X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קרן צרפת ישראל
▪  ▪  ▪

שיתוף פעולה יוצא-דופן בין ישראל לצרפת, מביא לישראל את נציגי החוקרים המצטיינים מצרפת וישראל, המהווים את עתודת המועמדים לזכייה בפרסי נובל בעתיד.
משרד המדע והטכנולוגיה, קרן צרפת - ישראל ושגרירות צרפת בישראל מארגנים במשותף, זו הפעם הראשונה, את הכינוס הראשון למדענים צעירים שיתקיים ב-8-10 במרס במלון הר ציון בירושלים.
מדובר בכינוס רב-תחומי בו ישתתפו 15 מדענים צעירים מישראל ו-12 מצרפת שזכו במענקי מחקר של האיחוד האירופאי על מחקרים פורצי דרך. הכינוס יכלול שלושה ימי עיון, בהם ירצו החוקרים מישראל וצרפת על תוצאות המחקרים שלהם בתחומים מגוונים עליהם זכו במענקים היוקרתיים.
את המדענים יארח נשיא המדינה במשכנו ב-8 במרס, בהשתתפות שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו וסגנית נשיאת קרן צרפת ישראל, גב' דינה שורק.
היוזמה לכינוס היא של הוועדה העליונה לשת"פ מדעי ישראל-צרפת, המתכנסת אחת לשנה, בשיתוף קרן צרפת ישראל. בשנת 2004 נחתם הסכם בין שתי המדינות שבמסגרתו, שתי המדינות משקיעות יחד מדי שנה מיליון דולר במימון מחקרים מדעיים.
שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ אמר: "בכוונתנו לקדם שיתופי פעולה מדעיים בינלאומיים. שיתוף הפעולה המדעי עם צרפת מהווה דוגמה לשת"פ פורה ששתי המדינות נבנות ממנו".
מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה, מר מנחם גרינבלום, מציין כי "משרד המדע מחוייב לקדם את עתודת המדענים הצעירים בישראל ולכן אנחנו גאים ליזום ולארח כינוס אשר יתרום לא רק למדענים צעירים ישראלים, אלא גם למדענים ממדינה בעלת קשרים מדעיים הדוקים עם ישראל".
תוכנית המחקר של מועצת המחקר האירופית (European Research Council), המופעלת במסגרת תוכנית המסגרת השביעית של המו"פ האירופאי, החלה לפעול בשנת 2007 ונחשבת כיום לאחת מהיוקרתיות בעולם. למעלה מ-10,000 חוקרים ממדינות האיחוד האירופי הגישו מועמדות לקבלת המענק, מתוכם נבחרו עד כה 536 מדענים צעירים מצטיינים, מ-21 מדינות שונות. החוקרים הזוכים במענקים נחשבים ל"עתודה" של זוכי פרסי הנובל במדעים בעתיד.
מדינת ישראל היא חברה נלווית בתוכנית המסגרת השביעית של המו"פ האירופי. התוכנית מנוהלת בארץ על-ידי ISERD - המינהלת הישראלית לתוכניות המו"פ של האיחוד האירופי, שיו"ר צוות ההיגוי שלה הוא פרופ' אלי אופר, המדען הראשי של התמ"ת. חברים נוספים בצוות הם פרופ' דוד מנדלוביץ, המדען הראשי של משרד המדע והטכנולוגיה, ופרופ' שמעון ינקלביץ מאוניברסיטת תל אביב - המשמש גם כנציג ות"ת.
המדענים הישראלים מגיעים מכל המוסדות האקדמיים המובילים בארץ בהם: הטכניון, מכון ויצמן, והאוניברסיטאות העברית, בן-גוריון, בר-אילן ותל אביב.
קרן צרפת ישראל נוסדה בשנת 2005 במטרה להביא לשינוי בדימוי של ישראל בצרפת ושל צרפת בישראל וזאת על-ידי העמקת הקשרים בין שני העמים בכל תחומי העשייה: מדע, תרבות, כלכלה ותקשורת.

תאריך:  08/03/2010   |   עודכן:  08/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דניאל הרשקוביץ
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' שירלי שרון-זיסר
- הודעה מטעם אוניברסיטת תל אביב
לי ליבר
- הודעה מטעם עיריית ראש העין
מיכל כהן
- הודעה מטעם מירס
שלי הימן
- הודעה מטעם נביעות
שלי לבנשטיין
- הודעה מטעם מלון ישרוטל פונדק רמון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il