X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מוזיאון פתח תקוה
▪  ▪  ▪
מטאדור המלחמה, מיצב קולנועי של אבנר פיינגלרנט ומכבית אברמזון [צילום: יח"צ]
אלון אבוטבול מתוך מטדור המלחמה [צילום: יח"צ]

תערוכה חדשה במוזיאון פתח תקוה מעניקה מבט מעמיק להוויית החיים בצל הקסאמים ומגע ישיר עם הנוף האנושי בדרום הארץ, מעבר למה שמשתקף במהדורות החדשות
התערוכה "בקצה העולם- כאן" חושפת את הוויית החיים בדרום הארץ- חבל ארץ לעצמו, "כתם עיוור" לרבים מתושבי המדינה ומנהיגיה. התערוכה מפנה זרקור קולנועי רחב היקף וראשון מסוגו בחלל מוזיאלי - לתמונת מציאות מורכבת בקצוות הפריפריאליים של מדינת ישראל, מרחב מאוים, על קו התפר בין עזה לשדרות, בניסיון לייצר דיון בפניה של החברה הישראלית על גווניה השונים- דרך מבט ממוקד על מארג החיים בדרום, מעבר למה שמשתקף במהדורות החדשות.
בתערוכה מוצגים סרטים תיעודיים של יוצרים ובוגרי המחלקה לקולנוע וטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר, שמרביתם חיים בדרום ומתעדים מנקודת מבט אישית, בטעם מר- מתוק, שגרת חיים וסיפורים אנושיים בצל הקונפליקט המתמשך והאירועים השונים במהלך השנים: החל בסיפורם של דייגים ישראלים ופלשתינים שעבדו יחד לפני ואחרי האינתיפאדה השנייה בסרטם של אבנר פיינגלרנט ומכבית אברמזון "גברים על הקצה- יומן דייגים", דרך תהליך ההינתקות מנקודת מבט של בני זוג המתכוננים לפינוי ביתם בסרטה של הדר בשן "המטבח של פריימן", ועד ל"חולה את נתן", סרטו של רובי אלמליח המתאר את סיפורם הקומי- טראגי של אחים מוסכניקים המנסים להתמודד עם קשיים כלכליים וסכנה קיומית על-רקע נפילות טילי הקאסם.
הסרטים מאופיינים בשפה קולנועית המטשטשת את הגבול בין העלילתי לדוקומנטארי ומשלבים בין ריאליזם מחוספס לפואטיות. היצירה המרכזית בתערוכה, היא "מטאדור המלחמה" - מיצב קולנועי של אבנר פיינגלרנט, מכבית אברמזון ולב גולצר, המציג יומן מסע שנערך בזמן אמת, לאורך גבול עזה- ישראל במהלך מבצע עופרת יצוקה וייחשף לראשונה בתערוכה. "מטאדור המלחמה" המבוסס על סרט תיעודי בתהליך עבודה, מוצג בחלל המרכזי של המוזיאון כמיצב קולנועי ראשון מסוגו - גרסה שנוצרה במיוחד לתערוכה, כחלק ממהלך אוצרותי המבקש להציע חוויה שמגשרת בין המדיום הקולנועי לאמנות ומייצרת דיאלוג מעניין בין חלל-מדיום- צופה.
התערוכה כמכלול, מייצרת חוויית צפייה קולנועית יוצאת דופן ומזמנת מבט מעמיק ומגע ישיר עם הנוף האנושי והוויית החיים בדרום, המספקים תובנות חדשות על החברה הישראלית.
לצד היצירות הקולנועיות, מוצגות בתערוכה שתי עבודות וידיאו שעוסקות בדרום ומציגות נקודת מבט שונה על הז'אנר התיעודי, סרטי סטודנטים מסדנת אמן בהנחיית הצלמת והבמאית נורית אביב, ופרויקט האינטרנט התיעודי "עזה- שדרות: החיים למרות הכול" שמוצג בתערוכה בעמדות אינטראקטיביות. הפרויקט שכלל צוותים ישראלים ופלשתינים, עקב במשך עשרה שבועות, אחר מספר דמויות משדרות ומעזה והסרטונים שודרו ברשת מסוף אוקטובר 2008.
אוצרות: דרורית גור אריה, מאיה קליין
משתתפים:
אבנר פיינגלרנט, מכבית אברמזון, לב גולצר, ערן יחזקאל, אלון אלשיך, הדר בשן, רונן עמר, רובי אלמליח,
תמיר צדוק, אלהם רוקני, סטודנטים מסדנת אמן בהנחיית הצלמת והבמאית נורית אביב, עזה- שדרות: החיים למרות הכל - פרויקט אינטרנט.
התערוכה תוצג עד 30 באוקטובר
מוזיאון פתח תקוה לאמנות, ארלוזורוב 30, פ"ת
לאתר המוזיאון

נגנו לי אלגרו סרטם של אלון אלשיך וערן יחזקאל [צילום: יח"צ]
תאריך:  10/10/2010   |   עודכן:  10/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il