X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משרד החקלאות ופיתוח הכפר
▪  ▪  ▪

ההנחיות החדשות יחליפו את התקנות הקיימות ויכנסו לתוקפן ב-1.5.10. ההנחיות נוקשות מהקודמות ומטרתן להגן על הציבור הרחב ועל בעלי החיים בישראל מפני כניסתן של מחלות, בראשן מחלת הכלבת חשוכת המרפא. הנחיות הייבוא רלוונטיות הן לאדם העוסק בייבוא כלבים וחתולים כמקצוע, והן לאדם הפרטי, המעוניין להביא עמו בעל חיים לאחר טיול בחו"ל או לאחר שהות ממושכת במדינה זרה.
ההנחיות הבסיסיות של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות קובעות כי כל כלב או חתול שנכנס לישראל צריך לעבור חיסון נגד מחלת הכלבת לא יותר משנה לפני הגעתו לישראל ולא פחות מ-30 ימים לפני הגעתו. ההנחיות החדשות, שתכנסנה לתוקפן כאמור בחודש מאי הקרוב, קובעות כי נוסף על אישור כי בעל החיים קיבל חיסון כלבת, על בעליו יהיה להציג גם תוצאות בדיקות דם המאשרות כי גופו של בעל החיים אכן מגיב לחיסון הכלבת ומייצר נוגדנים נגד המחלה.
הסיבה להחמרת ההנחיות נובעת, בין השאר, מהתפרצות מחלת הכלבת בישראל, המאפיינת בחודשים האחרונים בעיקר את אזור צפון הארץ. אומנם המקרים כולם אינם תוצר ישיר של יבוא בעלי חיים לישראל, אך המדובר בכלי המסייע בידי השירותים הווטרינריים למנוע כניסה של המחלה מכיוונים נוספים.
במהלך שנת 2009 התגלו בישראל 58 (!) מקרים שונים של בעלי חיים הנגועים בכלבת, מתוכם 32 כלבים. מתחילת שנת 2010 ועד היום התגלו 13 מקרי כלבת, מהם 8 בכלבים. כתוצאה מכך, ננשכו אנשים רבים, שנאלצו לקבל זריקות למניעת התפתחות המחלה.
אם כן, מה נדרש מאדם המעוניין לייבא חיית מחמד לישראל? יבוא בעלי חיים לישראל משמעו כל הכנסה של בעל חיים לישראל. הייבוא אפשרי בהסתמך על עמידה בתנאים שלהלן, ולאחר קבלת רישיון יבוא מהשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. עיקר ההנחיות:
  • על הכלב/החתול להיות בן ארבעה חודשים לפחות בעת הגעתו ארצה.
  • חל איסור על יבוא כלב ששייך לגזע מסוכן או שהוא הכלאה של גזע מסוכן ובעל תכונות פיסיות והתנהגותיות של כלב מסוכן. במקרים חריגים ניתן לקבל אישור בכתב ממנהל השירותים הווטרינריים.
  • על הכלב/החתול להיות בעל שבב אלקטרוני שניתן לקריאה באמצעות קורא שבבים.
  • אישור וטרינרי כי הכלב/החתול חוסן נגד מחלת הכלבת בתקופה של לפחות חודש לפני ולא יותר משנה, לפני הגעתו לישראל.
  • ביצוע בדיקת דם לגילוי נוגדנים נגד מחלת הכלבת. הבדיקה תבוצע במעבדות מאושרות בלבד.
  • תעודת בריאות שניתנה על-ידי רופא וטרינר ממשלתי מארץ המוצא.
  • יש להעביר צילום של התעודה הווטרינרית ורשימה המפרטת את פרטי בעל החיים למשרדי השירותים הווטרינריים, לפחות 48 שעות לפני העלייה למטוס או לאוניה.
במידה ובעל חיית המחמד/היבואן אינו עומד בדרישות שלעיל, חיות המחמד מוחזרות לארץ המוצא. בעל חיית המחמד נדרש לשלם את ההוצאות הכספיות הכרוכות בהחזרתו.
מטרת החזרת בעלי החיים לארץ המוצא היא, כאמור, מניעת כניסת מחלות בעלי חיים שבאפשרותן להדביק בעלי חיים או בני אדם, ביניהן מחלת הכלבת חשוכת המרפא.
מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, ד"ר משה חיימוביץ': "מטרת ההנחיות החדשות הינה להבטיח את בריאות הכלבים והחתולים המיובאים לישראל ובכך להבטיח גם את בריאות הציבור. ההחמרה בהנחיות הנה נדרשת המציאות לאור ההתפרצות הרחבה של מחלת הכלבת בישראל בשנה האחרונה, בניגוד לכמות המקרים המעטה שאפיינה את השנים הקודמות".

תאריך:  17/03/2010   |   עודכן:  17/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il