X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

הארוחה הראשונה של היום נותנת מענה על מגוון רחב של צרכים פיזיולוגיים, ביולוגיים ואפילו נפשיים. הארוחה מספקת אנרגיה ומקנה שובע. היא מפחיתה את הסיכון להתפתחות רעב ומאפשרת שמירה על לחץ דם תקין.
באופן עקרוני, מומלץ לאכול עד שלוש-ארבע שעות מהרגע בו מתעוררים. מסגרת זמנים זו מקלה על מי שקם מאוחר וגם על מי שלא רגיל לאכול בבוקר. מצד שני, חשוב שהארוחה תכלול מרכיבים בריאותיים. לא כל ארוחה בשעות הראשונות של הבוקר אכן תורמת לחילוף החומרים ולתחושה הגופנית. ערך תזונתי שלילי ימנע מכם תחושת שובע ועלול לגרום יותר נזק מתועלת.
מרכיבים מומלצים של ארוחה מזינה
יש כמה עצות שיכולות לעזור למי שעד היום בחר לדלג על ארוחה מסודרת בשעות הבוקר. הטיפ הראשון הוא לכלול בתוך הארוחה כמה שיותר פחמימות מורכבות, כמו לחם או קוואר. הטיפ השני הוא להוסיף חלבון או שומן בריא, כמו זה שקיים בגבינה לבנה וצהובה, באבוקדו ובטחינה. בנוסף, אסור לוותר על ארוחה הכוללת ירקות טריים. תוכלו לחתוך את הירקות בלילה שלפני או לאכול אותם שלמים לצד צנים רך ומזין. התפקיד של לחם וקוואקר הוא לסייע בהרגעת המוח וליצור תחושת שובע לאורך זמן. במקביל, תוכלו ליהנות מסיבים תזונתיים וירקות היוצרים נפח ומונעים נשנושים לא רצויים.
מבחינת תפריט, תוכלו לבנות לעצמכם מרכיבים מומלצים של ארוחה מזינה אפילו מבלי להתאמץ. הטיפ כאן הוא להתחיל עם ארוחת בוקר הכוללת שתי פרוסות לחם מלא או ארבע פרוסות לחם קל, חביתה עם כפית שמן זית, סלט בינוני עד גדול של ירקות מועדפים עם טחינה מדוללת וכמובן שתייה טריה. את הארוחה תוכלו לקנח עם פרוסה עם ממרח ריבה, שוקולד ודבש. עם זאת, שימו לב לכך שסוכר מגביר את החשק ואת התיאבון במהלך היום. וותרו על קינוח אם אתם בדיאטה או אם בכל מקרה אתם מתכננים ארוחת ביניים נוספת.
האם חייבים להיות רעבים בשעות הבוקר?
ארוחה תקינה מומלצת לכל הגילאים וקיים קשר מובהק בינה לבין איכות חיים גבוהה. עם זאת, רובנו בוחרים לדלג על ארוחה זו. הסיבות העיקריות לכך קשורות לניהול שגוי של הזמן ולניסיון לעמוד בקצב בלתי אפשרי. חלקנו מעדיפים לישון עוד כמה דקות במקום לאכול כמו שצריך, בעוד חלק אחר פשוט מוותר על ארוחה מזינה כדי להגיע לעבודה או ללימודים.
אין קשר בין תחושת רעב לבין הארוחה החשובה ביותר ביום. אל תוותרו לעצמכם והתייחסו לארוחה כמו תרופה. הקפידו לאכול אותה מדי יום ותחושו בהבדל תוך שלושה שבועות לכל היותר. פנקו את עצמכם עם ארוחה טעימה ולא תרצו לוותר עליה לעולמים. הכניסו את הארוחה לתפריט המשפחתי והראו דוגמה אישית גם לילדים כדי לשפר את הישגיהם בלימודים ובמבחנים.

תאריך:  25/03/2015   |   עודכן:  25/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון תורג'מן
יואב יצחק
אלון תורג'מן
מרטין בוקסדורף
היום נמסר מקרבת איש העסקים חי אלון כהן שהוא עתיד לפתוח עד סוף השנה מגרש מכוניות בעיר גבעתיים    סוכני התיווך של אלון חי ממשיכים לתור את אזור גבעתיים כדי למצוא שטח פנוי המתאים למגרש מכוניות בסדר גודל הזה
סיגל אוברמן
חדש בישראל: מחסנים איכותיים ומעוצבים מבית "BIOHORT" מאוסטריה – עם אחריות ל-15 שנה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il