X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המי"ל
▪  ▪  ▪

המי"ל והתנועה הקיבוצית יקיימו קורס ראשון מסוגו על ניהול עסקי של "הקיבוץ המתחדש".
לפחות 160 קיבוצים, מתוך 270, החלו במהלכים ממשיים לשינוי הקיבוץ.
המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) והתנועה הקיבוצית יוזמים קורס יישומי, ראשון מסוגו, לממלאי תפקידים בכירים בקיבוצים על ניהול עסקי של הקיבוץ המתחדש. הקורס ייפתח ב-01.03.2004 ויותאם לתהליכים המתרחשים הן בקיבוץ ובסביבתו העסקית והן לתנאי אי-הוודאות השוררים כיום בזירה הקיבוצית והחיצונית. הקורס יקיף נושאים כמו שיוך דירות, צמיחה דמוגרפית וקליטת בנים, אסטרטגיית התכנון הפיזי וניהול השינוי.
ההגדרה "הקיבוץ המתחדש" היא חלק מהמלצות הועדה הציבורית להגדרת הקיבוץ, שהבחינה בין "הקיבוץ המתחדש", שבמסגרתו יתקיימו מהלכי שינוי לבין קיבוצים שיישארו במתכונת הקיימת. לפי ההערכות במי"ל ובתנועה הקיבוצית, לפחות 160 קיבוצים, מתוך 270, החלו במהלכים ממשיים לקראת שינוי הקיבוץ. כ-20 קיבוצים בלבד מסרבים אידיאולוגית להצטרף למהלך השינוי.
עו"ד צפריר בן-אור, ממנהלי הקורס ומי שמרכז את המטה לשיוך דירות בתנועה הקיבוצית, אמר כי הוא נועד להקנות ידע בסיסי בתחומים הרלוונטים לתהליכי השינוי האסטרטגיים בקיבוצים ולהקנות כלים אשר יאפשרו להוציא אל הפועל את תהליכי השינוי בקיבוצים. לדבריו, תהליכי השינוי בקיבוצים הם תהליכים מורכבים ומסובכים אשר מצריכים מיומנות ניהולית גבוהה וידע רב, שכן מדובר במעבר לתרבות ארגונית חדשה ומודל התפרנסות חדש. בנוסף, מדובר במהלך משולב המחייב יישום שינויים רדיקליים בד בבד עם המשכיות החיים הקהילתיים. תהליך השינוי מחייב גם את שיתוף חברי הקיבוץ בתהליך קבלת ההחלטות, יצירת תוכנית אסטרטגית מקיפה ושיווקה באופן משכנע לחברים.
בן-אור הוסיף ואמר: "קיבוץ שמתכנן הליכי שינוי, בשלב כזה או אחר, חייב להוסיף לעצמו רובד של חשיבה אסטרטגית. המדובר בסוגיה ניהולית קריטית, שכן צצים אילוצים שלא היו ידועים בעבר ומחייבים למידה. מרבית ממלאי התפקידים בקיבוצים, לרבות רכזי משק ומזכירי קיבוץ, להבין שמדובר בצעדים אסטרטגיים שעולים כסף רב ומחייבים תהליך קבלת החלטות רציונלי וברירה בין חלופות.
מנהל ביה"ס למנהלים של המי"ל, ד"ר מיכאל (מייק) דברת, הצביע על חשיבות הקורס ואמר, כי בתקופה בה הסביבה הקיבוצית הינה תובענית ודינאמית לא ניתן להצליח בדרגי הניהול השונים בקיבוץ בלי ידע נרחב בתחום הניהול והתוכן. לדבריו, ישנה חשיבות רבה ליכולות של המנהלים בקיבוצים ליישם ולהפעיל חזון אפקטיבי תוך ניצול ההזדמנויות והתמודדות עם איומים. הקורס יקנה לשדרת הניהול בקיבוץ את הידע ההכרחי תוף דגש על טכניקות ושיטות ניהוליות ליישומן והפעלתן בקיבוץ .
ד"ר דברת ציין, כי בקורס ישולבו מרצים העוסקים בסוגיות השינוי בקיבוצים וכן גורמי ממשל רלוונטיים. ללומדים יוצגו חומרי לימוד מעודכנים כגון המלצות הועדה להגדרת הקיבוץ, החלטות מינהל מקרקעי ישראל, פסיקות בית המשפט ועוד.

תאריך:  04/02/2004   |   עודכן:  04/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il