X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

מדי שנה מצטרפים לירושלים אלפי סטודנטים מכל רחבי הארץ אשר מגיעים ללמוד בקמפוסים השונים של האוניברסיטה העברית שפזורים ברחבי העיר, וכן במוסדות החינוך והמכללות שנמצאים בירושלים או ביישובים הסמוכים לה.
מתחילים ללמוד בשנה הקרובה בירושלים? אין ספק שצפויה לכם חוויה מיוחדת מאוד. החיים כסטודנט בירושלים יכולים להיות מיוחדים ומהנים מאוד. בניגוד לתדמית שיצאה לה - ירושלים היא לא בהכרח העיר אשר קפאה על שמירה, ולסטודנטים צעירים יש לא מעט דברים שהם יוכלו למצוא בה! הינה מדריך מורה נבוכים, שיעזור לכם להתמצא בעיר הזו.
אז מה ירושלים מציעה לסטודנטים?
קודם כל, כשעוברים אל ירושלים, כדאי להתעדכן בכל ההנחות אשר מגיעות לכם כסטודנטים. עיריית ירושלים מעודדת סטודנטים לגור בשטחה, ובהצגת תעודת סטודנט תוכלו לקבל הנחות לרבים מהשירותים והמקומות שיש בעיר. כמעט כל בית תרבות - מוזאון, תאטרון, אולם, וכיו"ב, מציעים הנחות משמעותיות לסטודנטים. יש אפילו מסעדות שמציעות לעיתים הנחות לסטודנטים בהצגת הכרטיס המתאים - וכדאי להשיג פשוט רשימה של כל המוסדות הללו, מאתר העירייה.
הדבר הבא שיש לדאוג לו הוא לפתרון בנושא התחבורה. בעקרון, ירושלים היא לא עיר ידידותית במיוחד לבעלי כלי רכב פרטיים - הרחובות צפופים, צרים ופקוקים במשך רוב שעות היממה. פתרון טוב הוא כמובן להסתייע במערך התחבורה הציבורית של העיר. רצוי מאוד להוציא כרטיס רב קו עם הנחות משמעותיות לסטודנטים (ניתן לרוכש מנוי שנתיים ב-50% הנחה או לקנות כרטיסיות במחירים מוזלים פי כמה מהמחירים שמוצעים לאנשים שאינם סטודנטים). גם הרכבת הקלה מציעה הנחות שונות לסטודנטים, כך שניתן ורצוי להסתייע בה.
שאלה שסטודנטים רבים שואלים את עצמם היא איפה אפשר לצאת לאכול ולבלות בירושלים? אפשר כמובן למצוא מספר דוכני פיצה בירושלים שנחשבים לדוכנים מיתולוגיים ממש. מעבר לחיפוש אחרי הפיצה, מומלץ גם לפקוד את הפאבים השונים - שמרביתם נמצאים במרכז העיר, מחוץ לשכונות הדתיות. ישנם אפילו ברים ובתי קפה אלטרנטיביים שמציעים מגוון של אירועים מיוחדים, ויש אף מועדונים אלטרנטיביים רבים בסצנה הירושלמית.
איפה מוצאים דירות?
באופן טבעי, מי שיחפש דירה להשכרה בירושלים, יגלה שמרבית הדירות נמצאות במוסך לקמפוסים השונים שיש ברחבי ירושלים. כך למשל ליד קמפוס גבעת רם, יש מספר שכונות שונות שבהן יש דירות שמתאימות סטודנטים. מרבית הדירות הללו ממוקדות במרכז העיר, כך שהן גם נוחות יחסית מבחינת תחבורה ציבורית.
שימו לב, שאם אתם עוברים לגור בירושלים לתקופה מסוימת, כדאי לזכור שהארנונה היא אומנם יחסית גבוהה, ונכון שנראה לעיתים שהעיר נסגרת לגמרי בשישי ושבת - אך עדיין יש שפע של מועדונים, דוכני פיצה, ספריות מרתקות, ופינות נסתרות שמחכים לכם בעיר הזו. זו העיר המיוחדת ביותר שיש בישראל, וגם עבור צעירים - מדובר באמת על חוויה רצינית ומשמעותית.

תאריך:  25/12/2014   |   עודכן:  25/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il