X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם פסטיבל ירושלים לאומנויות
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

בשבוע הבא יתקיים פסטיבל ירושלים לאומנות, זו השנה התשיעית ברציפות. בפסטיבל ישתתפו השנה מיטב הלהקות והקבוצות הפועלות בירושלים בתחומי המחול, התיאטרון והמוזיקה.
במשך שבוע ימים (8-14.3.10) ישתתפו מאות יוצרים בכשלושים מופעים שיתקיימו באולמות המרכזיים ברחבי העיר. את הפסטיבל מפיק אגף תרבות ואומנויות בעיריית ירושלים, כאשר רוב רובם של המופעים הינם הפקות מקור שנכתבו ובוימו במיוחד לצורך הפסטיבל.
מופע הפתיחה של הפסטיבל הינו הפקה מיוחדת של האופרה "חליל הקסם" המבוצעת על-ידי סטודנטים מצטיינים הלומדים באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים. בנוסף יתקיים מופע "רוקדים וזוכרים" שיהיה למעשה מופע מחווה לרקדנית ולכוריאוגרפית ברכה דודאי שנפטרה לפני כשנה ואשר הקימה וייסדה את להקת "הורה אפרוחים ירושלים".
עוד בתחום המחול יתקיים מופע ריקודים בניחוח יהודי של להקת "מחולה ירושלים" אשר יציג מופע מחול ומוזיקה יהודי עם אלמנטים עכשיוויים; בתיאטרון ירושלים יועלה מופע הבלט הקלאסי "היפהפייה הנרדמת" של המרכז למחול ותנועה "מוזה" וכן יתקיימו מופעי מחול בתחומי הג'אז, הפלמנקו, ריקודי באלקן וגם מופע מיוחד של ריקודי בטן קלאסיים.
בתחום התיאטרון יארח תיאטרון החאן קבוצה תל אביבית שהפיקה כמה קטעים ממחזותיו של ברטולד ברכט במופע הקרוי "ברכט על ברכט".
מופע מיוחד ויוצא-דופן שיעלה בפסטיבל הינו של תיאטרון ממ"י (מרכז גמילה למכורים לסמים). שני שחקנים, גבר ואישה הנמצאים בטיפול גמילה מזה כמה שנים יעלו הצגה בשם "הדיוקן" שבו הם יספרו על עולמם המנותק של המכורים לסמים. עוד מחזה, פרי עבודתם של שחקנים חובבים, שיעלה בפסטיבל הוא מחזהו הנודע של מכס פריש "אנדורה", בהשתתפות שחקנים מהמינהל הקהילתי ברמות ובהם השחקן הראשי יהודה וקסמן אביו של נחשון וקסמן ז"ל.
בתחום השירה יתקיים מופע מיוחד של מקהלת אורטוריו ירושלים במיטב היצירות של היידן, מוצארט, רימסקי ועוד. המופע יתקיים בכנסיית סנט ויסנט דה פול שבשדרות ממילא.
לא רחוק משם, במרכז למורשת בגין, יתקיים מופע מוסיקלי של שירת א-קפלה לטקסטים מן המקורות בשילוב קטעי חזנות בביצוע האנסמבל הקולי "קאפלטה".
כמו-כן יתקיימו שני מופעי חזנות שבאחד מהם יתארח החזן הבינלאומי יצחק מאיר הלפגוט בליווי של מקהלת רמתיים.
כמדי שנה במסורת הפסטיבל יתקיימו בסוף השבוע (יום חמישי ושישי 11-12.3) שני סיורים מיוחדים המשלבים סיור תיירותי וקונצרט: תחת הכותרת "קונצרטיול" יתקיים ביום חמישי בערב (11.3) קונצרט של מקהלת "א-קפלה רנסנס" המבצעת שירים מתקופת הרנסנס בלבוש התקופה בכנסייה הגוטית "סנט אנטריוז" שבשכונת עין כרם ואחר כך יתקיים סיור לילי ברחבי השכונה.
למחרת, ביום שישי בצהריים (12.3), יתקיים "קונצרטיול" שיתחיל בסיור בפינות נסתרות בעיר העתיקה בירושלים ויסתיים בקונצרט בכנסיית סנט וינסנט דה פול שבממילא.
כאמור, הפסטיבל יתקיים במהלך שבוע והמחירים בו סבירים במיוחד (רובם בין 30-60 שקלים) מאחר שמרביתם מסובסדים על-ידי העירייה.
בנוסף למופעים בתשלום יתקיימו מדי לילה (בין 22:30-24:00) בלובי הכניסה של תיאטרון ירושלים מופעים של הרכבים מוסיקליים ללא תשלום. בין המופעים: להקת "פרח אדום", מופע הטברנה של עליזה אביב וחיים רומנו, הרכב הג'אז של מתן קליין ועוד. ועוד קודם לכן החל מ-19:30 יופיעו ברחבת הכניסה של התיאטרון הרכבי ביג-בן וכלי נשיפה - גם כן מופעים שהכניסה אליהם חופשית.
מנהל הפסטיבל, עופר מליח, אומר כי השנה, לצד המופעים הרבים שיהיו בתשלום, יתקיימו גם אירועים ומופעים שיהיו פתוחים לקהל הרחב וללא תשלום באכסדרת תיאטרון ירושלים ובהם מופעי מוזיקה ומחול של קבוצות הפועלות ברחבי העיר.
לדבריו, מטרת הפסטיבל הינה לחשוף את הקבוצות הפועלות בבירה בתחומי אומנויות הבמה לצבורים רחבים ככל האפשר ובמיוחד לזמן להם קהלים צעירים שאינם נחשפים על-פי רוב לתחומים אלו וליצירות הקלאסיות שמופעים אלו מציעים.
כרטיסים ופרטים על הפסטיבל ומידע באתר הפסטיבל www.arts-festival.jerusalem.muni.il.

תאריך:  01/03/2010   |   עודכן:  01/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il