X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אסותא מרכזים רפואיים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

בית החולים אסותא רכש מכונת PET CT של פיליפס בעלות מיליוני שקלים. המערכת, המבוססת על טכנולוגיה חדשנית המשלבת מיפוי של כל חלקי הגוף ובדיקת CT במקביל, מאפשרת לקצר משמעותית את זמן הבדיקה מ-30 דקות לכ-7 דקות בממוצע, ובכך לקצר את זמני ההמתנה של הנבדקים לביצוע הבדיקה בעשרות אחוזים ומתן תוצאה אמינה יותר.
בנוסף, איכות התמונה המוצגת מהבדיקה היא האיכותית ביותר כיום, דבר המסייע באיתור מוקדם ואפקטיבי של גידולים ממאירים. זאת ועוד, באמצעות טכנולוגיית Gemini Time Of Flight, אשר הוצגה לראשונה על-ידי פיליפס בשנת 2006, ה-PET CT החדש בבית החולים אסותא מאפשר צמצום משמעותי של אחוז הקרינה אליה נחשף הנבדק, ולהפחיתה בכ-75% בהשוואה למכונות אחרות מדור קודם, הקיימות כיום בשוק.
מחלת הסרטן הוכרזה "כמחלה של המאה ה-20". 80% מהגידולים הסרטניים השכיחים הם סרטן הריאות, סרטן מעי הגס וסרטן בלוטות הלימפה. מערכת ה-CT שנכנסה לשימוש בשוק הישראלי לפני כ-10 שנים איתרה את הגידול הסרטני, אך זמן הבדיקה ערך כ-30 דקות, כשהמטופל נאלץ לשכב על הגב כשידיו מורמות ללא תזוזה לאורך כל הבדיקה, והדבר הקשה על איכות הצילום. בנוסף, הקרינה של המכשיר הישן הייתה גבוהה יותר והרזולוציה של המכשיר הייתה נמוכה יותר אל מול מערכת ה-PET CT החדשה, בו הרזולוציה גבוהה יותר (עד 2 מ"מ לתמונה). השילוב הטכנולוגי החדיש בין ה-PET ל-CT נתן מענה נרחב לכל הבעיות בטכנולוגיה הישנה.
פרופ' שוקי שמר, יו"ר מועצת המנהלים של בית החולים אסותא: "מערכת ה-PET CT המתקדמת שרכש בית החולים אסותא מאפשרת לבית-החולים לקצר את זמן ההמתנה לבדיקות. כמו-כן, הבדיקה הנוכחית חוסכת 75% מכמות החומר הרדיואקטיבי אליו נחשף הנבדק. אנו כבית חולים מתקדם נמשיך לחקור את השוק ולרכוש טכנולוגיה חדישה וזאת על-פי הסטנדרט שהצבנו לעצמנו".
אריאל איקן, מנכ"ל פיליפס מדיקל ישראל: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם בית החולים אסותא ומקווים כי בעתיד הקרוב עוד ועוד בתי החולים בישראל יעברו לשימוש בטכנולוגיה המתקדמת, המאפשרת, בדרך שאינה מקשה על המטופל ואינה פוגעת בו, איתור מוקדם של גידולים ממאירים ובכך מסייעת להצלת חיי אדם".
בדיקת ה-PET CT הינה סריקה באמצעות מיפוי (PET) ובדיקת CT במקביל. ההדמיה במכשיר ה-PET מתבצעת לאחר הזרקה לווריד, בדרך-כלל בזרוע, של חומר רדיואקטיבי הנקלט ומצטבר בתאים הסרטניים. החומר השכיח ביותר בו נעשה שימוש הוא גלוקוז, הנקלט בתאים הסרטניים. אזורים הנגועים בסרטן פעילים יותר ובולטים בגין צריכת הסוכר שלהם, ולכן אזורים אלה יראו בבירור על-גבי הסורק. ההדמיה מבוצעת כמעט בכל אזורי הגוף, למעט הרגליים. המטרות העיקריות של בדיקת ה-PET CT היא קביעת שלב המחלה, הערכת הישנות המחלה והערכת התגובה לטיפול הקרנתי או כימותרפי.
לדברי פרופ' גרושר, מנהל המכון לרפואה גרעינית אסותא מרכזים רפואיים: "מערכת ה-PET CT מסייעת בהובלת מהפכה של רפואה המותאמת למידותיו של המטופל. אבחון מדויק מאפשר התאמה של אופן הטיפול בצורה המדויקת ביותר, על-מנת שיוביל לתוצאות משמעותיות".

תאריך:  09/01/2011   |   עודכן:  09/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il