X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת גחלת הזיכרון
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

עמותת גחלת הזיכרון הינה פרי יצירתם של קרין וגר, ואבי הוברמן - בני דור שני ושלישי לשואה, אשר עשו מעשה ליצירת ערכה ייחודית לקיום טקס התייחדות משפחתי להנצחת זיכרון השואה.
מטרת עמותת גחלת הזיכרון היא לאחד בטקס אינטראקטיבי משפחות בארץ ובתפוצות למסורת של ערב התייחדות, שבו יסופרו סיפורי השואה והגבורה של העם היהודי השזורים בסיפורי המשפחה וערכי המשפחה לדורותיה, על-מנת ליצור מורשת של הוקרה והערכה למקורות ולזיכרון.
לצורך כך פותחה ערכה הכוללת את גחלת הזיכרון - פמוט בו 6 כנים ל-6 נרות, כנגד 6 מיליון, המסמלים 6 ערכים בסיסיים לנו כעם. ערכים אלו שזורים כטקס מתוך ספר, המצורף לערכה והמוצע לכינוס משפחתי זה.
סדר הדלקת הנרות, בו כל אחד מבני המשפחה לוקח חלק, מדליק נר בתורו ומברך (הספר - הינו טקס הדלקת הנרות ומכיל שירים ותפילות בעברית ובאנגלית). מכאן שניתן לשלב את הגחלת בטקסים קהילתיים ומוסדיים בארץ ובתפוצות.
פרופ' שבח וויס, ניצול שואה יו"ר הכנסת ה-13 - נתן ברכתו לערכה: "רבות הן צורות הזיכרון הציבוריות, ומתגוונות מדור לדור, אך טרם גובשה מסורת מוצקה של אבל ברמת המשפחה. רעיון הגחלת מציג בפנינו אפשרות של הפרטה משפחתית של האבל הציבורי, הממלכתי והלאומי".
אבי הוברמן, בן דור שני לניצולי שואה: "מטרת גחלת הזיכרון לזכור את ניצולי השואה ולפעול מעט נגד מכחישי השואה ונגד אויבינו. בכוונתינו לנסות לחזק את העם היהודי על-ידי 6 ערכים מרכזיים שהם חיוניים להמשכיות העם הזה והם: הזיכרון, החיים, הגבורה, המשפחה, הטוב והתקומה. שישה ערכים אלו, מדגיש הוברמן, בכוחם יחד ורק ביחד נוכל להתקיים ולהתחזק".
במהלך השנים האחרונות הוברמן עוקב בדריכות אחר שונאי ישראל ומכחישי שואה למיניהם, המפיצים את משנתם השוללת את קיום השואה. הוברמן, גייס את כל משפחתו במשך 15 שנה להפקת הטקס השנתי להתייחדות עם יוצאי וולודאבה וסוביבור שמשם אביו ואנשי עירו ניצלו.
אבי טוען שלזמן שחולף יש משמעות רבה ומסביר את חשיבות יצירת הערכה בכך שאם לא עכשיו, אימתי? שהרי מספר הניצולים הולך ומתמעט... ועוד מעט לא יהיה דור ראשון שיספר את סיפורם!
קרין וגר, שותפתו של הוברמן לרעיון: "אחת המטרות העיקריות בטקס גחלת הזכרון, היא לאחד משפחות יהודיות בישראל ובתפוצות למסורת של טקס זיכרון לשואה ולגבורה ולהוקרת משפחתו של כל אחד מאיתנו. לצורך כך יצרנו את הערכה המהווה מסגרת ותוכנית לטקס פרטי ואינטימי בתוך המשפחה תוך גיבוש המשפחה וערכיה".
?החזון שלנו" מוסיפה וגר, "הוא שבערב יום השואה ויום השואה הבינלאומי - תתכנס המשפחה בטקס אינטימי, תתייחד מקטן עד גדול, תדליק את פמוט גחלת הזיכרון, ותעלה על נס את זיכרון השואה בכדי להוקיר את מורשת המשפחה. מה שגחלת הזיכרון מציעה כאן לראשונה - לא עוד טקס נוסף - כי אם טקס ייחודי העומד על ערכי משפחה, מדינה ואנושיות אוניברסלית - שימור השואה גם כזיכרון פרטי לצד הזיכרון הלאומי. כי רק הזיכרון הוא המקיים גם את המתים וגם אותנו החיים.
הערכה מכילה:
1. פמוט גחלת הזיכרון - בו מדליקים 6 נרות לזכר ששת מיליוני היהודים שניספו בשואה. נרות אלו מייצגים שישה ערכים המייחדים את קורות העם היהודי והמסמלים ערכים אנושיים.
2. ספר גחלת הזיכרון - בספר מוגשת לכם תוכנית הטקס, בו לוקחים חלק כל בני המשפחה - מדליקים, מברכים, שרים, מספרים ומוקירים. הספר ייחודי ומעוצב כמשולש, באותו מוטיב של הקופסה.
3. נרות גחלת הזיכרון - להדלקה בטקס, שישה נרות בכל טקס.
4. אריזת גחלת הזיכרון - הערכה ארוזה במארז שעוצב במיוחד במוטיב של מגן דוד, המסמל את העם היהודי לדורותיו.

תאריך:  08/04/2010   |   עודכן:  08/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il