X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

סערת המילקי עוררה דיון ציבורי נרחב ברשתות החברתיות, בכותרות העיתונים ובמהדורות החדשות. הנטייה להשוות בין מחירי המוצרים בישראל אל מול אותם המוצרים ברחבי העולם, היא שמובילה להכרה כי יוקר המחיה בישראל מונע מרבים להתקדם ולשרוד את המציאות היום יומית. אין ספק כי מילקי הוא מדגם מייצג לפער המחירים בעולם מול ישראל, ובימים האחרונים אנו מבחינים כי מחירי המכוניות בישראל אל מול יתר המדינות על פני הגלובוס, הם שנמצאים על הכוונת ועתידים להמשיך את הסערה הציבורית.
משלמים יותר ומקבלים אותו הדבר
מחאה שנפתחה ברשת החברתית פייסבוק, צוברת תאוצה ופרופילים רבים של לקוחות פרטיים, מצטרפים אל הדף ואל קריאתו של מייסד הדף לחדול מלרכוש רכבים, עד אשר יוזלו המחירים באופן משמעותי. השאלה הנשאלת היא מדוע אנו הישראלים משלמים עבוד מאזדה 3 מודל 2010 כ-30 אלף שקלים חדשים יותר מהצרכן האמריקני? מדוע עבור יונדאי 20I חדשה, משלם הצרכן הישראלי כ-128 אלף ₪ אל מול 76 אלף ₪ אותו משלם הצרכן ההונגרי וכן הלאה. קיימים פערים גדולים אותם הצרכן הישראלי אמור לספוג.
מדוע הצרכן הישראלי משלם יותר
התחושה כי "דופקים את הצרכן הישראלי", מחלחלת בכל אחד מתושבי המדינה, אך נבצר מידיהם לפעול כנגד התופעה, אם בשל חוסר זמן או אנרגיה ואם משום התחושה, ששום דבר לא באמת יצליח לשנות את המצב הקיים. הסיבות האמיתיות בשלן משלם הצרכן הישראלי מחירים גבוהים בעשרות אחוזים מאירופה וארה"ב, הן העדר התחרות בישראל והמיסוי הגבוה הנדרש על-ידי משרד התחבורה.
לוחמניים רבים בישראל מקבלים את ההחלטה שלא להיכנע לתעריפים הגבוהים ועל כן הם מחליטים לנקוט בפעולות יזומות, בין היתר פתיחת דף פייסבוק לדוגמת דף בשם "גם לי שר התחבורה חייב כסף" (בניסיון להנגיש לציבור את המחאה כנגד התעריפים, שנקבעו עבור רכישת כלי רכב בישראל ובדרישה להפסיק לרכוש מכוניות חדשות עד אשר יוזלו המחירים), כתבות המפורסמות בכלי התקשורת השונים (המציגות את הפער במחירים שבין ישראל ומדינות שונות בעולם), כתבות המשולבות במהדורות החדשות ועוד.
אם נרצה להבהיר את הנושא, הרי שהצרכן האמריקני יזדקק לכ-5 משכורות ממוצעות בכדי לרכוש רכב חדש ואילו הצרכן הישראלי נדרש לשלם כ-14-18 משכורות כדי לרכוש את אותו הרכב בדיוק.
השינוי נתון למחאות החברתיות של תושבי המדינה
הישראלי הממוצע הוא זה שיכול לעורר את השינוי וזאת באמצעות התאגדות צרכנים לניתוץ המונופול והעדר התחרות, כמו גם להקטנת המיסוי הגבוה. בכל תקופה עולות לכותרות מחאות מגוונות מתחומים שונים ומגוונים ומה שהתחיל בקוטג', המשיך למילקי וכעת מתמקד בעלויות הרכבים הנמכרים בישראל. מיסים שונים המוטלים על-ידי המדינה, הם המונעים מרבים לרכוש רכבים חדשים וליהנות מאיכות החיים לה הם זכאים וכל הסבר מטעם המדינה אינו נמצא ראוי.
לסיכום, אין ספק כי קיים פער בין מחירי הצרכן הישראלי אל מול יתר העולם כמעט. לרוב, פער זה אנו מוצדק, במיוחד מנקודת מבטו של הצרכן.

תאריך:  27/10/2014   |   עודכן:  27/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל נעים
גל נעים
martin buksdorf
האם הפיקוח על מחירים הינו אפקטיבי לטיפול בבעיית יוקר המחיה? איציק כהן מבכירי משרד האוצר בעבר מנתח
רעות לוי
העובדים מועסקים במוקד טלפוני חדש שמטרתו לייעל את השירות לחברי הלשכה ולציבור הרחב
רונית דקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il