X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז קנדה
▪  ▪  ▪

הנדבן היהודי הקנדי סידני גרינברג ייסד פרויקט חדש ללימוד מקצוע ההוקי קרח לילדים, בעלות של מאה אלף דולר, שיתקיים במרכז קנדה במטולה.
גרינברג אומר, כי מטרת הפרויקט הינה קירוב לבבות ותרבויות בין ילדים יהודים וערבים בכדי לגשר על הפערים וליצור שכנות טובה בין כלל הלאומים המתגוררים בצפון דרך ספורט ההוקי קרח. גרינברג מתכנן גם משחקי הוקי משותפים וכלל פעילויות בחגים מקבילים כמו: חנוכה וחג המולד, פסח ופסחא וכד', כך יוכלו הילדים גם להכיר אחד את חגו של האחר.
הפרויקט שהחל במודל לבדיקת היתכנותו, כבית ספר ללימוד החלקה על הקרח מתקיים החל מחודש ינואר 2010 בשיתוף ילדי מטולה, קריית שמונה קיבוצי האזור ומג'דל שאמס, המהווים קרוב ל-50% מכלל הילדים.
"בתחילה הגיעו לשיעורי ההוקי קרח רק מאה ילדים וכיום משתתפים בו כבר מעל מאתיים חמישים ילדים מכלל המגזרים, אני רואה בכך הצלחה גדולה ומקווה כי מספר הילדים יגדל בשנה הבאה עד לחמש מאות ילדים", אמר גרינברג בביקור בישראל לבדיקת הפרויקט.
עלות לימודי ההוקי קרח הינה גבוהה מאוד. רק המגנים והמדים הנחוצים למשחק, מהסוג הפשוט ביותר, הינם בעלות של 400 דולר, בנוסף נעלי ההוקי נעים בעלות 200-400 דולר, כאשר הם מוחלפים פעם בשנה על-פי צמיחת רגל הילד, כמו המדים. עלות זו עדיין איננה כוללת את השיעור עצמו וההסעות.
התורם היהודי סידני גרינברג, נחשב לענק המדיה הקנדית ובבעלותו 32 רשתות מדיה כתובה ואלקטרונית בקנדה, הינו גם תורם קבוע לישראל ובעיקר בתחום החינוך וההוקי קרח. גרינברג אומר, כי הוקי קרח הינו המשחק הקבוצתי המהיר ביותר בעולם, משחק זריז הדורש מחשבה מהירה, קואורדינציה, חוזק גופני, יציבות ושליטה פיסית ומנטלית מוחלטת, כך גם מקבלים הילדים המשתתפים באימון ההוקי קרח במרכז קנדה במטולה, ביטחון עצמי ופיסי.
גרינברג אומר, כי בדרך-כלל רוב המשתתפים בנים ולכן הוא שוקל גם לפתוח בשנה הבאה חוג להחלקה אמנותית על הקרח שיתאים לבנים ובנות, ולכן הוא מקפיד להגיע למרכז קנדה לפגוש את הילדים ולהאזין לדברים שיש להם להגיד על הפרויקט והוא שמח מאוד לשמוע את ההתלהבות שלהם מהחוג החדש ומענף ספורט ההוקי קרח, בתקווה שיתפתח בישראל בעתיד.
למרות התרומה מאמין גרינברג, כי השתתפות סמלית של המשפחה יתרום לאחריות והתמדה בהגעה לחוגים ולכן נקבע סכום של 50 שקלים לחודש לכל משתתף. מתקיימים שני אימונים בשבוע, על-ידי מדריכים מקצועיים, ושחקנים מליגת ההוקי קרח הישראלית.
הילדים המשתתפים בחוג נהנים מנעלי החלקה ומתחילת השנה הבאה, תחילתו הרשמית של הפרויקט יזכו גם בכלל התלבושת והמגנים הנדרשים.
חגי רוזנבאום, מנכ"ל מרכז קנדה אומר, כי כל עידוד של ענפי ספורט החורף הינו ברכה לאזור ולישראל בתקווה, כי הדור הבא של השחקנים יגיע להישגים משמעותיים בעתיד.
החוג עדיין קולט ילדים השנה, וכבר החל את ההרשמה לשנה הבאה. לפרטים והרשמה ניתן לפנות לבן: cherniben@gmail.com.

תאריך:  30/05/2010   |   עודכן:  30/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il