X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת עמדא
▪  ▪  ▪

מחלת האלצהיימר הינה אחת המחלות היחידות בהן מטפלים במקביל מספר גורמים רפואיים בעלי מומחיות והתמחות שונה. מאחר שיש חשיבות רבה לטיפול רב-מערכתי בחולים ובתמיכה בבני המשפחה, נדרשת הסכמה ותיאום בין הגורמים המקצועיים הרפואיים.
בחודשים האחרונים, מבוצע שיתוף פעולה יוצא דופן, במסגרתו שוקדים ארבעה צוותי עבודה של רופאים מתחומי רפואת המשפחה, נוירולוגיה, גריאטריה ופסיכיאטריה, על כתיבת קווים מנחים לאבחון וטיפול במחלות השיטיון. פעילות זו, הראשונה מסוגה בארץ, אמורה להביא להסכמה של ארבעת איגודי הרופאים הרלוונטיים על אופן המניעה, האבחון והטיפול במחלת האלצהיימר.
ארבעת היו"רים המשותפים של הכינוס הם: פרופ' יהודית אהרון-פרץ מהמרכז הרפואי רמב"ם, פרופ' עמוס קורצ'ין מהמרכז הרפואי איכילוב, פרופ' יורם ברק מהמרכז הרפואי אברבנאל וד"ר צבי דוולצקי מהמרכז לבריאות הנפש באר-שבע.
האיגודים, בתמיכה פעילה של ההסתדרות הרפואית, קופות החולים ועמותת עמדא, המייצגת את משפחות החולים, מקווים שהקווים המנחים, ישפרו את האבחון והטיפול במחלת האלצהיימר ומחלות השיטיון במערכת הבריאות בישראל ויביאו ל"יישור קו" עם שורה של מדינות מערביות, אשר כבר הטמיעו קווים מנחים לטיפול במחלה הקשה שמספר החולים העולמי בה מגיע ל-30 מיליון ונמצא במגמת עלייה מתמדת, כחלק מהעלייה בתוחלת החיים בעולם.
בין המדינות שכבר מפעילות תוכנית טיפול מותווית: ארה"ב, צרפת, גרמניה, אנגליה, ספרד, איטליה, קנדה, פולין, נורבגיה ועוד.
בכינוס רפואי רחב היקף שיתקיים ביום ד' (26.10.11), במרכז וואהל באוניברסיטת בר-אילן, צפוי כי צוותי העבודה יציגו את ממצאיהם הראשונים וידונו בסוגיות העולות מגיבוש עקרונות ההסכמה.
ארבעת צוותי העבודה השוקדים על גיבוש ההתייחסות למחלה כוללים צוות העוסק במניעה. צוות זה, בראשותם של פרופ' דב אייזנברג וד"ר יאן פרס, בוחן את ההשפעה של טיפולים תרופתיים שכיחים, כגון לחץ דם, ושל אורח חיים: תזונה, פעילות גופנית ופעילות קוגנטיבית, על מניעה של מחלת האלצהיימר.
צוות נוסף בראשותם של ד"ר אליסה אש ושל ד"ר גרי סינוף, בוחן את מדדי ואמצעי ההערכה הקלינית, על-מנת לגבש קו אחיד לאבחון המחלה. שני הצוותים הנוספים דנים בטיפול במחלה, צוות אחד בראשותם של ד"ר מיכאל חייגרכט ושל ד"ר בוריס פינקל דן בטיפול הסביבתי הכולל את הצוות המטפל ושיטות טיפול באמצעים לא תרופתיים. הצוות השני בראשותם של ד"ר אלכס למברג ושל ד"ר זאב מיינר דן בגישות לטיפול התרופתי.
מוועדת ההיגוי נמסר: "העבודה המבוצעת והכינוס המתוכנן, מהווים ציון דרך בהתייחסות למחלת האלצהיימר בישראל. עבודתם המשותפת של ארבעת איגודי הרופאים, תיצור קו אחיד המקובל וידוע לכל הרופאים הנוגעים בדבר, החל ממעקב אורח החיים המונע ושלבי האבחון הראשוניים, דרך האבחון הסופי והטיפול בשלבים הראשונים של המחלה וכלה בטיפול בשלבים המתקדמים של המחלה. מעבר לקו הטיפול שיגובש בכינוס, תרוויח מערכת הבריאות את העלאת המודעות של רופאי המשפחה בדבר מניעת המחלה ואבחונה המוקדם, נושא קריטי להאטת הידרדרות המחלה ולשיפור איכות חיי החולים והמשפחות".
לדברי גרי רוט, מנכ"ל עמותת עמדא: "המפגש הייחודי חשוב לגיבוש התייחסות אחידה של הרפואה בישראל למחלת האלצהיימר, הקווים המנחים שיגובשו ביחד עם הליווי של העמותה והתמיכה ההדדית במסגרת קבוצות התמיכה והפעלת פרויקטים נוספים בקהילה, יאפשרו לחולים ולבני משפחותיהם מעטפת תומכת טובה יותר ומתקדמת יותר הן רפואית והן פרא-רפואית. חברי עמותת עמדא מברכים על המהלך החשוב ומחזקים את ידי הרופאים העושים במלאכה".

תאריך:  23/10/2011   |   עודכן:  23/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il