X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז רפואי סורוקה
▪  ▪  ▪
[צילום: רחלי דוד]

הפעילות המכנית של הלב תלויה בקיום פעילות חשמלית הגורמת לרקמת הלב להתכווץ באופן יעיל ומתואם. באופן תקין, קיים בלב קוצב טבעי המייצר גירוי חשמלי שעובר דרך מדורי הלב וגורם להתכווצותם. לעיתים נוצרות הפרעות במהלך הפעילות החשמלית של הלב, העלולות להתבטא בדופק מהיר או איטי מידי או דופק לא סדיר.
אלקטרו-פיזיולוגיה של הלב היא הענף בקרדיולוגיה שמאבחן ומטפל בהפרעות בקצב הלב שעלולות לגרום לתסמינים (סימפטומים) שונים אצל החולים. הטיפול בהפרעות אלה כולל בין היתר טיפול תרופתי וטיפולים פולשניים כגון השתלת קוצבי לב, ודפיברילטורים וטיפול בגלי רדיו (אבלציות).
כדי לאבחן הפרעות בפעילות החשמלית בלב נעזרים ברישום האלקטרו-קרדיוגרפי (אק"ג) החיצוני הרגיל וניתן לבצע בנוסף בדיקות אלקטרו-פיזיולוגיות. הבדיקה האלקטרו-פיזיולוגית היא צנתור חשמלי של הלב שמתבצעת בדומה לצנתור רגיל בחדר צנתור. במהלך הבדיקה, ניתן לרשום את הפעילות החשמלית העצמונית של הלב ובנוסף, כחלק מהבדיקה, לגרות את הלב ולאבחן את המנגנון להפרעות קצב שבהן לוקה החולה.
בימים אלה, החל לפעול במרכז הרפואי סורוקה חדר פעולות אלקטרו-פיזיולוגיות חדיש ומתקדם שנועד לביצוע טיפולים ייחודיים בהפרעות קצב הלב - העדכניים ביותר שיש. בחדר אשר תוכנן ונבנה במשך כשנתיים פועלות מערכות מתקדמות מסוגן בעולם. עלות הפרויקט שכלל בינוי ורכישת הציוד הרפואי היא כ-5 מיליון שקלים. רוב הסכום נאסף בערב עמותת ידידי סורוקה. הסכום הושלם על-ידי תרומה של הקרן המשפחתית ע"ש לארי וליליאן גודמן מארה"ב.
פרופ' ראובן איליה, מנהל המערך הקרדיולוגי בסורוקה: "מדובר בשילוב חדשני בין חדר ניתוח לחדר צינתורים (חדר היברידי). החדר כולל מערכת שיקוף מתקדמת, מערכת רישום פעילות חשמלית מהלב, מערכת נווט תלת-מימדית ועוד. בנוסף, הוא ערוך להציע טיפולים מתקדמים בתחומים לבביים נוספים כגון: השתלת מסתמי לב בדרך מילעורית (בצינתור ללא ניתוח), השתלת מתקן מגן בתוך עליות הלב העשוי להפחית הסיכון לארועים מוחיים וניתן לבצע בו טיפולים משולבים של צנתור לב וניתוח לב בעת הצורך".
ד"ר גיא עמית, מנהל היחידה לאלקטרו-פיזיולוגיה בסורוקה: "חדר פעולות זה והציוד שבו מאפשרים לנו להעניק את הטיפולים המתקדמים ביותר ללוקים בהפרעות קצב הלב - החל בניתוחים של קוצבי לב ועד לאבלציה של פרפור עליות ומאוץ חדרים. אלו הן הפרעות שבעבר הקרוב לא היה להן פתרון מלבד טיפול תרופתי שיעילותו חלקית בלבד. באמצעות חדר מתקדם זה יכול הצוות הרפואי ליישם את הניסיון שרכש במהלך שנות השתלמותו בארה"ב ולמען תושבי הנגב".
ד"ר מיקי שרף, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "הנהלת בית החולים אינה מתפשרת ושמה דגש על רכש של טכנולוגיות מהטובות מסוגן בעולם. פתיחת החדר החדש לאלקטרו־פיזיולוגיה היא חלק מתהליך הצטיידות של בית-החולים בטכנולוגיות מתקדמות. על-מנת להמשיך ולשמור על רמה גבוהה ומצויינת של טיפול, אנו מחוייבים להשקיע בטכנולוגיות חדשות, בנוסף לבינוי ולשמירה על כוח־אדם איכותי. בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" שבמהלכו הפכה העיר באר שבע לחזית, נבנה חדר זה באזור ממוגן, כך שגם בשעת חירום ניתן יהיה להמשיך ולבצע בו צנתורים וניתוחים".

תאריך:  08/02/2011   |   עודכן:  08/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il