משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים יוצאים בקמפיין חדש לעידוד רכישת תוצרת ישראל, בכיכובם של עידו מוסרי ויוסי מרשק ובבימויו של דרור שאול ("אדמה משוגעת"). הקמפיין, תחת הסלוגן "כחול לבן - זה עובד לטובתנו", יעלה לקראת יום העצמאות בערוצי הטלוויזיה המובילים, אתרי האינטרנט השונים, ברדיו ועל גבי אוטובוסים בהשקעה של 4 מיליון שקלים.
בקמפיין מגלמים השניים ישראלים החושבים שכולם עובדים בשבילם. וזאת מאחר שהם רוכשים מוצרי כחול לבן ובכך מייצרים מקומות עבודה במשק.
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר: "משרד התמ"ת בראשותי, ביחד עם התאחדות התעשיינים, פתח במהלך ארוך ורחב היקף הנועד להסביר לציבור הרחב את החשיבות בקניית המוצרים תוצרת הארץ - כאשר אתה קונה מוצר ישראלי, אתם תורם להגדלת מקומות העבודה ולמניעת פיטורים. אני חושב שבמהלך הזה הצלחנו עד כה, ויש היום הבנה רחבה בציבור מדוע חשוב לרכוש מוצרים מקומיים. עכשיו, עם היציאה לפחות לעת עתה מהמשבר הכלכלי, האתגר של הקמפיין הוא גדול יותר, ולכן עלינו להמשיך ולהחדיר לציבור שבכדי לשמור על מקומות העבודה של בני המשפחה, של השכנים ושל הקרובים - עלינו לקנות תוצרת ישראלית. זוהי גם מהותה של הפרסומת החדשה איתה אנו עולים לקראת יום העצמאות - מסר חיובי, קצת בהומור, המסביר כי כאשר קונים כחול לבן - כולם בעצם עובדים שלנו ואנו מייצרים מקומות עבודה".
זהו הקמפיין השלישי שמעלה מטה כחול לבן. הראשון, ששודר בראש השנה, פנה לציבור הרחב והשני, שעלה לפני כשלושה חודשים, פנה לקהל היצרנים במטרה שיציגו את תו "מיוצר בישראל" על גבי מוצריהם. הקמפיין זכה להצלחה גדולה ובעקבותיו פנו מאות יצרנים למטה כחול לבן בבקשה לקבלת התו.
משרד פרסום: לשכת הפרסום הממשלתית; מפיקה: שרית יפת; פרסומאים: אורית לב פארי וקרן מורנו; ארט: אורן ורמוט; קופי: יניב מילינובסקי; יחסי ציבור: גלאי תקשורת.