X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם גרטנר
▪  ▪  ▪

גרטנר: עד שנת 2003 - 70% מהארגונים ישתמשו בשירותי העברת מסרים מהירה (Instant Messaging) ללא תשלום.
ובמילים אחרות: מתי שכרת את שירותי AOL, MSN או Yahoo
כספק שירותי האינטרנט לארגון שלך?
שירותי IM יותקנו על-ידי משתמשי הקצה ללא תמיכה או רשות ארגוני ה-IT, ויחשפו אותם עקב כך לסיכוני אבטחה חמורים.
שירותי העברת מסרים מהירה (Instant messaging - IM), המאפשרים לתקשר בשיחה ספונטנית עם חברים ושותפים לעבודה, זוכים לאימוץ גובר והולך של עובדים, ככלי עסקי בעל תועלת מרובה. שירותי IM חופשיים, ללא תשלום, יימצאו ב-70% מהארגונים עד שנת 2003. הם יותקנו על-ידי משתמשי הקצה ללא תמיכה או רשות ארגוני ה-IT, ויחשפו אותם עקב כך לסיכוני אבטחה חמורים, אומרים אנליסטים בחברת המחקר והייעוץ העולמית גרטנר.
השגשוג המהיר של ה-IM נובע מהשימוש שעושים יחידים באמצעי התקשורת החיוני, ללא מחשבה תחילה", אמר דיוויד סמית, סמנכ"ל ומנהל מחקר בגרטנר. "הדואר האלקטרוני עבר דפוס יישום דומה, כאשר נדרשו לארגונים יותר מ-10 שנים כדי להכיר ולטפל ביעילות בבעיות אבטחה ומהימנות ולהטמיע מדיניות עסקית. כעת, ארגונים צריכים להקדיש תשומת לב ראויה לשימוש בשירותי IM, ולא לחזור על טעויות כואבות שנעשו עם הדואר האלקטרוני".
ארגונים צריכים להבין את התהליכים העסקיים, הרשמיים והבלתי רשמיים, שהתפתחו סביב ה-IM בסביבת העבודה שלהם. מיליוני עובדים עושים שימוש יומיומי ב-IM, כדי לזרז או לקצר פעולות ועסקות שונות. עם ניהול והטמעה נכונים במסגרת תהליך העבודה, יש לשירותי IM פוטנציאל להעלות באופן דרמטי את יכולת החברה לתפקד כארגון בזמן אמת. לעסקים שעושים שימוש יעיל ב-IM יהיה יתרון תחרותי על פני אלה שלא עושים זאת.
כתוספת למערכות CRM, שירותי IM עשויים לתרום לתחושת המיידיות והאינטימיות בקשרים עם הלקוח, שהדואר האלקטרוני אינו מסוגל לספק. במובן זה, IM הנו תוספת טבעית או תחליף לשיחת טלפון. בסביבות פיתוח תוכנה רבות, IM הוא כלי התקשורת המועדף, ובמהלך שיחות ועידה, משמש ה- IM כערוץ תומך במשתתפים הרחוקים.
אף אחד מהמשתמשים אינו יודע באמת:
- עד כמה נפוץ השימוש ב-IM בתוך הארגון.
- כמה מהיקף התנועה ברשת הנו תוצאת השימוש ב-IM.
- עד כמה ניתן להשתמש ב-IM כדי להסתנן למערכות firewall ולהחדיר וירוסים לרשתות.
- איזה הליכים עסקיים רגישים או חיוניים נדונים על גבי רשתות חופשיות לא מוגנות, שלעתים קרובות נעדרות אחריות לשירות ותמיכה.
ובמילים אחרות: מתי שכרת את שירותי AOL, MSN או Yahoo כספק שירותי האינטרנט של הארגון שלך?
מיקרוסופט ו-AOL Time Warner מתחרות על שוק ה-IM, אולם אנליסטים בגרטנר סבורים שלא יהיה 'זוכה' חד משמעי בעתיד הקרוב. בתחום התוכן, יש הבדל דרמטי בין שתי החברות. AOL מתמקדת רק בתכנים, כאלה שהיא מפיקה בעצמה או באמצעות קשריה עם אחרים. מיקרוסופט תסתמך כמעט לחלוטין על תכנים של אחרים והאסטרטגיה הפתוחה יחסית בה היא נוקטת, תהווה יתרון. ל-AOL יש יתרון בעניין זהות המשתמש והנוכחות בשוק. יחד עם זאת, מערכת ההפעלה Windows XP של מיקרוסופט בשילוב שירותי Messenger ו-Passport, תסגור קרוב לודאי את הפער תוך שנה.
"מאחר ועתיד האינטרנט נוסח "שלם על פי שימוש" הנו בבחינת הימור, צרכנים וספקים יצפו בהמשך התחרות בין AOL למיקרוסופט. התחרות תתפרש על פני מספר תחומים ועשויה להימשך שנים רבות", אמר סמית.
"התעוררות מחדש של תחום זה, תהיה בשורה טובה למיזמים בסטארט-אפים רבים בישראל ש'נתקעו', עקב פיתוח מוצרים שזמנם טרם הגיע", ציין ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת.
גרטנר הנה חברת מחקר וייעוץ עולמית, המסייעת ליותר מ-11,000 ארגונים ברחבי העולם (כ-40 אלף לקוחות) בתחומי טכנולוגיית המידע (IT - Information Technology), בתהליך קבלת ההחלטות והשגת צמיחה עסקית. בגרטנר פועלות מחלקות מחקר, יעוץ, מדידה כמותית ואירועים. לחברה, שנוסדה ב-1979, יש 4,600 עובדים ו-1,400 יועצים ואנליסטים ביותר מ-80 אתרים ברחבי העולם.
גרטנר מספקת כ- 300 תחומי מחקר וייעוץ גנריים. החברה צופה, כי היקף עסקיה בשנת 2001, יעלה על מיליארד דולר.
גרטנר המזה"ת מנוהלת מישראל, ומעסיקה 32 עובדים בישראל ובמדינות האזור. החברה מספקת שירותי מחקר, יעוץ וכנסים.
אתר החברה: www.gartner.com

תאריך:  29/10/2001   |   עודכן:  29/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il