X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מכון הריאות בבית החולים קפלן
▪  ▪  ▪

ביום שני הקרוב, 15.11.10, יקיים מכון הריאות בבית החולים קפלן את יום המודעות הארצי למחלת הריאות הקטלנית COPD בשיתוף איגוד רופאי ריאות בישראל ועמותת "לנשום" (העמותה הישראלית לאסתמה ו-COPD).
יום המודעות יפתח חודש מודעות בבית החולים קפלן ובו יתקיימו בדיקות מיוחדות לקהל הרחב. במהלך הכנס ייבחר שם עברי למחלת הריאות הקשה הסובלת מחוסר מודעות בקרב הציבור הרחב והרופאים בקהילה.
ד"ר פינק, מנהל מכון הריאות בבית החולים קפלן, מסביר כי מחלת ה-COPD הינה קטלנית ביותר ופוגעת בתפקוד היומיומי של החולה, אולם ניתן כיום, בעזרת טיפול מתקדם, המותאם לכל חולה וחולה, לשפר את איכות חיי החולים ב-COPD ולהרחיק אותם מסכנת חיים.
ישנם בישראל לא פחות מ-300,000 חולים במחלה, אשר רק כעשירית מהם מאובחנים. 3,000 מהם נפטרים ממנה מדי שנה ולכן היא מוגדרת כגורם הרביעי לתמותה בעולם.
"עיקר הבעיה עם המחלה היא חוסר ידיעה בקרב אנשים הנמצאים בקבוצת הסיכון ללקות ב-COPD. אנשים אלה אינם מגיעים לאבחון בזמן, ומחלתם מידרדרת ללא טיפול עד אשר הם מאובחנים בשלב בו קשיי הנשימה שלהם הופכים לחמורים, ללא דרך חזרה. מכאן שחשוב ביותר לאתר ולאבחן את החולים בשלבים הראשונים של מחלתם", הוא מסביר.
איילת-השחר וולף, יו"ר עמותת לנשום, הפועלת למען חולי האסתמה וה-COPD, אמרה כי העמותה הכריזה על תחרות למציאת קמפיין שם עברי למחלה. "הציבור הרחב הוזמן להמציא שם עברי ועשרות שמות התקבלו במהלך השנה. צוות שופטים בחר את השם שיוכרז בכינוס הנבחר ויזכה את ממציאו בטיסה בכדור פורח בשמי הארץ", היא אומרת. "גורמי הסיכון למחלה תלויים בגורמים התנהגותיים, אך גם סביבתיים כמו עישון או זיהום אוויר תעסוקתי או סביבתי. אנו קוראים לאנשים הסבורים שהם עלולים להיכלל בקבוצת הסיכון לבוא ולהיבדק בימי האבחון המיוחדים בקפלן".
במהלך הכינוס תתקיים הרצאה של הבלשנית פרופ' צביה ולדן- "לנשום בעברית", אשר תסביר מהן ההשלכות הרפואיות והציבוריות למחלה שאין לה שם. עוד בכינוס, הרצאה על חשיבות האבחון המוקדם של המחלה ועל דרכי הטיפול בה על-ידי ד"ר פינק, יו"ר איגוד רופאי הריאה ומנהל מחלקת ריאות בבית חולים קפלן והרצאה בנושא התמודדות עם המחלה על-ידי מנכ"ל עמותת "לנשום" אילת- השחר וולף.

תאריך:  09/11/2010   |   עודכן:  09/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il