X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הרפואי הלל יפה
▪  ▪  ▪
ד"ר עופר פאינרו [צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה]

בחודש החולף חנכה מחלקת נשים ויולדות של המרכז הרפואי הלל יפה מעבדת מחקר חדשה שתעסוק באימונולוגיה של הסרטן והתפתחות העובר. המעבדה, המנוהלת על-ידי ד"ר עופר פאינרו, רופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית של המרכז הרפואי, שייכת למערך המעבדות החדש של מחלקת נשים ויולדות בראשותו של פרופ' מוטי חלק.
על-פי ד"ר פאינרו, המעבדה חוקרת את המנגנונים באמצעותם הן הגידול הסרטני והן השליה מעודדים יצירת כלי דם המאפשרת את קיומם וגדילתם. המעבדה עוסקת באפיון תאים אימוניים (תאי מערכת החיסון) המסייעים בבניית כלי הדם וגורמי הגידול אותם הם מפרישים על-מנת לבדוק את האפשרות שעם הבנת מנגנונים אלו יתאפשר פיתוח גישות חדשניות לטיפול במחלות הריון הקשורות בהתפתחות לא תקינה של השליה כגון רעלת הריון ופיגור בגדילה תוך רחמית.
המעבדה עושה שימוש בשיטות מחקר חדשניות ומאפשרת לתלמידי מחקר ולחוקרים להתמקצע במגוון טכנולוגיות בחקר הביולוגיה של גידולים סרטניים והתפתחות השליה. המעבדה נמצאת בקשרי שיתוף פעולה הדוקים עם המחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן למדע ועם המחלקה לגינקולוגיה ומיילדות באוניברסיטת טורונטו, קנדה.
בימים אלו מגייסת המעבדה סטודנטים לביצוע עבודות מחקר במסגרת לימודי תואר מוסמך או דוקטורט במדעי החיים ומדעי הרפואה, במסגרת עבודת מדעי היסוד ברפואה או עבור סטודנטים לרפואה המבצעים עבודת מחקר במסגרת הדרישות להשלמת התואר.
פרופ' מוטי חלק, מנהל מחלקת נשים ויולדות, מציין כי מדובר במעבדה המהווה "סנונית ראשונה", במסגרת מערך מעבדות רחב יותר המתוכנן בעתיד. "בשנים האחרונות", הוא מסביר, "הגברנו את הפעילות האקדמית והפעילות הלימודית במחלקה - אנחנו מקיימים שני מחזורי לימוד של סטודנטים לרפואה מהטכניון, עניין כשלעצמו הוא יוצא-דופן בנוף הרפואי, ובנוסף, כמובן, מלווים רופאים בזמן ההתמחות והסטאז' עד לקבלת תואר המומחה. לשמחתי, למינוף האקדמי הזה, מצטרף כעת מערך המעבדות ומעבדת המחקר הספציפית שמנהל ד"ר פאינרו. כמובן שתקוותי היא לאפשר לסגל הרפואי את הנוחות המרבית והכלים הטובים ביותר לבצע מחקרים מאתגרים במסגרת בית החולים שלנו, תוך קבלת תוצאות שיתרמו לרווחת קהילת המטופלות שלנו ובכלל".

תאריך:  13/05/2010   |   עודכן:  13/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il