X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
▪  ▪  ▪

באמצע חודש מאי תיפתח קבוצת טיפול פסיכותרפי באמצעות פעילות אתגרית, המיועדת לבני נוער מהמגזר הערבי, בתחנה לילד לנוער ולמשפחה בחיפה, השייכת למרכז לבריאות הנפש טירת כרמל. זוהי הפעם הראשונה שנפתחת קבוצה מעין זו למגזר הערבי כשהפעילות מתנהלת בשפה הערבית, והיא מיועדת לנערים ונערות בגילאי חטיבת הביניים (12-15).
סלין מרודס - פסיכולוגית קלינית, מדריכה שאחראית על הקבוצה, הסבירה שמדובר בבני נוער עם קשיים רגשיים כגון חרדות, בעיות הסתגלות חברתית ויצירת קשרים, בעיות התנהגות קשות, התפרצויות בלתי-נשלטות, אי-קבלת מרות והתמרדות, ועוד.
הטיפול הקבוצתי יימשך כחצי שנה והמפגשים יערכו בחורשת עצים הנמצאת במתחם "בית הספר לנזירות נצרת" בחיפה, שהנהלתו נתנה את הסכמתה לכך, דבר המאפשר טיפול בטבע אך באזור תחום. בחורשה יוקמו גשרי חבלים בצמרות העצים וגם בגובה נמוך יותר ומסלולי מכשולים. חברי הקבוצה יקבלו מטלות כמו טיפוס לגובה העצים והשתלשלות מטה, וילמדו טכניקות של גלישת צוקים, כדי להתמודד עם הפחד והאתגר שבכך, לחיזוק ביטחונם העצמי. הם ילמדו לבטוח בחבריהם שמחזיקים בחבל הביטחון, יקבלו מטלות קבוצתיות מורכבות לביצוע תוך עמידה על גשרי חבלים, שיכולות להתבצע רק על-ידי שיתוף פעולה, כדי לתרגל התגברות על מכשולים תוך גילוי קשב, סבלנות, אחריות, עזרה הדדית ותמיכה בחברים.
הפסיכולוג סיזר חכים שיטפל בקבוצה יחד עם הפסיכולוגית רולה חילו ועם מדריכי שטח מעמותת "אתגרים" אדהם סאלח ואחמד קדח, אמר שטיפול באמצעות ספורט אתגרי הוא דבר חדש למגזר הערבי, מגוון את הטיפולים המוצעים לאוכלוסיה זו שמגלה לאחרונה יותר פתיחות לטיפולים נפשיים, והוא מקווה להגיע לתודעתם של הורים רבים לבני נוער הזקוקים לטיפול רגשי. חכים הוסיף כי שילוב הספורט האתגרי עושה את הטיפול למוחשי ומעניין יותר למתבגרים מהטיפול הקלאסי של שיחות.
ניצה ריקלין - מנהלת התחנה לילד לנוער ולמשפחה בחיפה, פסיכולוגית שיזמה והפעילה את הרעיון של טיפול פסיכולוגי בשילוב עם ספורט אתגרי לבני נוער, המשמש דוגמה לקבוצת דוברי הערבית, אמרה כי חלק מהמתבגרים מתקשים לשתף פעולה בטיפול פסיכולוגי רגיל, אם בשל קושי בסיסי במתן אמון ואם בשל קושי להביע עצמם באמצעות שיחה או יצירה. ריקלין אמרה: "אלה הם בני נוער שחוו כישלונות ותסכולים רבים. הכלים המוצעים להם בשיטת טיפול זו מעוררת בהם עניין אמיתי ואתגר. הצוות עובד עם כל אחד מהמטופלים על האמונה בכוחותיו ועל פירוק הדרגתי של מנגנון הייאוש וההרס העצמי. מדובר בצעירים שאינם מאמינים ביכולתם להגיע אי-פעם לצמרת, אך בשיטה הטיפולית הזו זה קורה תרתי משמע".

תאריך:  10/05/2010   |   עודכן:  10/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il