X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מדיטק חולון
▪  ▪  ▪

מדיטק חולון ממשיך גם בעונה זו (2011-2010) בסדרות רבות ומגוונות של קורסים, ביניהם גם קורסים בשיתוף "אסכולות". המדיטק, מתחם התרבות הרב תחומי המפעיל ספרייה, תיאטרון, סינמטק, מוזיאון קומיקס וקריקטורה ומוזיאון עיצוב בינלאומי, מציע בתוכנית הקורסים מרצים חשובים ומובילים בתחומי תרבות מרכזיים כמו: מוזיקה, ספרות, עיצוב, תיאטרון וקולנוע.
את סדרת המוזיקה ינחה המנצח והמלחין גיל שוחט שיקיים שמונה מפגשים על שיאי המוזיקה הצרפתית. כל מפגש יכלול קונצרט חי מיצירותיהם של ברליוז, ביזה, פראנק, דביסי ורוול לצד הרצאה וקטעי אודיו ווידיאו. בסדרה יתארחו אמנים מהשורה הראשונה ובהם: הפסנתרנית דוראל גולן, נגן הקלרינט מיכאל גורפינקל, נגן הכינור נתאי צרי, זמרת המצו-סופרן ברכה קול וכמובן גיל שוחט עצמו.
כחלק מהקמת מוזיאון העיצוב והדגש בנושא זה ייפתח השנה קורס חדש בשיתוף עם אסכולות שיתקיים במוזיאון העיצוב: "עיצוב - מבט מהמאה ה-20 אל המאה ה-21" אותו מרכזת המנהלת האמנותית של המוזיאון - גלית גאון. בין מרצי הקורס: פרופ' גד צ'רני וד"ר ויקטור פרוסטיג מהמכון הטכנולוגי חולון, מרצה האמנות קובי כרמי, המעצבים נעמה שטיינבוק ופיני לייבוביץ. הקורס יעסוק בעיצוב במרחב בו אנו חיים ובחפצים המשמשים אותנו לכך.
בתחום הקולנוע יפתח לראשונה מועדון טרום בכורה בשיתוף "אסכולות" וסינמטק חולון. 8 מפגשים שבמהלכם הרצאות מומחים ילוו את הקרנת הסרטים החדשים טרם יציאתם לבתי הקולנוע.
קורסים נוספים בתחום הקולנוע יתקיימו בהנחייתה של רחל אסתרקין: "קולנוע עולמי - הצצה אל תרבויות". על טעמים, מנהגים, טקסים, תלבושות, דתות, מוזיקה ואידיאולוגיה של עמים דרך מצלמת הקולנוע ומנקודת מבטם הייחודית של במאים חשובים ברחבי העולם בקולנוע הבינלאומי ו"הקולנוע המקומי - הצצה לתרבות הישראלית" בו יוצג גלגולה של ה"צבריות" והחיפוש אחר זהות ישראלית.
"המבט הקולנועי על השואה" עם הדוקטורנטית לקולנוע ענת ביגר ובו דיון באופן בו המדיום הקולנועי מתמודד עם בעיות הקשורות בייצוג השואה "קולנוע - רגש - מוח" בו יבחן הדוקטורנט לרפואה גל רז את ההסברים שנותן תחום חקר המוח וההדמיה המוחית לחוויות קולנועיות שגורמות להצפה רגשית אצל הצופה. דורית סיון, מנחת הורים ממכון אדלר, תנחה את "הורות בעידן המודרני" שם תציג נושאי הורות "בוערים" כפי שהם מוצגים בקולנוע. בתום כל הרצאה יוקרן סרט, רלוונטי לנושא, באורך מלא.
בתחום הספרות תרצה ד"ר שיבולת זית במסגרת "שיחות בוקר" על רבי המכר של השנים האחרונות ובתוכם ספרות מקור וספרות מתורגמת. במסגרת הקורס יתקיימו מפגשים עם הסופר רם אורן, המשורר רונן סוניס, חוקרת הספרות פרופ' מירי ברוך ועם הסופרת יוכי ברנדייס.
בתחום התיאטרון ירצה הבמאי והעיתונאי יונתן אסתרקין במסגרת הקורס "דיוקן הציונות בראי התיאטרון הישראלי" על סיפורו של ה"צבר", התפתחות דמותו והצגתו על בימות התיאטרון בישראל בכל התקופות. את הרצאותיו ילוו שחקני בית הספר "בית צבי" בקטעים ושירים מתוך מחזות ישראלים.
כמו-כן, יתקיימו סדנאות כתיבה מסוגים שונים: שירה ופרוזה בליווי מקצועי של שמעון אדף, "יסודות הכתיבה למתחילים" בהנחיית אופיר טושה גפלה וסמי ברדוגו, "יסודות הכתיבה למתקדמים" בהנחיית שמעון אדף וסמי ברדוגו, "איך כותבים רומן?" בהנחיית שמעון אדף, כתיבת שירה קלאסית ושירה עברית בהנחיית רונן סוניס,לכתיבת טקסטים בהנחיית טל גורדון וסדנה לכתיבת שירה בהנחיית טל ניצן.
סדנאות מיוחדות המוקדשות לתחום מספרי סיפורים יתקיימו בשיתוף עם The Story Telling Company בליווי וייעוץ מקצועי של לימור שיפוני, ובהנחיית גיא אלון, בהט קלאצ'י, אלית ובר ותולי פלינט.
להרשמה ולפרטים נוספים: מדיטק חולון - מתחם תרבות יוצר. טל' 03-5021552 www.mediatheque.org.il.

תאריך:  28/07/2010   |   עודכן:  28/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il