X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודע מטעם מוזיאון האדם והסביבה בפ"ת
▪  ▪  ▪

מחלות לב וכלי דם הם גורם המוות מספר אחת בעולם - כשליש ממקרי המוות מדי שנה נובעים משבץ ומחלות לב, והשכיחות זהה למדי בין גברים לנשים.
מחקרים מוכיחים, כי מחלות הלב מתחילות כבר בילדות ומושפעות מאוד מגורמים סביבתיים - אין ספק שחינוך הדור הצעיר הוא המפתח להתמודדות עם אויב זה של האנושות, ובכל זאת קשה להאמין שתלמידי חטיבות הביניים ובתי-הספר היסודיים יביעו עניין בנושא, ויפנימו בשקיקה ובאופן מעשי מידע חשוב כל-כך.
תערוכה חדשה ואינטראקטיבית במוזיאון האדם והסביבה בפתח תקוה, המציגה את הנושא באופן פעיל וחוויתי, עשויה לגרום גם לחובב הפסטיגלים העקשן ביותר ללמוד בהתלהבות כיצד למנוע מראש התקף לב.
תערוכת "לב העניין", אשר הוקמה בסיוע מדעי וייעוץ של צוות מרכז הלב בשיבא, מורכבת כולה מאמצעי תצוגה מודרניים המאפשרים למידה פעילה, מהנה, ואפילו משעשעת - המבקרים בתערוכה "מסיירים" במסלולם של כלי הדם הכליליים, מדוושים על אופני כושר ובודקים את קצב הדופק לאחר-מכן, מרכיבים לעצמם ארוחה בריאה על-פי פירמידת המזון וצופים בספיגת חומרי המזון בדם, צופים בהדגמה אינטראקטיבית של נזקי העישון, ועוד.
"מדובר בפרויקט מדעי חינוכי מהשורה הראשונה בישראל", אומר פרופ' מיכאל שכטר, מנהל היחידה למחקרים קליניים במרכז הלב. "בתערוכה הושקע ידע רב, היא מלווה בסרטים וצילומים מרהיבים, וממחישה בעזרת כל החושים מהם גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם וכיצד ניתן למנוע אותם".
בתערוכה משולבות יצירות של הפסל מיכאל מסינגר העוסקות בנושא בריאות הלב - מסינגר טופל בעבר במרכז הלב בשיבא, ותרם לתערוכה מספר מיצירותיו.
מרכז הלב בשיבא עומד בקשר טוב עם מוזיאון האדם והסביבה. לפני כ-15 שנה ייעץ פרופ' שכטר לתערוכה הראשונה שהקים המוזיאון כדי לעורר מודעות למחלות לב, תערוכה שזכתה לביקורות חיוביות רבות וסייעה לקידום החינוך לבריאות בקרב תלמידים רבים מרחבי הארץ.
התצוגה הנוכחית מיועדת גם היא לילדים - החל מגילאי הגן, דרך בתי הספר היסודיים ועד לחטיבות העליונות. במציאות של היום, המאופיינת בהרגלי אכילה לא מסודרים ולא מאוזנים, בעודף משקל, באורח חיים "עצלני", במתח נפשי ועישון סיגריות (כולם, אגב, מאיצים התפתחות מחלות לב וכלי דם!) חשוב במיוחד להנחיל לילדים כבר מגיל צעיר את המודעות לאורח חיים בריא.
  • אוצרת התערוכה: ליזה בנדל.
  • כתובת מוזיאון האדם והסביבה: רחוב שרת 16 פתח תקוה
  • טלפון: 03-9286900.

תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il