X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם רשות השידור
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

הערוץ הראשון מעלה את הסדרה "אפוקליפסה", אשר עוסקת במלחמת העולם השנייה ומבוססת על חומר אותנטי שצולם במהלך המלחמה. הסדרה, בת 6 פרקים, תשודר החל מה-9 במאי. בשבוע הראשון ישודר פרק ביום ראשון ופרק ביום שני לאחר מהדורת החדשות, ובהמשך תשודר הסדרה בימי שני.
ב-8 במאי 1945 הסתיימה מלחמת העולם השנייה. 65 שנה לסיום המלחמה הנוראה ביותר של דורנו מביא הערוץ הראשון סדרה תיעודית נדירה, מטלטלת וייחודית.
עשרות סרטים אישיים שצולמו על-ידי חיילים לוחמים, בריטים, רוסים, אמריקנים ואחרים נחשפו לאחר שנים שנשכחו בארכיונים. הם חושפים תמונות נדירות מהמלחמה כפי שראו אותה בשטח החיילים שנשאו על גבם את מוראותיה.
כאשר הצרפתים עזבו את פריס ביוני 1940, יוצר סרטים חובב תיעד את ההגירה הגדולה מן העיר, כששורות של אלפי אנשים מילאו את הדרכים, ועזבו יחד עם משפחותיהם ורכושם היקר. כאשר הבריטים עברו בין האבנים, אנשים לקחו את מצלמותיהם כדי לתעד כיצד מתנגדים להיטלר בזמן הבליץ. וכאשר הצבא הנאצי התקדם בבוץ ובשלג הסובייטי בדרך למוסקבה, חיילים השתמשו במצלמות 8 מ"מ לצלם את תלאות המלחמה כפי שהם חוו אותן.
אלו אינם יומני חדשות או סרטי וצילומי תעמולה שאושרו על-ידי הרשויות ושהקהל היה רגיל לצפות בהם. אלו הם צילומים שנלקחו על-ידי מי שהיו עדים למלחמה וחוו אותה בעצמם.
בסוף המלחמה, סרטים אלו ואחרים שסווגו כסודיים ביותר, נגנזו ונשכחו. עתה, הודות למאמציהם של מספר אספנים פרטיים ועובדי ארכיון, סרטים נשכחים אלו התגלו מחדש, שוחזרו ונערכו לסדרה בת שישה פרקים לרגל 65 שנה לסיום מלה"ע השנייה. הסדרה נעשתה בהפקת France 2.
פרק 1 - תוקפנות AGGRESSION
1945 בברלין שהייתה לעיי חורבות, הצבא האדום מנהל את קרבותיו האחרונים. ברלין הייתה בעבר אחת הערים הפתוחות והסובלניות בעולם, בטרם עלו היטלר והנאצים לשלטון והחליטו לכבוש את כל אירופה. ב-1939 כרת היטלר ברית עם סטאלין, ערב פלישתו לפולין. לצרפת ולבריטניה לא נותרה כל בררה אלא להכריז מלחמה על גרמניה, אך הדבר אינו עוצר בעד הגרמנים והסובייטים והם מבתרים את פולין ביניהם בשוויון נפש. רדיפת היהודים והצוענים מתחילה. בעיני המערב, זו תחילתה של "מלחמת שולל" - תקופה של המתנה, חוסר-ודאות, אך גם תקווה. בזוכרם את הסבל שגרמה להם מלחמת העולם הראשונה, גם הצרפתים וגם הבריטים עדיין מקווים שיצליחו למנוע את המלחמה. היטלר, בינתיים, נערך לפלוש לצרפת - מבצע מסוכן ואדיר-ממדים. האם ייפלו בעלות-הברית בפח? הפרק הראשון ישודר ב-9 במאי בשעה 21:45.
פרק 2 - תבוסה מוחצת CRUSHING DEFEAT
במאי 1940 מתחיל ה"בליצקריג": מלחמת הבזק. הצבא הגרמני פושט על בלגיה, הולנד וצרפת. בעקבות קרבות עזים ומרים, הכוחות הבריטיים נתקפים בהלה בדנקרק. ימים ספורים לאחר מכן, דגל צלב הקרס מתנוסס מעל פריז. בה-בעת, בעל-בריתו של היטלר, מוסוליני, תאב שלל וכיבושים, מכריז מלחמה על צרפת: סכין בגב. האזרחים פותחים במנוסה רבתי. הצרפתים עומדים בפני הכרעה קשה: לשתף פעולה עם משטר פטאן או להשיב מלחמה ברוח צ'רצ'יל. חרף ההפצצות הכבדות על ערי בריטניה, צ'רצ'יל והבריטים מסרבים להסכם שלום עם היטלר. מודאג ממירוץ החימוש האמריקני, היטלר שוקל הימור חדש: לתקוף את בעלי-בריתו הסובייטים כדי לבסס את שליטתו באירופה בטרם יספיק צ'רצ'יל לגייס את תמיכת האמריקנים. הפרק השני ב-10 במאי בשעה 22:30.
הפרק השלישי, יום שני, 17 במאי.

תאריך:  03/05/2010   |   עודכן:  03/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il