, התינוק שלי לא רוצה לאכול!". המרכז להפרעות האכלה ותזונה.
תקציר
האכלת התינוק מהווה בסיס להתפתחותו הגופנית והשכלית, ומעצבת את הקשר המתרקם בין ההורים לבין ילדיהם. לפיכך כל הפרעה בהאכלה עלולה לגרום לפגיעה בהתפתחות התינוק ולמשבר אצל הוריו. דווקא בתקופתנו המתאפיינת בשפע המזון ובקלות השגתו קיימת עליה מתמשכת בשכיחות של הפרעות האכלה בקרב ילדים, והן כוללות בעיות מבניות ותפקודיות של האיברים המעורבים באכילה (לדוגמא: הפרעות בבליעה, היצרות הוושט, רפלוקס), בעיות במערכת העצבים (לדוגמא: הפרעות תחושתיות, היפוטוניה), ובעיות של קשר והתנהגות (בררנות יתר, סירוב לאכול). לעיתים קרובות קיים שילוב של בעיות האכלה אשר מעצים את האתגר שבאבחנה ובטיפול.
הצוות הרב-תחומי במרכז להפרעות האכלה כולל רופאים, אחיות, קלינאית תקשורת, דיאטנית, עובדת סוציאלית ופסיכולוגית, וכולם שותפים יחד להערכת המטופלים ומשפחותיהם ולטיפול המתמשך. כלים וטכנולוגיות ייחודיים לאבחון ולטיפול יתוארו בהרחבה. המלצות תזונתיות המותאמות למצב המטופלים, להרכב המשפחה ולרקע התרבותי שלה הן חיוניות לשיפור השגשוג של הילדים, וגם הן יידונו בהרחבה.
קשר ההאכלה הנוצר בין התינוק לבין אימו הוא עדין ופגיע, וחשוף לפגיעה ולהרס עם הופעתה של הפרעת האכלה. קיימות דרכים לשמר ולתחזק קשר זה לטובת שני הצדדים, ההורה והתינוק, המקיימים את מפגש האכילה. בעיות התנהגותיות ונפשיות על-רקע מחלות ובעיות התפתחות עלולות להתבטא בהפרעות האכלה. מקרה מלמד ואמצעי הטיפול שננקטו יוצג בהרחבה.
חלק ניכר מהילדים המטופלים במרכז הם ילדים הסובלים ממחלה כרונית. בעיני ההורים, הילד החולה הוא ילד פגיע. לתפיסה זו יש השפעה מכרעת על ההורים בכל הנוגע לפעולות האבחנתיות והטיפוליות ולדרך שבה הם מפרשים את התנהגויותיו ואת תגובותיו, ולעיתים קרובות אנו מגלים פער גדול בין הדרך שבה הצוות רואה את מצבו של הילד לבין הבעיות והמצוקות שההורים מבטאים בתיאור מצבו של אותו ילד עצמו. על הסיבות וההשלכות של הסתירה הזו ועל הדרכים שלנו להתמודד איתה נדון בהרחבה.
מאז פתיחת המרכז לפני חמש שנים טיפלנו ותמכנו בלמעלה מ-400 משפחות, ולשמחתנו עמלנו המתמשך והמתמיד נושא פירות רבים. אנו מהווים בית וכתובת עבור המטופלים הרבים ומשפחותיהם, ועדיין כל משפחה חדשה היא אתגר והזדמנות.

תאריך:  15/02/2010   |   עודכן:  15/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il