X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם דוקונט סרטים
▪  ▪  ▪

הסדרה "בנוף המילים - סרטים על סופרים ומשוררים" מוקרנת בסינמטק חיפה, אחת לחודש למשך שישה חודשים. בחודש הבא ב-21.04.10 יוקרן הסרט כוח המילים - על הסופרת יהודית הנדל. עם תום הקרנת הסרט, הגברת שולמית אלוני תעלה לבמה יחד עם יהודית הנדל והן תשוחחנה על יצירתה של יהודית הנדל, על חייה ועל הסרט.
"אני יודעת לכתוב רק על המציאות הקרובה אליי. על האנשים המקיפים אותי ועל החיים שלהם", אומרת יהודית הנדל בתחילת הסרט. פעם דוד בן-גוריון פגש את יהודית בכנסת, כאשר הייתה כתבת פרלמנטרית ברדיו. בעקבות ספרה "אנשים אחרים הם" אשר עוסק בשכול של האנשים שנשארו ללא יקיריהם, פנה אליה דוד בן-גוריון ואמר: "ספר יפה כתבת אך אין לך כבר על מה לכתוב?"
בסרט, יהודית הנדל מספרת לנו על קרבתה וגעגועיה לאימה והדרך אשר עשתה מילדותה אל הכתיבה. יהודית הנדל אשר גרה מול גן דובנוב בתל אביב מספרת על כך בספריה ובסיור בגן היא מתארת את אשר כתבה.
יהודית, אשר הייתה נשואה לצייר צבי מאירוביץ, מקריאה מספרה "הכוח האחר" ומספרת על פגישתם הראשונה וחייה במחיצתו. בהמשך, יהודית מספרת על ספרה הידוע "רחוב המדרגות" ועל "החצר של מומו הגדולה" ומתארת את התרחשויות הספר מתוך מבט לאחור מתקופת מגוריה בחיפה.
הבסיס לכל תרבות ולכל התפתחות של תרבות הוא הקשר עם העבר אשר נעשה דרך השירה והספרות. ב-61 שנותיה של מדינת ישראל, יוצרים רבים הטביעו את חותמם בתרבות ישראל ויצרו את תשתית התרבות הארץ ישראלית. יצירותיהם נלמדות ונחקרות, קוראים בהן וצופים בהן כסרט או מחזה. אך מרבית היוצרים על מטענם האישי כמו דרך היצירה, מהות היצירה, דעותיהם ומחשבתם, קורות חייהם ואישיותם אינם מתועדים ויחסרו לנו בעתיד בהבנת יסודות יצירתם ויגרמו לנתק בהמשכיות תרבות ארץ ישראל.
הסדרה "בנוף המילים" היא אנתולוגיה מובחרת של סופרים ומשוררים ישראלים מרכזיים שהטביעו ומטביעים את חותמם על תרבות מדינת ישראל ודמותה.
היוצרים חושפים בפני הצופים את חדר עבודתם האינטימי, תהליכי עבודתם, דעותיהם ומחשבתם בנושא היצירה, תרבות היצירה ושורשיה האישיים והלאומיים, זיכרונות ילדות משמעותיים, דמויות משפיעות, ביוגרפיה אישית והצגת מבחר מיצירותיהם.
דוקונט סרטים על יוצרים אשר מפיקה את הסדרה הקימה אתר אשר ניתן לקבל טעימות מן הסרטים ומידע על היוצרים. www.docunet.co.il.
אני מאמין שתוכנית זו, מלבד עניינה לציבור הרחב, תתרום רבות לבתי הספר, מוסדות אקדמיים ומרכזי תרבות שונים בפיתוח תכנים לימודיים, קידום הישגי התלמידים, והגברת העניין והתעניינות ביוצרים ובעבודתם.

תאריך:  21/03/2010   |   עודכן:  21/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il