לראשונה מאז הקמתה, החלה רשת המשקפיים המובילה בישראל אופטיקנה, לגייס בני נוער לעבודה בתור מוכרנים בחנויות. גיוס בני הנוער יוצא לפועל בעקבות תוצאות מחקר שיזמה הרשת שתוצאותיו מגלות כי בני הנוער מאמינים יותר לבני גילם שעומדים מולם, בין היתר בגלל גורמים כמו שפה זהה ועדכנית. בפרויקט "שמש צעירה" משקיעה הרשת חצי מיליון שקלים כולל השקת לוגו לפרויקט ומטרתו להמשיך להעסיק את בני הנוער בחנויות לאורך כל חודשי השנה ולאו-דווקא בתקופת החופש הגדול.
לצורך הצלחת הפרויקט גייסה הרשת את איציק להב, מהבולטים בתחום ההדרכה בארץ ומרצה בין היתר במרכז הבינתחומי בהרצליה ובעלי מכון "תכלית להב". הרשת ביחד איתו פיתחו מסלול הכשרה הכולל הכשרה עיונית והכשרה מעשית. להב באופן אישי מתלווה לבני הנוער בחנויות עצמן ומכשיר לעבודה כשההכשרה נחלקת הן בהיבט המקצועי - הכרת התחום בו הם אמורים לעסוק - מכירת משקפי שמש, מה מתאים למי, צורות מכירה וכד' והן בהיבט הפסיכולוגי שמטרתו הקניית כישורים ומיומנויות לבני הנוער הלא מנוסים בעבודה מול קהל ובשירות לקוחות, בין היתר לדעת כיצד יש להתמודד עם הלקוח הישראלי מבחינה מנטלית ופסיכולוגית.
רשת אופטיקנה תשלם לבני הנוער המועסקים בחנויותיה 22 שקלים לשעה כולל כל ההטבות הסוציאליות הניתנות לעובדים קבועים.