משרד הבריאות מעוניין לצמצם תהליכים בירוקרטיים במערכת, במטרה להקל על המטופלים הנזקקים לשירות רפואי, בין היתר באמצעות שימוש בהעברה ישירה של התחייבויות כספיות מקופות החולים אל ספקי השירות הרפואי.
מטופל המופנה על ידי הרופא המטפל לביצוע בדיקה/טיפול אצל ספק שירות רפואי, נדרש לספק התחייבות כספית ("טופס 17" ) מקופת החולים שלו, ולעיתים מדובר בתהליך מנהלי אשר הינו מסורבל וכרוך בצורך במספר ביקורים חוזרים בקופת החולים.
משרד הבריאות יחייב את קופות החולים לצמצם תהליכים בירוקרטיים כגון אלו, ולשפר את השירות המנהלי הניתן למבוטחים הנזקקים לטיפול רפואי, באמצעות העברה ישירה ממוחשבת של ההתחייבות הכספית מקופת החולים אל נותן השירות הרפואי הרלוונטי.
נושא זה עלה כחלק מהעיסוק במיחשוב הממשקים בתוך מערכת הבריאות בתחום הרפואי והמנהלי.
מדובר בטיוטת חוזר של משרד הבריאות, שהועברה בימים אלו לסבב התייחסויות לקופות החולים ולבתי החולים בסיומו יוטמעו ההתייחסויות בחוזר.