X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אביליקו
▪  ▪  ▪

לקראת פתיחת שנת הלימודים, פורטל הקהילות המומחים הישראלי בתחום המוגבלויות - אביליקו (abiliko.co.il) פותח קו חם להורים בנושאים הקשורים להשתלבות ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך, כולל בחינוך המיוחד. הקו ייתן מענה להורים בנושא שילוב של ילדים עם מוגבלויות בתחומי הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם, לקויות למידה, פיגור שכלי ועוד.
בישראל חיים מאות אלפי ילדים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז. ההערכה היא בכל כיתה לומדים 4 עד 6 ילדים כאלה. הקשיים הרגשיים, החברתיים וההתנהגותיים הנלווים להפרעות קשב וריכוז, מעוררים לעיתים קרובות, תחושות קשות אצל ההורים.
התנהגותו האימפולסיבית, שאינה מתחשבת בנורמות וכללים של הילד עשויה להביא לפגיעה משמעותית בדימוי העצמי של ההורה, בשיתוף הפעולה ההורי ובהתנהלות המשפחתית כולה. ברמה הרגשית, הורים מדווחים פעמים רבות, על רגשי אשמה ותחושת כישלון ואכזבה.
התנהגויות של הילד מתפרשות באופן שלילי והילד נתפס כפוגעני, תובעני, חסר יכולת של למידה ומניפולטיבי. כתוצאה מכך, ההורים נמנעים מפעילויות משותפות עם הילד, שמרבה לקבל מסרים שליליים וגינוי מהוריו. התנהלותו של ילד כזה יוצר מפגש טעון של הילד ושל ההורים עם מערכת החינוך, ומהווה מוקד לחיכוך. ההורים מרגישים שהסביבה מבקרת אותם, ותולה בהם את האשמה להתנהגות הילד, למרות שבפועל הילד מתמודד עם קושי מבני-גופני.
הילדים מתמודדים עם קשיים רבים. הם מסתבכים בצרות, פועלים באלימות במצבי קונפליקט ומפריעים בכיתה. ילדים אלו סופגים באופן תכוף ביקורות קשות מהמורים ומההורים. הם הופכים ל"ילד הרע" בעיני המורים וגם ההורים, וגם בעיני עצמם. חשוב להבין שילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז אינו מתעכב מספיק כדי ללמוד לקח מאירועים קודמים ולכן הוא מתקשה בהפנמת מסרים חברתיים.
ממש כפי שהילד מתקשה להבין חלק מהדרישות ממנו בכיתה, כך הוא מתקשה להבין את המוסכמות והדרישות החברתיות. בנוסף, הניסיון והידע המקצועיים מלמדים כי בעיות קשב וריכוז והפרעות למידה על סוגיהן השונות, יוצרים גם תחלואה נלווית המתבטאת בפציעות רבות, בעיות דימוי עצמי נמוך המתבטאת פעמים רבות בבעיות פיזיות ונפשיות, עייפות כרונית ועוד, וזאת מלבד הבעיות הלימודיות והתפקודיות מהן סובלים ילדים אלה.
לימור רייז, מומחית לפסיכולוגיה התפתחותית וחינוכית ומנהלת קהילת קשב וריכוז באתר אביליקו: "מתן מענה אישי ותמיכתי על-ידי מומחים, המותאם ספציפית לקשיים אותם ההורים מעלים, עשוי לשפר להורים את המפגש את מערכת החינוך ולהציע להם כלים להתמודדות טובה יותר עם המערכת והשתלבות ילדם בכיתה. הכנה טובה יותר של הצוות בבית הספר תאפשר לצמצם את המקרים בהם תוצמד תווית של 'ילד רע' לילד ותפחית את הקשיים עמם הוא ייאלץ להתמודד. הניסיון והידע שברשותנו מלמדים שבניית מערכת הדרכה ותמיכה סביב הילד משפרת באופן משמעותי את תפקודו במעגלי החיים השונים".
הקו החם יפעל בין התאריכים 22-27 לאוגוסט, בין השעות 8:00 ל-22:00, באתר אביליקו (abiliko.co.il), במסגרתו ייענו מומחים ואנשי מקצוע מתחומים שונים כדוגמת פסיכולוגים קליניים, התפתחותיים, שיקומיים, מומחים בתחום האוטיזם ולקויות התפתחותיות, מומחים בתחום הפיגור השכלי, ועוד. בקו ישתתפו גם מומחים ואנשי מקצוע ממשרד החינוך.
אביליקו (ABILIKO.CO.IL) הינו פורטל הקהילות המומחים הישראלי בתחום המוגבלויות. האתר שם לו למטרה לקדם ולשפר את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות בישראל, באמצעות קירובם למידע אמין, מקצועי ורלוונטי, והנגשה לכלים ושירותים זמינים, העונים על צרכיהם. הפורטל מאגד את מיטב המומחים בתחומי המוגבלויות ואת הארגונים החברתיים והציבוריים בתחום.

תאריך:  22/08/2010   |   עודכן:  22/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il